Er virkelig på bar bund :-( uadreagernde barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2013

bøllen

Tulle28 skriver:

Jeg tænkte faktisk også det som du skriver.

TS, hvis han er fyldt op til der, hvor han ikke kan rumme mere efter en lang dag i børnehaven, så skal der ikke så meget til når I kommer hjem og hvis I måske så også har travlt med at skulle lave aftensmad osv. så kan han jo godt reagere på det? Man kender det jo godt selv, hvis man er træt og bare vil ligge på sofaen, hvis der så kommer en og beder eom at gøre noget, man slår foden ind i sofabordet eller lign., så kan flejne fuldstændigt (det kender jeg da fra mig selv) Forskellen på os og børnene er jo bare at vi kan tænke rationelt og det er de ikke i stand til endnu.

Min egen datter er 3,5 år og kan ikke rumme mere efter en dag i børnehave. Vi går som oftest lige hjem og det går bedst, hvis vi bruger den første halve time i ro med noget at spise og drikke og så en bog, perler, leg hvor jeg sidder på gulvet. Så har vi ikke helt så mange konflikter. Og så synes jeg det virker rigtig godt med overdreven omsorg, når filmen knækker. De dage, hvor jeg selv er træt og presset og lillesøster græder og vil sidde på arm og jeg får snerret "hold så op med at skab dig" eller noget i den dur, der kan jeg være helt sikker på at konflikten eskalerer. Vi bruger ikke time out, men handler det om at hun er "fræk" og f.eks. bliver ved med at råbe når vi skal spise, så flytter vi hende væk fra os og siger at hun kan komme igen når hun er klar til at spise med os andre i fred og ro.

Jeg er klar over at han er fyldt op efter en dag i børnehaven, og det gør at han reagere hjemme.  

men min problematik er at han SLÅR. Hvilket jeg ikke finder særlig hensigtsmæssigt. Og det er det , jeg ikke ved hvordan jeg får stoppet.

når han kommer hjem sidder han og ser fjernsyn med høretelfoner på ( for at afskærme ham ) mens han spiser bolle og frugt.

vi er ALDRIG nogen steder efter børnehaven fordi det rummer han ikke.

Problemet kan starte allerede i det øjeblik jeg henter ham ( kl 15 ) så det har intet at gøre med at vi har en travl hverdag. Jeg går hjemme så det kan ikke være mere roligt og tilgængelig end det er.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2013

Sisse Vinther

bøllen skriver:

Vil skyde på 0-10/15 min

Lad ham være alene i de 10-15 minutter så.
Ikke en time-out, men fortæl ham at hvis ikke han stopper med at slå nu, så kommer han ind på sit  værelse, eller et andet sted hen hvor han har sit, og hvor han ikke har åben tilgang til dig/jer.

Anmeld

23. oktober 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
bøllen skriver:

Jeg er klar over at han er fyldt op efter en dag i børnehaven, og det gør at han reagere hjemme.  

men min problematik er at han SLÅR. Hvilket jeg ikke finder særlig hensigtsmæssigt. Og det er det , jeg ikke ved hvordan jeg får stoppet.

når han kommer hjem sidder han og ser fjernsyn med høretelfoner på ( for at afskærme ham ) mens han spiser bolle og frugt.

vi er ALDRIG nogen steder efter børnehaven fordi det rummer han ikke.

Problemet kan starte allerede i det øjeblik jeg henter ham ( kl 15 ) så det har intet at gøre med at vi har en travl hverdag. Jeg går hjemme så det kan ikke være mere roligt og tilgængelig end det er.

Han er det man kalder det udafreagerende sensitive barn... Og det er hans måde at fortælle, at nu kan han ikke rumme mere... At straffe ham yderligere er ikke vejen frem... Han vil stadig reagere på den måde...

i må prøve jer frem med forskellige metoder, men på det møde jeg fik afvide, var vejen frem på disse børn, at man sætte sig med dem i favnen og bare holdt dem fast, så de kan mærke sig selv... Han vil så falde til ro... 

Men ellers prøv af snakke med ham, hvad han synes der skal til, når han reagere så voldsomt... VeD godt han kun er 4, men sensitive børn er faktisk rigtige gode til at sætte ord på, hvad der skal til... 

Anmeld

23. oktober 2013

bøllen

Han er det man kalder det udafreagerende sensitive barn... Og det er hans måde at fortælle, at nu kan han ikke rumme mere... At straffe ham yderligere er ikke vejen frem... Han vil stadig reagere på den måde...

i må prøve jer frem med forskellige metoder, men på det møde jeg fik afvide, var vejen frem på disse børn, at man sætte sig med dem i favnen og bare holdt dem fast, så de kan mærke sig selv... Han vil så falde til ro... 

Men ellers prøv af snakke med ham, hvad han synes der skal til, når han reagere så voldsomt... VeD godt han kun er 4, men sensitive børn er faktisk rigtige gode til at sætte ord på, hvad der skal til... 

Som jeg også skrev i start indlægget er jeg " modstander " af time out til ham, da jeg netop har læst dette ikke er godt for sensitive børn. Fordi de føler det som en staf.

han er meget uadreagerende , sådan har den store aldrig reageret. Så er på bar bund. Jeg er jo klar over hvorfor men ikke HVAD jeg stiller op. Og det er faktisk frustrede  Det bliver en ond cirkel hvis vi ikke får det stoppet.

det behøver ikke være efter en dag i børnehave, det kan også sagtens ske når han lige står op. At den ene storebror siger god morgen og så går han amok. 

Må se om jeg kan " få lov " til at holde ham. Og om jeg har de fysiske kræfter ti det da han virkelig er voldsom.

ellers må jeg smide kædedynen over ham.

fys mener at det er børnehaven der skal hjælpe, så hans bæger ikke bliver fyldt op derover. Men hvad hjælper det når de ikke har resourcer til at give ham de pauser der kan hjælpe.

hun siger hvis de kunne hjælpe ville det hjælpe os

Anmeld

23. oktober 2013

Tulle28

bøllen skriver:

Som jeg også skrev i start indlægget er jeg " modstander " af time out til ham, da jeg netop har læst dette ikke er godt for sensitive børn. Fordi de føler det som en staf.

han er meget uadreagerende , sådan har den store aldrig reageret. Så er på bar bund. Jeg er jo klar over hvorfor men ikke HVAD jeg stiller op.

det behøver ikke være efter en dag i børnehave, det kan også sagtens ske når han lige står op. At den ene storebror siger god morgen og så går han amok. 

Må se om jeg kan " få lov " til at holde ham. Og om jeg har de fysiske kræfter ti det da han virkelig er voldsom.

ellers må jeg smide kædedynen over ham.

En af mine veninder har et dreng som din og har lige besøgt hende her: http://www.nutidensboernogunge.dk/forside.aspx?gcl id=CO6ci6PErLoCFYp8cAodiyYAsg

Kan ikke gøre linket blå, sorry Men hun var ret begejstret og følte, hun fik nogle konkrete værktøjer til at tackle de svære situationer. Måske værd at prøve for dig?

Anmeld

23. oktober 2013

bøllen

Tulle28 skriver:

En af mine veninder har et dreng som din og har lige besøgt hende her: http://www.nutidensboernogunge.dk/forside.aspx?gcl id=CO6ci6PErLoCFYp8cAodiyYAsg

Kan ikke gøre linket blå, sorry Men hun var ret begejstret og følte, hun fik nogle konkrete værktøjer til at tackle de svære situationer. Måske værd at prøve for dig?

Linket er blåt  Tak det prøver jeg at kikke på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.