Forkert at have vielsesringen på venstre hånd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2013

Muhmi

For os er det vist ret ligegyldigt

Vores vielsesring er den samme som vores forlovelsesring og jeg startede med at have den på venstre og der er den blevet også selvom vi er blevet gift, mest fordi min anden ringfinger er for fed til den, men også fordi det bare føles HELT forkert at skifte over til højre

Men Anders kunne sagtens skifte, så hans sidder på højre og min sidder på venstre 

Vi gav heller ikke ringe i kirken, heller ikke noget kys, vi blev gift og satte os ned igen og sang videre hehehe

Så romantisk 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2013

Lotus86

Vores sidder på højre, det er det rigtige i min verden Efter vi er blevet gift kan jeg ikke lade være med at kigge hvor folk har deres siddende, og tænker at det ser helt forkert ud når den sidder på venstre hånd

Anmeld

8. november 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Min efterhånden gamle mormor sagde altid " Højre giver man til alle og enhver, venstre kun til den man har kær"

Såh i de første 10 år af vores ægteskab sad vores ringe på venstre. Efter 10 år købte vi nye ringe (syntes de andre var kedelige, at se på), og der røg de på højre, nok mest fordi vores nye ringe er meget bredere end de gamle.

Anmeld

8. november 2013

lycly

Anonym skriver:

Bliver lige nødt til at være anonym.. Men hvordan har i det med vielsesring på venstre og ikke højre hånd?

Jeg er sådan lidt ocd ramt med den slags, så i min verden skal forlovelsesringen sidde på venstre og vielsesringen på højre.

Anmeld

8. november 2013

Muffinmus

Jeg ville tænke du var amerikaniseret...ig forlovet ellers, ikke gift. :-)

Anmeld

8. november 2013

2babygirls

Bliver lige nødt til at være anonym.. Men hvordan har i det med vielsesring på venstre og ikke højre hånd?

Det er helt op til dig og din mandse.

Vi har på højre men kronprinseparret har Venstre

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

8. november 2013

lineog4

MariaE skriver:

Jeg ville tænke du var amerikaniseret...ig forlovet ellers, ikke gift. :-)

Ikke kun amerika - tror uden at vide det at Danmark er en af de få lande hvor vielsesringen er på højre

Anmeld

8. november 2013

modesty

Anonym skriver:

For mig er det totalt hip som hap. Men jeg er heller ikke så traditionelt anlagt. 

Anmeld

8. november 2013

LilleSmølf

Vi har researchet den der godt og grundigt og er kommet frem til, at der ikke er noget rigtig og forkert

Min kæreste mente at den skulle sidde på højre, jeg har altid ment den skulle sidde på venstre. Måske har det noget at gøre med hvor man er fra? Eller hvilken "historie" man bruger - den med, at man afgiver troskabsløfte eller den med at det er tættest på hjertet.

Nu sidder vores forlovelsesringe i al fald på højre da jeg bliver sindssyg af at have den på venstre, men ville fortrække venstre hvis den ikke forstyrrede mig så meget dér.

Anmeld

8. november 2013

Anonym101

Anonym skriver:

En forlovelses ring er på venstre og en vielsesring er på højre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.