Hvorfor må man ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.142 visninger
40 svar
28 synes godt om
25. oktober 2013

Kløver

Ønske sig flere børn!!

Det er i min verden underligt at man konstant får smidt i hovedet at man skal være glad for det man har, som om man ikke sætter pris på det, er jo noget andet så snart der snakkes job, karriere, udd eller materielle ting, rejser osv
Mange af disse ting kan jeg ikke pga sygdom, så hvorfor skal folk have så travlt, også selvom jeg kunne.

Er det bare ikke anset i dag at man gerne vil have flere børn

Forstår ikke en mentalitet om at man ikke kan være glade eller støtte andres ønsker uanset om det er børn, udd, job eller hvad det nu måtte være

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2013

esioul

Maja84 skriver:

Ønske sig flere børn!!

Det er i min verden underligt at man konstant får smidt i hovedet at man skal være glad for det man har, som om man ikke sætter pris på det, er jo noget andet så snart der snakkes job, karriere, udd eller materielle ting, rejser osv
Mange af disse ting kan jeg ikke pga sygdom, så hvorfor skal folk have så travlt, også selvom jeg kunne.

Forstår ikke en mentalitet om at man ikke kan være glade eller støtte andres ønsker uanset om det er børn, udd, job eller hvad det nu måtte være

Nu ved jeg ikke hvordan jeg skal forklare det, men tror måske man skal tænke over at man jo står i vidt forskellige situationer.

Jeg må indrømme jeg godt kan blive lidt . . . de skal da være glade for de overhovedet har oplevet at få en.

Men det er jo fordi min situation er en anden (ingen børn endnu), at jeg tænker sådan.

Det er ikke ment som i at man ikke må ønske sig flere, men mere at man jo har oplevet lykken en gang

Det er svært at forklare. Forstår godt det er en træls kommentar, men det er blot min forklaring på den

Anmeld

25. oktober 2013

esioul

Maja84 skriver:

Ønske sig flere børn!!

Det er dog ikke sådan jeg ikke kan forstå andres valg.

Men vil godt tro mange tror, at man ikke sætter pris på det det man har.

Men det gør man da, men derfor har man jo stadig nogle drømme og ønsker man gerne vil realisere.

Håber i snart får jeres ønske opfyldt.

(mine smileyer virker ikke, men her skal være en kramme smiley)

Anmeld

25. oktober 2013

kriknu

Jeghar også tit sagt det, ofte - og det har intet at gøre med at man ikke ønsker for dem at de skal få flere børn...

For mit vedkommende var det vist jalousien der talte, da jeg stadigvæk kæmpede for at få Ludvig dengang... Men efter jeg har fået Ludvig er jeg også selv blevet mødt af den kommentar mange gange og har fundet ud af at den faktisk er ret sårende...

Jeg tror ofte folk der siger det på den måde er folk der enten, slet ikke har nogen eller ikke kan få flere (hvad enten det er pga. ufrivillig barnløshed, eller pga. uenighed med manden/konen).

Anmeld

25. oktober 2013

Laulund87

Det er også en omgang fis! Mens vi prøvede mere end et 1 år at få et barn mere og jeg luftede min frustration til folk over at det ikke ville lykkedes, fik jeg bare smidt i hovedet at jeg burde være taknemlig for det barn vi har Det er jo netop fordi vi elsker hende så højt at vi gerne ville have den oplevelse igen.

Nu får vi så ikke flere og mens vi er i en sorgproces over det, værdsætter vi endnu mere den lille guldklump vi har Ikke at vi ikke gjorde det før, men det sætter tingene i perspektiv.

Håber det lykkedes for jer at få barn nr 3 og bed folk lukke når de siger sådan noget til dig

Anmeld

25. oktober 2013

Muhmi

Har heldigvis ikke oplevet at få den kommentar, men den ville gøre ondt hvis jeg en dag fik den... For ja, vi ønsker os flere børn, også selvom vi har to og måske burde være tilfredse... Men nej, vi bliver jo ikke tilfredse før vi har fået de unger vi vil have og så hjælper en kommetar som den ikke en dytfis på vores valg eller ønsker...

Man skal måske gemme sin jalouxitet og så bare enten lade være med at kommentere, eller bare bide det i sig og sige "godt for dig"... Det er ikke så svært

Anmeld

25. oktober 2013

Kløver

esioul skriver:

Nu ved jeg ikke hvordan jeg skal forklare det, men tror måske man skal tænke over at man jo står i vidt forskellige situationer.

Jeg må indrømme jeg godt kan blive lidt . . . de skal da være glade for de overhovedet har oplevet at få en.

Men det er jo fordi min situation er en anden (ingen børn endnu), at jeg tænker sådan.

Det er ikke ment som i at man ikke må ønske sig flere, men mere at man jo har oplevet lykken en gang

Det er svært at forklare. Forstår godt det er en træls kommentar, men det er blot min forklaring på den

Det kan jeg godt følge dig i, men så skulle alle jo kun have 1 barn og ville jo ikke gå jeg kan jo heller ikke bruge til noget at jeg ikke må ønske flere børn fordi andre ikke har fået ønsket opfyldt

Så kunne jeg om endt sige at mange af de muligheder andre uden sygdom har, som jeg ikke går, dem må de ikke få fordi jeg ikke kan

Jeg har af så mange gange måtte give afkald på drømme, håb og ønsker, og givet plads til andre så er bare en frustrerende situation, og at man ikke "må" ønske fordi man har. Så kan kassedamen jo i princippet ikke ønske dig et andet job for hun har jo et, ønske en anden bil, for man har en, ønske at rejse, for det har man prøvet, er i min verden noget pjat og kan ikke se hvorfor det er anderledes fordi det er børn, at så skal man bare være glad for det man har, og ikke må ønske flere, også selvom man ikke er utilfreds med det man har, men det bliver man automatisk fordi man ønsker mere, giver det mening

Anmeld

25. oktober 2013

Kløver

Har heldigvis ikke oplevet at få den kommentar, men den ville gøre ondt hvis jeg en dag fik den... For ja, vi ønsker os flere børn, også selvom vi har to og måske burde være tilfredse... Men nej, vi bliver jo ikke tilfredse før vi har fået de unger vi vil have og så hjælper en kommetar som den ikke en dytfis på vores valg eller ønsker...

Man skal måske gemme sin jalouxitet og så bare enten lade være med at kommentere, eller bare bide det i sig og sige "godt for dig"... Det er ikke så svært

Enig

jeg ønsker jo også andre tillykke og er glade selvom jeg ville ønske det var mig, og også selvom det for dem lykkedes i feks 1 forsøg eller er barn nr 5 og jeg "kun" har 2  

Anmeld

25. oktober 2013

esioul

Maja84 skriver:

Det kan jeg godt følge dig i, men så skulle alle jo kun have 1 barn og ville jo ikke gå jeg kan jo heller ikke bruge til noget at jeg ikke må ønske flere børn fordi andre ikke har fået ønsket opfyldt

Så kunne jeg om endt sige at mange af de muligheder andre uden sygdom har, som jeg ikke går, dem må de ikke få fordi jeg ikke kan

Jeg har af så mange gange måtte give afkald på drømme, håb og ønsker, og givet plads til andre så er bare en frustrerende situation, og at man ikke "må" ønske fordi man har. Så kan kassedamen jo i princippet ikke ønske dig et andet job for hun har jo et, ønske en anden bil, for man har en, ønske at rejse, for det har man prøvet, er i min verden noget pjat og kan ikke se hvorfor det er anderledes fordi det er børn, at så skal man bare være glad for det man har, og ikke må ønske flere, også selvom man ikke er utilfreds med det man har, men det bliver man automatisk fordi man ønsker mere, giver det mening

Er enig med dig.

Det var blot en pointe for at sætte tingene i perspektiv.

Men er det ikke tit, at hvis ikke folk er tilfredse med sit eget liv, så kan de heller ikke glæde sig på andres vejne?

Den synes jeg tit jeg har stødt på i andre sammenhænge. GRRRR

Anmeld

25. oktober 2013

Kløver

esioul skriver:

Er enig med dig.

Det var blot en pointe for at sætte tingene i perspektiv.

Men er det ikke tit, at hvis ikke folk er tilfredse med sit eget liv, så kan de heller ikke glæde sig på andres vejne?

Den synes jeg tit jeg har stødt på i andre sammenhænge. GRRRR

Kan måske godt tænkes

Er da bare underligt folk ikke ser det positive i vi kæmper hårdt for at få endnu et ønskebarn, frem for at opfordre til at stoppe, som om det ikke er kampen værd, men så havde mange nok ikke eksisteret, mange højt udd ikke gennemført osv hvis man ikke værdsætter kampen for at opnå det man ønsker med de muligheder man har

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.