Maja84 skriver:
Ønske sig flere børn!!
Det er i min verden underligt at man konstant får smidt i hovedet at man skal være glad for det man har, som om man ikke sætter pris på det, er jo noget andet så snart der snakkes job, karriere, udd eller materielle ting, rejser osv
Mange af disse ting kan jeg ikke pga sygdom, så hvorfor skal folk have så travlt, også selvom jeg kunne.
Er det bare ikke anset i dag at man gerne vil have flere børn
Forstår ikke en mentalitet om at man ikke kan være glade eller støtte andres ønsker uanset om det er børn, udd, job eller hvad det nu måtte være
Jeg oplever altså ikke, at det er en almen reaktion på, at folk ønsker sig flere børn - det handler vel meget om den enkeltes livssituation, og spørger du nogle mødre til ét barn herinde, oplever de det stik modsatte i form af et pres fra omverdenen for at få flere børn. Selv har jeg mødt en del opfordringer til liiiige at få barn nr fire
Jeg er heller ikke enig i, at det altid er noget andet, når det handler om uddannelse og karriere. Jeg kan bestemt godt være skeptisk, hvis en bekendt lufter tanken om at påbegynde videregående uddannelse nr. to eller tre, eller hvis en veninde, der er hårdt spændt for med små børn overvejer at søge et krævende lederjob.
Nu kender jeg ikke så meget konkret til din baggrund, men som andre er inde på, kan de skeptiske reaktioner måske bunde i bekymring for dig og dit overskud, når du er sygdomsramt, og når de oven i hatten ved, at det tærer på dig med behandlingsforløb og skuffelser.
Anmeld