Svigermor kan ikke lide navnet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2013

Tulipan

Synes det er tarveligt af hende, som de andre også skriver.
Det var noget andet hvis du nu havde kaldt ham for Adolf (Hitler) eller et andet navn der er sikkert associeret med noget negativt.
Måske kunne I høre hende hvorfor netop det navn er så negativt for hende. Hvis det nu er fordi hun har kendt en der var helt forfærdelig eller noget andet?
Uanset så er det noget fis og jeg synes det er et rigtigt flot navn, og kan ikke se hvorfor man skulle blive mobbet med det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2013

Dafnies

Tulipan skriver:

Synes det er tarveligt af hende, som de andre også skriver.
Det var noget andet hvis du nu havde kaldt ham for Adolf (Hitler) eller et andet navn der er sikkert associeret med noget negativt.
Måske kunne I høre hende hvorfor netop det navn er så negativt for hende. Hvis det nu er fordi hun har kendt en der var helt forfærdelig eller noget andet?
Uanset så er det noget fis og jeg synes det er et rigtigt flot navn, og kan ikke se hvorfor man skulle blive mobbet med det?

Tror ikke det er fordi hun har noget imod lige netop det navn. Hun er vist bare lidt gammeldags på det punkt.. Hendes egen bror har også en datter med et ret specielt navn, som hun heller ikke synes er pænt, hun synes det er synd for barnet osv.. 
Og (som jeg skrev lidt tidligere) synes hun at navnet adam er for mærkeligt og kan slet ikke forstå at folk vil kalde sit barn et så "forfærdeligt" navn  

Anmeld

22. oktober 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg vil ikke forsvare svigermor - hun skulle have holdt sine tanker for sig selv - men navnemoden skifter hele tiden, og mange fra bedsteforældregenerationen følger ikke med og har måske ikke gjort det i mange år. Jeg bliver selv overrasket indimellem, når jeg hører om en lille baby-Gunnar eller Rasmine. 

I/vi skal bare huske dette, når vores børnebørn får navne som Børge og Bente - eller hvad der nu er cool til den tid. 

Iøvrigt synes jeg, Leander er fint! 

Anmeld

22. oktober 2013

BabyMus

Leander er et smukt navn.  Op i r.... med hende!

Anmeld

22. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Min svigermor syntes heller ikke om navnet da vi i sin tid fortalte det. Der var ingen af os der tog det personligt. Hun er ikke tvunget til at kunne lide navnet og må gerne sige sin mening. Det ændrer jo ikke på at vi synes det er et flot navn.
Idag synes hun navnet er helt vildt sødt

Anmeld

23. oktober 2013

mmsoelberg

Dafnies skriver:

Leander  Det er endda ikke så specielt igen (Synes jeg). Vi har da haft navne oppe og vende der var mere specielle... 

ejjjjj det er det sødeste navn!!!! jeg overvejede også det navn, men nu fik jeg en pige  jeg synes i skal beholde det ligemeget hvad svigermammi siger! det er så dejligt et navn! 

Anmeld

23. oktober 2013

M&N

Jeg var blevet så gal, hvis det var min svigermor..... Hvad er hendes mening relevant for jer.... Så hellere holde bøtte!

Min svigerfar brød engang ud over at vi valgte 2 navne til vores datter. Han kunne ikke forstå hvorfor hun skulle have 1 navn og et "mellemnavn". Jeg gik også i total forsvar og skulle altså lige POINTERE at det var VORES barn, VORES beslutning og ikke hans. Jeg synes det er så fint med mellemnavn, det har jeg altid ønsket mig - så hun er altså døbt Malucca Aviaya

Anmeld

23. oktober 2013

M&N

.....og, Leander er altså et så fint navn
Fatter ikke hvad sviger brokker sig over!

Anmeld

29. oktober 2013

Overaskelsen

Jeg forstår du blev ked af det. Men men men, når det ryger så promte ud af hende uden hun når at tænke over følgerne, så er det nok fordi hun virkelig mener det og faktisk tænker på det bedste for jeres barn.

Er det ensbetydende med hun har ret? Nej, bestemt ikke, i skal vælge hvad i synes, jeres barn - jeres beslutning, men det er da i virkeligheden rart at vide hvad andre tænker om det navn man vælger? Det kunne jo være det faktisk havde betydning for jer hvad hun og måske andre tænker?

Tænk over det. Hvad hvis hun har ret? Familien her var heller ikke begejstrede for vores valg, men jeg var faktisk glad for at de sagde det. Vi havde det med i vores overvejelser, og det første navn vi havde i tankerne droppede vi, simpelthen fordi vi indså at min mor havde ret i sine forbehold.

Idag er vi super glade for vores valg, også selvom det ikke gælder for alle i familien, i det mindste vidste vi det inden vi valgte og tog det med i overvejelserne og besluttede, at det kunne vi godt leve med.

Held og lykke

Anmeld

29. oktober 2013

Koen.

Det vigtigste er vel i kan lide navnet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.