Svigermor kan ikke lide navnet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2013

Lykke:)

Dafnies skriver:

Hej Alle! 

I går havde vi besøg af min svigermor og hendes kæreste. Det var egentlig ganske hyggeligt og der er absolut ingen tvivl om, at svigermor glæder sig til at blive farmor om et par måneder. 

MEN! Mens vi sidder og hyggesnakker, spørger hun os om vi har tænkt på nogle navne til vores barn. Vi er begge meget glade for det navn vi har i tankerne og fortæller derfor med et stort smil hvad vi har tænkt os at han skal hedde..  Smilet forsvinder fuldstændigt fra svigermors ansigt og hun udbryder: "NEJ! Det gør i simpelthen bare ikke! Nej nej nej. Tænk på hvad han dog kommer til at blive kaldt!"

Totalt stilhed i stuen.. Hvorefter svigermors kæreste lige så stille bryder tavsheden med: "Det tror jeg altså han vil blive drillet med"..

Hvad fanden blev der lige af høflighed? Hvad blev der af "hvis du ikke har noget pænt at sige - så hold kæft!".. Eller måske man bare kunne benytte sig af (den for nogle, ikke eksisterende) situationsfornemmelse? 

ØV! hvor er jeg bare ærgerlig over at de ikke kan lide vores navn. Ikke at vi kommer til at ændre navnet på grund af svigermor.. Men det er da stadig surt 

Det skal lige siges, at alle andre i familien synes det er et rigtig fint og sødt, omend lidt anderledes navn. 

Nogen der har erfaringer med en lignende situation? Ville I fortælle svigermor, at I faktisk blev kede af hendes reaktion? Eller bare ignorere det fuldstændigt og kalde barnet det navn uanset hvad? Tænker at hun måske vænner sig til navnet når først barnet er født osv??

Tak 

Min far kan heller ikke lide vores valg af navn.
Han synes Julius lyder som en gammel bonderøv - men jeg har valgt at tage det med et smil på læben og har sagt, at så kan hans forestilling om en Julius heldigvis ændres, for vi ændrer ikke mening

I min situation har jeg valgt ikke at sige noget, for det er mit valg og han vænner sig nok til det når han først er født

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2013

Malene76

Her var det min mor...

Er virkelig glad for navnet ****** og synes det er SÅ sødt... Men min mor fik os overtalt til at kalde Rune noget andet end ******, fordi hun virkelig har dårlige associationer med det navn...

Det er virkelig forståeligt at hun ikke bryder sig om det navn da hun arbejder på lukket afd. for psykisk syge og er blevet voldsomt chikaneret af én de beboere der sad retsdømt og havde slået én af hendes kollegaer ihjel.. Han hed ****** Ja, vi fandt et alternativ og det er hun heldigvis glad for.

Det er så måske lige undtagelsen der gør det. Det kan man jo godt forstå.  Men det må da have været svært hvis det lige var det navn I havde i jeres hjerter? 

Kh Malene

Anmeld

22. oktober 2013

Dafnies

Line - med 2 boblinger skriver:

YES... Det problem havde vi også med min mor.. 

Og der sagde jeg prompte til hende: "jamen så er det jo godt at det ikke er DIT barn, men mit... "

Ja så ville hun finde et andet navn som hun kunne kalde ham hvis vi valgte det navn....

Og så flippede jeg helt ud :p jeg blev virkelig virkelig sur.. 

Det endte så med at vi valgte et andet navn til vores dreng end det vi oprindeligt havde i tankerne.. Ikke pga min mor.. Men fordi det lå så forkert på tungen.. 

Når jeg lige tænker over det, er jeg egentlig også overrasket over, at jeg ikke reagerede mere på det. Jeg finder mig normalt ikke i hvad som helst! 

Men måske det er en kombination af, at det er svigermor (føler mig sgu ikke helt på sikker grund når hun er i huset) + det at vi slet ikke havde regnet med sådan en reaktion...  hmm.. 

Må have en fiks bemærkning jeg kan kvittere med, hvis emnet kommer op igen!

Anmeld

22. oktober 2013

Dafnies

Sijac skriver:

Hold da op..
Jeg havde forventet at min kæreste havde taget action på sådan én. At han en af de efterfølgende dage havde kontaktet hende og spurgt hvad fanden hun egentlig bilde sig ind...?!?

Jeg tænker også, at jeg lige snakker med ham om det når han kommer hjem om et par timer.. Synes heller ikke selv, at den bemærkning bare skal blive hængende i luften (og i mit hovede, ikke mindst)..

Anmeld

22. oktober 2013

Muhmi

Malene76 skriver:

Det er så måske lige undtagelsen der gør det. Det kan man jo godt forstå.  Men det må da have været svært hvis det lige var det navn I havde i jeres hjerter? 

Kh Malene

Det er faktisk ret svært at vide jeg aldrig kan bruge det navn, for siden jeg var teenager har jeg villet kalde én af mine sønner det.. Det ved jeg så nu at jeg ikke kan... Men jeg ville også få det super dårligt over at have valgt et navn som min mor vil få det super dårligt over, hver gang hun hørte det... Er glad for vi ikke har kaldt Rune det, selvom jeg elsker det navn..

Anmeld

22. oktober 2013

Dafnies

Malene76 skriver:

Jeg havde nok ikke reageret så pænt hvis et nært familiemedlemmer havde sagt sådan om Felixs navn.  Jeg ville klart fortælle hende at hun sårede jer, at hendes mening ikke kommer til at indvirke på jeres beslutning og at hun er meget velkommen til at tie stille hvis hun intet pænt har at sige! 

Bliver dog nysgerrig på hvilken navn I har valgt, der kan få sådan en reaktion frem.  Min veninde fik de ledeste kommentarer til deres barnedåb fordi de havde valgt et mere specielt navn til nr. 2 end de havde til nr. 1. Det kan man simpelthen ikke være bekendt. 

Hold I fast i jeres navn og ret ryggen. Det er fedt med navne der ikke er en masse af i klassen. 

Kh Malene

Tak for svar! Jeg er meget enig 

Jeg synes jo slet ikke det navn vi har valgt er så specielt endda.. 

Vi vil gerne have, at han skal hedde Leander. Det er anderledes og ikke så brugt, men læner sig meget op af nogle ganske almindelige navne. Vi synes bare det er så fint et navn 

Anmeld

22. oktober 2013

Dafnies

mmsoelberg skriver:

ved godt det ikke er relevant, men jeg er helt nysgerrig efter hvad det er for et navn?  elllllsker anderledes navne 

Leander  Det er endda ikke så specielt igen (Synes jeg). Vi har da haft navne oppe og vende der var mere specielle... 

Anmeld

22. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg fatter slet ikk at man kan tage sådan på vej over et navn  altså, jovist er der også navne jeg ikke synes er de smukkeste, men aldrig om NOGET navn kunne få mig til at himle op i forargelse ligesom din svigermor  

Både fordi det ikk er mit bord men også fordi at SÅ skrækkelige navne synes jeg slet ikk der findes. 

jeg synes hun skulle have en balle med på vejen og lige blive mindet om at det faktisk er en ret velovervejet beslutning at finde et navn til sit barn!  

Anmeld

22. oktober 2013

Dafnies

Muhmi skriver:

Her var det min mor...

Er virkelig glad for navnet ****** og synes det er SÅ sødt... Men min mor fik os overtalt til at kalde Rune noget andet end ******, fordi hun virkelig har dårlige associationer med det navn...

Det er virkelig forståeligt at hun ikke bryder sig om det navn da hun arbejder på lukket afd. for psykisk syge og er blevet voldsomt chikaneret af én de beboere der sad retsdømt og havde slået én af hendes kollegaer ihjel.. Han hed ****** Ja, vi fandt et alternativ og det er hun heldigvis glad for.

Ja okay, det kan jeg godt se kan give nogle problemer 

Men der var så også en god grund til, at din mor ikke kunne lide navnet - Men det lyder, heldigvis, ikke som om din mor kom med sådan et surt opstød!  

Hvis der var et lignende problem her, ville jeg helt klart også overveje at finde et andet navn til skurken 

Anmeld

22. oktober 2013

Aabye

Dafnies skriver:

Når jeg lige tænker over det, er jeg egentlig også overrasket over, at jeg ikke reagerede mere på det. Jeg finder mig normalt ikke i hvad som helst! 

Men måske det er en kombination af, at det er svigermor (føler mig sgu ikke helt på sikker grund når hun er i huset) + det at vi slet ikke havde regnet med sådan en reaktion...  hmm.. 

Må have en fiks bemærkning jeg kan kvittere med, hvis emnet kommer op igen!

Ja find en fiks bemærkning.. F.eks: "jamen så er det godt det ikke er dit barn men vores"... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.