Skal der være pålæg eller ej....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.507 visninger
40 svar
31 synes godt om
8. november 2013

Elgaard73

Jeg er kommet noget i tvivl... Vi skal holde fødselsdag (2 år) for vores dreng, her om et par uger, og har tænkt os at servere det helt traditionelle = Boller, kagemand og så en fondantkage (i stedet for lagkage) + lidt småkager og frugt.

Da jeg var ved at skrive indkøbsliste, slog det mig pludselig, hvad med pålæg til de boller? Jeg kan simpelthen ikke huske, hvad andre har gjort til deres børnefødselsdage (det er så mange år siden, at der var små børn i vores familie). Har der bare været smør til bollerne, eller har der også været pålæg? Og hvis ja, så hvilket pålæg/hvor mange slags?

Så hjælp mig lige, piger. Hvad gør I, når I servere boller til jeres børn's fødselsdage?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2013

Trekløver(:

Elgaard73 skriver:

Jeg er kommet noget i tvivl... Vi skal holde fødselsdag (2 år) for vores dreng, her om et par uger, og har tænkt os at servere det helt traditionelle = Boller, kagemand og så en fondantkage (i stedet for lagkage) + lidt småkager og frugt.

Da jeg var ved at skrive indkøbsliste, slog det mig pludselig, hvad med pålæg til de boller? Jeg kan simpelthen ikke huske, hvad andre har gjort til deres børnefødselsdage (det er så mange år siden, at der var små børn i vores familie). Har der bare været smør til bollerne, eller har der også været pålæg? Og hvis ja, så hvilket pålæg/hvor mange slags?

Så hjælp mig lige, piger. Hvad gør I, når I servere boller til jeres børn's fødselsdage?

Jeg ville servere ost og marmelade til og ikke mere

Anmeld

8. november 2013

FrkZier

ja 'selvfølgelig' skal der være pålæg

jeg plejer ikke at gøre det helt store show ud af det, men lidt skal der da være, jeg plejer at købe: rullepølse, kyllingfillet, leverpostej, ost, marmelade og pålægschokolade når vi får gæster til boller

Anmeld

8. november 2013

tarkoflen

Hmm det kommer for mig an på hvornår på dagen det holdes, hvis det er kl 12-13 stykker, så ville jeg nok have lidt pålæg, er det kl 14-15 stykker synes jeg smør og evt ost og pålægschokolade er mere passende. Altså for mig handler det om, om det er nær frokost eller mere til noget eftermiddagskaffe

Anmeld

8. november 2013

modesty

Vi lavede burgere på grillen og havde derudover også rosinboller og kage.

Jeg synes at der skal være et alternativ til folk som ikke bryder sig om sukker og søde sager. Jeg oplever tit at gå hjem fra en børnefødselsdag med kvalme fordi jeg var sulten og blev nødt til at spise noget, men egentlig ikke havde lyst til at proppe mig med kage.

Så jeg synes helt klart at I skal have pålæg.  Det behøver jo ikke at være det vilde, noget god pølse og ost, og måske nogle grønsagsstænger - så er der noget til alle.

Anmeld

8. november 2013

Anitta J

Elgaard73 skriver:

Vi serverede et lille ostefad med lidt forskellige oste. En mild og en stærk skærer ost, og lidt smelte ost og en brie. Og så pyntede med røde druer. Så noget syltetøj og lidt pålægchokolade?? men da vi inviterede til brunch, lavede vi også scramble egg, ristede pølsestykker og bacon til??

Anmeld

8. november 2013

Elgaard73

M_V skriver:

Jeg ville servere ost og marmelade til og ikke mere

Det var også lidt det jeg har gået og tænkt. Noget ost og sådan noget. Men blev bare sådan lidt...er det nok?

Tak for svar. Jeg tror at det bliver noget i den stil.

Anmeld

8. november 2013

Elgaard73

FrkZier skriver:

ja 'selvfølgelig' skal der være pålæg

jeg plejer ikke at gøre det helt store show ud af det, men lidt skal der da være, jeg plejer at købe: rullepølse, kyllingfillet, leverpostej, ost, marmelade og pålægschokolade når vi får gæster til boller

Tak for svar. Det er til eftermiddagskaffe (altså kl 14.30), så jeg var sådan lidt i tvivl om hvor meget jeg skulle diske op med. Folk har jo næsten lige spist frokost når de kommer. 

Anmeld

8. november 2013

Elgaard73

tarkoflen skriver:

Hmm det kommer for mig an på hvornår på dagen det holdes, hvis det er kl 12-13 stykker, så ville jeg nok have lidt pålæg, er det kl 14-15 stykker synes jeg smør og evt ost og pålægschokolade er mere passende. Altså for mig handler det om, om det er nær frokost eller mere til noget eftermiddagskaffe

Tak for svar. Det er kl 14.30, så folk har jo spist frokost, når de kommer. Tror også bare at det bliver noget ost, marmelade og lidt andet.

Anmeld

8. november 2013

Elgaard73

modesty skriver:

Vi lavede burgere på grillen og havde derudover også rosinboller og kage.

Jeg synes at der skal være et alternativ til folk som ikke bryder sig om sukker og søde sager. Jeg oplever tit at gå hjem fra en børnefødselsdag med kvalme fordi jeg var sulten og blev nødt til at spise noget, men egentlig ikke havde lyst til at proppe mig med kage.

Så jeg synes helt klart at I skal have pålæg.  Det behøver jo ikke at være det vilde, noget god pølse og ost, og måske nogle grønsagsstænger - så er der noget til alle.

Tak for svar. Det er kl 14.30, gæsterne kommer, så jeg tror bare at der bliver serveret noget ost, marmelade og lidt. Og så stjæler jeg da lige din ide, med grønsagsstængerne. (Servere du noget dip til?)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.