Forkert at have vielsesringen på venstre hånd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2013

Wimmie

Anonym skriver:

Bliver lige nødt til at være anonym.. Men hvordan har i det med vielsesring på venstre og ikke højre hånd?

Jeg er fuldstændig ligeglad - den skal sidde der hvor man har det bedst med at den sidder 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2013

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Bliver lige nødt til at være anonym.. Men hvordan har i det med vielsesring på venstre og ikke højre hånd?

Nu er jeg hverken gift eller noget, men jeg kan kun have ring på på højre hånd, så uanset hvad der er rigtigt eller forkert gør jeg det jeg føler for.

Anmeld

8. november 2013

Happiness

Vi har den på venstre Det er for at beskytte den mest muligt, da vi begge er højrehåndet og gerne vil passe på ringene

Vi blev viet på rådhuset, og er ikke særlig troende, så traditioner og lignende går vi ikke så meget op i

Lige nu har jeg den dog i en halskæde, da mine hænder er vokset lidt pga graviditeten

Anmeld

8. november 2013

Munder

Min sidder på højre hånd, men min kære husbond har den på venstre, fordi han bedre kan have den der - der har de siddet siden 2004

Anmeld

8. november 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Jeg kan huske jeg i starten syntes det var mærkeligt at min søster havde sin på venstre for alle andre havde den jo på højre... indtil jeg hørte at min svogers begrundelse til at have den på venstre var at så var den tættere på hjertet... 

Jeg er dog nu, 12 år senere, egentlig ligeglad hvor folk har den, så længe de er enige... 

Anmeld

8. november 2013

Skouboe

Min ring er ret kraftig og jeg har et job, hvor jeg ofte giver hånd, så jeg har min vielsesring på venstre hånd, så det ikke gør ondt hver gang jeg render ind i en med et fast håndtryk...

Anmeld

8. november 2013

Billemyre

Vi har vores på venstre hånd, fordi vi også havde hørt den der med en åre direkte til hjertet, hvilket jo er en sød tanke og symbolik.
Derudover har jeg læst et sted, at det er en gammel hedensk tradition at bære ringen på venstre hånd (aner ikke om det passer), og da ingen af os er religiøse overhovedet, var det yderligere "passende" for os at gøre det sådan 

Anmeld

8. november 2013

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Jeg har min på højre hånd og manden har sin på venstre hånd - grunden: manden har allerede en ring på højre hånd (på langefingeren) og for ikke at have 2 på samme hånd. Jeg har på højre, fordi jeg ikke har det så godt med at have smykker på venstre hånd.

Vi fik at vide inde i butikken, da vi prøvede ringe, at i dagens Danmark, er det op til HVER enkel par/person, hvor man ville have ringene, og man skulle gør det man havde det bedst med.

Vores forlovelsesring er også vores vielsesring 

Anmeld

8. november 2013

Muffinmus

lineog4 skriver:

Ikke kun amerika - tror uden at vide det at Danmark er en af de få lande hvor vielsesringen er på højre

Det er generelt europæisk at have den på højre

Anmeld

8. november 2013

lineog4

MariaE skriver:

Det er generelt europæisk at have den på højre

Kender kun Italien med sikkerhed så det andet var et skud, men Italien der er det venstre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.