Min kæreste har været utro. Bum! Endelig fik jeg det bekræftet, da han prøvede at gøre det forbi med hende, og hun så valgte at tage kontakt til mig. Jeg har længe set tegnene og hørt på løgnene, men kunne ingenting bevise.
Hun vidste ikke, han og jeg stadig var sammen. Han har lovet hende, at han ville flytte hjem til hende, så snart han kunne og starte familie med hende, ifølge hendes forklaring. Pludselig bryder han så forbindelsen til hende, gæt hvorfor.. Fordi jeg er blevet gravid.
Han forklarer det som, at pludselig gik det hele op for ham. Det gik op for ham, hvad fanden han egentlig havde gang i - og han fortryder, siger han. Han følte, at han havde mistet "sit gamle jeg" og burde have erkendt, at han nu er en anden, FØR han havde grebet til handling. Det skal måske siges, at han for et års tid siden flyttede godt 300 km fra sin hjemegn for at bo med mig. Hun er en ekskæreste derfra.
At han har stukket pikken op i hende, gør mig underligt nok ikke særligt vred. Det er et fejltrin, mennesker begår fejl. Men hvis han virkelig har haft følelser for hende? Det er det, der river i mig.
Hvis ikke jeg var gravid nu, ville jeg have fortsat forholdet, men brugt prævention indtil jeg følte det her var klaret. Men nu står jeg og er gravid, stadig inden for abortgrænsen. Det er et ønskebarn fra begge side, og det ville være med blødende hjerte at skulle give det op nu! Men på den anden side, hvad værd er han som far?
Kan han virkelig ændre sig, eller vil det ske igen og igen?
Hvis I er nået så langt, håber jeg også I læser dette. Jeg havde brug for at komme af med nogle tanker. I er velkomne til at kommentere og dele erfaringer, men jeg ønsker ikke svar på, hvad jeg skal gøre eller ikke gøre. Det skal jeg og han nok selv finde ud af