Forkert at have vielsesringen på venstre hånd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.342 visninger
42 svar
21 synes godt om
7. november 2013

Anonym trådstarter

Bliver lige nødt til at være anonym.. Men hvordan har i det med vielsesring på venstre og ikke højre hånd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2013

Mom2

Anonym skriver:

Bliver lige nødt til at være anonym.. Men hvordan har i det med vielsesring på venstre og ikke højre hånd?

Jeg vil have min på venstrehånd

http://www.bryllupsklar.dk/vielsesringe/vielsesring.html

Anmeld

8. november 2013

Mother-love

Jeg synes ikke det betyder så meget hvad han den sidder på. F.eks sidder min forlovelsesring på højre. Og det samme gør min kærestes for det er den hånd vi bedst kan lide st have. Den på

Anmeld

8. november 2013

TNBC

Anonym skriver:

man siger ar forlovelsesringen skal sidde på venstre og vielsesringen på højre.

Der findes mange forskellige forklaringer på baggrunden for det, men den mest brugte og romantiske årsag er, at forlovelsesringen skal på venstre finger fordi kærlighedens åre går fra hjertet til venstre ringfingerspids. Den højre hånd bruger man til at aflægge troskabsløftet i kirken med, og derfor placeres vielsesringen der.

jeg gogglede det lige..

Anmeld

8. november 2013

Anonym trådstarter

Christina88 skriver:

Jeg vil have min på venstrehånd

http://www.bryllupsklar.dk/vielsesringe/vielsesring.html

Jeg har det også bedst med at ha ring på venstre, det var bare om det var fuldstændig forkert

Anmeld

8. november 2013

Anonym trådstarter

Havanagila skriver:

Jeg synes ikke det betyder så meget hvad han den sidder på. F.eks sidder min forlovelsesring på højre. Og det samme gør min kærestes for det er den hånd vi bedst kan lide st have. Den på

ja det er også det jeg tænker, det er vel den hånd man synes der er mest behagelig

Anmeld

8. november 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

man siger ar forlovelsesringen skal sidde på venstre og vielsesringen på højre.

Der findes mange forskellige forklaringer på baggrunden for det, men den mest brugte og romantiske årsag er, at forlovelsesringen skal på venstre finger fordi kærlighedens åre går fra hjertet til venstre ringfingerspids. Den højre hånd bruger man til at aflægge troskabsløftet i kirken med, og derfor placeres vielsesringen der.

jeg gogglede det lige..

Jeg havde også googlet det og der er flest i Danmark der gør det på højre hånd, derfor skulle jeg lige høre om det var fuldstændig forkert

Anmeld

8. november 2013

K&S

Anonym skriver:

Vi har vores vielsesringe på venstre hånd, tættest på hjertet

Anmeld

8. november 2013

lineog4

vi har den på venstre og kan forstå det er fordi jeg er gift med en romantisk italiener  For i Italien har man vielsesring på venstre og da han have et forhold til det og jeg ikke havde måtte han bestemme.

Anmeld

8. november 2013

Stumpen

Jeg tror ikke det er forkert.. Jeg ville blot tænke at I " kun " er forlovede hvis jeg så din hånd, men det er fordi min forlovelsesring sidder på min venstre hånd og snart har gjort det i 10 år, så skulle vi gå hen og blive gift ville min vielsesring komme på højre.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.