Forkert at have vielsesringen på venstre hånd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2013

LLS

Jeg venter trillinger, og min kæreste friede til mig for 14 dage siden 

Vi vil have vores på højre 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2013

Moma

Yurie skriver:

man siger ar forlovelsesringen skal sidde på venstre og vielsesringen på højre.

Der findes mange forskellige forklaringer på baggrunden for det, men den mest brugte og romantiske årsag er, at forlovelsesringen skal på venstre finger fordi kærlighedens åre går fra hjertet til venstre ringfingerspids. Den højre hånd bruger man til at aflægge troskabsløftet i kirken med, og derfor placeres vielsesringen der.

jeg gogglede det lige..

Det er lige derfor, der er nogle, der vælger at have vielsesringen på venstre ringefinger.

Vi har den selv på højre ringefinger 

Anmeld

8. november 2013

LinLin

Min ring sad på højre ringfinger da det bare var en kærestering/forlovelsesring. Der blev den også sat da vi blev gift sidste år
Men jeg har åbenbart tabt mig pænt meget på fingrene så for en måneds tid siden faldt den af Derfor sidder den simpelthen nu på venstre hånds langefinger jeg er fuldstændig ligeglad hvad det betyder - bare jeg har den på!

Anmeld

8. november 2013

LinLin

LLS skriver:

Trillinger???

Wow - det må være lidt skræmmende

Anmeld

8. november 2013

Kamilla-m

Anonym skriver:

Bliver lige nødt til at være anonym.. Men hvordan har i det med vielsesring på venstre og ikke højre hånd?

vores er på højre

Anmeld

8. november 2013

TNBC

Moma skriver:

Det er lige derfor, der er nogle, der vælger at have vielsesringen på venstre ringefinger.

Vi har den selv på højre ringefinger 

ja, det læste jeg på en anden side.
har ikke tænkt over det..

Anmeld

8. november 2013

TNBC

LLS skriver:

er der kommet en ekstra baby? for sidst var der da kun tvillinger.

Anmeld

8. november 2013

Anonym trådstarter

Tak for alle de fantastiske svar.. Dejligt at høre andres meninger og søde historier.. I er da kanone

Anmeld

8. november 2013

Fru Hansen

Min søde mand og jeg har valgt at have ringene på venstre hånd. Det skyldes vores arbejde hvor vi bruger hænderne en del og da vi er højrehåndede syntes vi det var smartest at have ringen på venstre hånd:-)

Anmeld

8. november 2013

BellaCiinea

Anonym skriver:

Bliver lige nødt til at være anonym.. Men hvordan har i det med vielsesring på venstre og ikke højre hånd?

Min forlovelsesring er på højre og min vielsesring (den samme ring) bliver på højre… kan ikke ha den på venstre.. det føles forkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.