Maja84 skriver:
Min søn er sensitiv, 2.5 år og vi har faktisk glæde af time out. På vores egen måde. Han får advarsler først, og bruger meget med at tælle til 3 og ved 3 får han en konsekvens, det kan feks være at hvis vi er i zoo og han reagerer eller vi går tur, så får ham chance til 3 og så kommer han op i klapvognen, eller hvis han ikke sidder pænt når vi spiser, får han konsekvens på 3 og kan være 2 min på trappen, vi bruger meget at forberede og har forbedret en del, og at tage ham ud i situationer, hvor han bliver udfordret, og selvom det tager tid, kan vi se en bedring, og at det hjælper at give ham støtte når han bliver frustreret og aflede opmærksomheden, ved ikke om det hjælper på et barn som er 1.5 år ældre
Syntes vi prøver at forberede ham på skift , ved at sige om 5 min skal vi ...... Men dage som idag, er han bare gal fra jeg henter ham og til sengetid. Hvor der bare ingenting skal til. F.eks kan han komme løbende ud i køkkenet til mig, glider på fliserne. Bliver gal på mig, siger det er min skyld selv om jeg ikke er i nærheden af ham. Det kan udløse han slår mig.
Hvordan gør jeg det med at advare og give konsekvens når han slår ?
Hvis du ikke stopper med at slå, kommer du på værelset ??
er ski ikke meget for det time out, da jeg har læst at især sensitive børn vil opfatte det som en straf. Og syntes jo ikke hans værelse skal være et straffe sted. Men omvendt vil jeg godt nok gerne dette til livs.
vil bare helst ikke " skade " mere end det gavner
Anmeld