Mathias Villads skriver:
Hvis du har et barn soM er sensitiv, så ville jeg få ham testet...
jeg har lige været til et flere timers lang foredrag, og det er IKKE fordi han er uopdragen på nogen måde, men fordi han har fået ALT for mange indtryk, som han ikke kan rumme... Han skal have mange pauser i sin hverdag.. Han skal have anerkende og rummende svar på sine frustrationer...
Når han kommer hjem og reagere sådan, skal du sætte dig med haM og kramme ham længe... Indtil han falder til ro... Også selvom i måske har en stressende hverdag, er det vigtig at du tager dig tiden... Han reagere først hjemme i trygge omgivelser... Han bruger alt sin energi i bh, at han giver slip, når han er hjemme.... Han skal måske slet ikke være mange timer i bh.... Og tag en snak med pædagoger om, at give ham pauser, eller finde nogen måder, hvorpå han kan koble fra... Hvad der virker for ham... er han god til at sætte ord på, hvad der sker i ham?
nogen sensitive børn er gode til sætte ord på, hvad der virker for dem... Ellers er en god ide og snakke dagen igennem med ham, så han kan sætte tingene i kasser... Det kræver et virkelig god samarbejde med bh pædagogerne... Men der vil gøre underværkerivalen for din dreng...
jeg har 2 stk sensitive drenge... Hvor den ene er 3 et halvt og han reagere også udafreagerende, når han kommer hjem... Han skal tilbage til livmoderen og puttes godt hos mig, så falder han fuldstændig til ro....
Jeg har et barn som ER sensitiv eller retter 2 . Begge er testet igennem fys på sygehuset.
jeg ved godt det ikke er fordi han er uopdragen men fordi han er stresset . Og reagere derefter. Men det er ikke hensigtsmæssigt han slår og det skal vi have stoppet , ved bare ikke hvordan
for rådgivning og vejledning er = 0 
Tror slet slet ikke han kan rumme jeg krammer ham, når han har det sådan rummer han slet ikke man kommer tæt på. Det er KUN når han giver udtryk for det han vil.
det er helt sikkert en reaktion på dage i børnehave ingen tvivl. Hvilken fys også sagde på mødet. At skiftet fra børnehaven til hjem er for meget. Han har ikke lange dage.
Fys sagde bl.a at for at det skull blive bedre skulle de afhjælpe ham i dagligdagen med pauser, som du nævner. Men ved ikke om det er muligt, har ikke hørt mere om det.
ja og nej. Nogle gange er han god til dehanja syntes faktisk han er rimelig god. Han har givet udtryk for han ikke ville afsted fordi der er meget larm. Siger gerne når han er sur, gal , ked. Men i de situationer går der bare en klap ned, og der tror jeg faktisk ikke rigtig han formår. Han reagere " bare "