Jeg tænkte selv lidt sådan (har dog aldrig sagt det højt) før vi fik vores søn. Det tog os omkring 6 år (fertilitetsbeh.) at lave vores dreng og tænkte at man da bare skulle være taknemlig hvis i det mindste fik lov at prøve at få en.
Det skal jeg så lige love for, at den indstilling har ændret sig. Jeg er selv blevet helt slået omkuld, af hvor voldsomt ønsket om nr 2 er. Det er næsten værrer end med nr 1, (og misforstå mig nu ikke...Nr 1 er den største gave og velsignelse), netop fordi at nr 1 var min mand's og mit "egoistiske" ønske. Det var "kun" for vores skyld.
Med nr 2, er det pludselig for vores søn's skyld. Det er på hans vegne at vi ønsker os nr 2. Ja, selvfølgelig også på vores egne, men at min søn kan få en søskende, er det der vejer tungest på vægtskålen nu.
Vi er en lille familie, og i og med at vi skulle bruge 6 år på at få vores søn, så er vi også nået op i alderen = at vi nok falder bort, mens vores dreng er forholdsvis ung. Og det knuser mit hjerte at tænke på at han kommer til at stå ret alene tilbage i verdenen. Føler at vi skylder ham, at give ham en bror eller søster, så de i det mindste har hinanden.
Når folk (tankeløst) siger til os, at vi da bare skal være taknemlige for en, så forklarer jeg dem det overstående og så bliver de pludselig lidt tavse/forlegen. For de kan jo godt se meningen med det. Det er jo bare ikke noget man tænker over, hvis man ikke selv har stået i situationen.
Anmeld