Skal der være pålæg eller ej....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2013

Anonym101

Elgaard73 skriver:

Jeg er kommet noget i tvivl... Vi skal holde fødselsdag (2 år) for vores dreng, her om et par uger, og har tænkt os at servere det helt traditionelle = Boller, kagemand og så en fondantkage (i stedet for lagkage) + lidt småkager og frugt.

Da jeg var ved at skrive indkøbsliste, slog det mig pludselig, hvad med pålæg til de boller? Jeg kan simpelthen ikke huske, hvad andre har gjort til deres børnefødselsdage (det er så mange år siden, at der var små børn i vores familie). Har der bare været smør til bollerne, eller har der også været pålæg? Og hvis ja, så hvilket pålæg/hvor mange slags?

Så hjælp mig lige, piger. Hvad gør I, når I servere boller til jeres børn's fødselsdage?

Jeg kan ikke lige smør og har aldrig kunne. Så jeg HADER når man kommer til boller og der er smør og pålæg på
- Dengang turde jeg ikke sige noget og det resulterede i at jeg sjælendt kom til børnefødselsdage, men hvis man kender gæsterne og ved de kan lide det er det fint

Jeg vil også syntes der skal pålæg til men ved siden af så man selv kan tage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2013

Elgaard73

camian skriver:

Vi serverede et lille ostefad med lidt forskellige oste. En mild og en stærk skærer ost, og lidt smelte ost og en brie. Og så pyntede med røde druer. Så noget syltetøj og lidt pålægchokolade?? men da vi inviterede til brunch, lavede vi også scramble egg, ristede pølsestykker og bacon til??

Tak for svar. Rigtig god ide, med sådan et ostefad + lidt andet. Tror at det bliver noget i den stil vi gør det. 

Gæsterne kommer først kl 14.30, så brunch bliver lidt for sent, men vil da lige gemme ideen til næste år (elsker brunch ).

Anmeld

8. november 2013

Elgaard73

Jeg kan ikke lige smør og har aldrig kunne. Så jeg HADER når man kommer til boller og der er smør og pålæg på
- Dengang turde jeg ikke sige noget og det resulterede i at jeg sjælendt kom til børnefødselsdage, men hvis man kender gæsterne og ved de kan lide det er det fint

Jeg vil også syntes der skal pålæg til men ved siden af så man selv kan tage

Tak for svar. Ja, jeg kan selvfølgelig godt se, at der skal være et alternativ til smøren ( Jeg elsker selv smør, og havde slet ikke tænkt tanken, at alle måske ikke gør det ) Som jeg skriver til de andre, så tror jeg at jeg også servere noget oste halløj, marmelade og lidt andet + nogle grønsagsstænger.

Og det bliver alt sammen serveret ved siden af. Er simpelthen for mageligt anlagt til at gide og stå og smøre over 100 boller og ligge pålæg på (vi bliver 40 mennesker).

Anmeld

8. november 2013

Anonym101

Elgaard73 skriver:

Tak for svar. Ja, jeg kan selvfølgelig godt se, at der skal være et alternativ til smøren ( Jeg elsker selv smør, og havde slet ikke tænkt tanken, at alle måske ikke gør det ) Som jeg skriver til de andre, så tror jeg at jeg også servere noget oste halløj, marmelade og lidt andet + nogle grønsagsstænger.

Og det bliver alt sammen serveret ved siden af. Er simpelthen for mageligt anlagt til at gide og stå og smøre over 100 boller og ligge pålæg på (vi bliver 40 mennesker).

De fleste tager jo smør på så kan også godt forstå at man ikke lige tænker over det.
Jeg havde en veninde i 2 år havde vi fået sodavand som børn når hun kom på besøg og det var først på andet år hun måtte sige: "Jeg kan altså ikke lige sodavand", det havde jeg heller ikke tænkt over, alle dem jeg kendte kunne lide sodavand jo

Haha, nej okay, det kan jeg godt se måske er liiiige optimistisk nok hehe

Held og lykke med det

Anmeld

8. november 2013

Trekløver(:

Elgaard73 skriver:

Det var også lidt det jeg har gået og tænkt. Noget ost og sådan noget. Men blev bare sådan lidt...er det nok?

Tak for svar. Jeg tror at det bliver noget i den stil.

Syntes det er fint bare med det, fordi der er jo også kage ved siden af, og folk tager måske 1 eller 2 boller, og så ville det være ærgerligt at have købt en masse pålæg. Det ville være noget andet, hvis det kun var boller, og det var et frokost måltid det skulle gå ud for.

Anmeld

8. november 2013

Mitlivsommooor

Elgaard73 skriver:

Jeg er kommet noget i tvivl... Vi skal holde fødselsdag (2 år) for vores dreng, her om et par uger, og har tænkt os at servere det helt traditionelle = Boller, kagemand og så en fondantkage (i stedet for lagkage) + lidt småkager og frugt.

Da jeg var ved at skrive indkøbsliste, slog det mig pludselig, hvad med pålæg til de boller? Jeg kan simpelthen ikke huske, hvad andre har gjort til deres børnefødselsdage (det er så mange år siden, at der var små børn i vores familie). Har der bare været smør til bollerne, eller har der også været pålæg? Og hvis ja, så hvilket pålæg/hvor mange slags?

Så hjælp mig lige, piger. Hvad gør I, når I servere boller til jeres børn's fødselsdage?

Jeg synes ikke der behøver pålæg, en bolle med smør er da fint, når du også servere kagemand og 'lagkage'.  

Anmeld

8. november 2013

Chris86

Elgaard73 skriver:

Hvis det bare er til eftermiddagskaffe, så havde jeg ikke købt pålæg til..:
I vores familie bruges der kun smør.. (Til kaffetid)..

Anmeld

8. november 2013

LilleLene

Elgaard73 skriver:

hvert år køber jeg
skive ost
hamburgerryg
smør (selvfølgelig)
og smøreost... De der små trekanter med forskellige smage

Anmeld

8. november 2013

lycly

Elgaard73 skriver:

Jeg har aldrig oplevet at der var pålæg til bollerne til en fødselsdag. Der har altid bare været smør og marmelade. Og det serverer jeg også altid selv

Anmeld

8. november 2013

Elgaard73

Kyed skriver:

Jeg synes ikke der behøver pålæg, en bolle med smør er da fint, når du også servere kagemand og 'lagkage'.  

Ja, jeg syntes også selv at det måske ville være lidt voldsomt, med 10 forskellige slags pålæg, når nu det er om eftermiddagen. Folk skulle jo gerne have spist frokost inden at de kommer.

Køber nok lidt ost og marmelade, eller noget i den stil. Og så vil jeg også servere nogle grønsagsstænger. Og så må det altså være det .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.