Svigermor kan ikke lide navnet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2013

phoebebusch

Dafnies skriver:

Leander  Det er endda ikke så specielt igen (Synes jeg). Vi har da haft navne oppe og vende der var mere specielle... 

Hej

Jeg synes Leander er et vildt flot og charmerende navn!! Min venindes søn hedder det også, han bliver ikke drillet eller kaldt andet pga hans navn, jeg synes bare i skal være ligeglad med svigermor og hendes kæreste. 

Min søn hedder Maddox og det brød min svigermor sig heller ikke om, men nu er Maddox 8 år og hun forbinder nu hans personlighed med hans navn, og kan ikke forestille sig at han skulle hedde andet. Vi boede i Canada da vi valgte navnet og vi havde allerede en søn med det mest danske navn vi kunne finde (Mathias) og en datter ved navn Sofie (;

Min fætters søn hedder Sigurd, vildt fedt navn, men må indrømme det var en vits da de afslørede navnet, for da vi var små hed min fætters kanin nemlig også Sigurd (; 

Det er jo ikke navnet der definerer et barn, det er barnet selv (; 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2013

modesty

Dafnies skriver:

Hej Alle! 

I går havde vi besøg af min svigermor og hendes kæreste. Det var egentlig ganske hyggeligt og der er absolut ingen tvivl om, at svigermor glæder sig til at blive farmor om et par måneder. 

MEN! Mens vi sidder og hyggesnakker, spørger hun os om vi har tænkt på nogle navne til vores barn. Vi er begge meget glade for det navn vi har i tankerne og fortæller derfor med et stort smil hvad vi har tænkt os at han skal hedde..  Smilet forsvinder fuldstændigt fra svigermors ansigt og hun udbryder: "NEJ! Det gør i simpelthen bare ikke! Nej nej nej. Tænk på hvad han dog kommer til at blive kaldt!"

Totalt stilhed i stuen.. Hvorefter svigermors kæreste lige så stille bryder tavsheden med: "Det tror jeg altså han vil blive drillet med"..

Hvad fanden blev der lige af høflighed? Hvad blev der af "hvis du ikke har noget pænt at sige - så hold kæft!".. Eller måske man bare kunne benytte sig af (den for nogle, ikke eksisterende) situationsfornemmelse? 

ØV! hvor er jeg bare ærgerlig over at de ikke kan lide vores navn. Ikke at vi kommer til at ændre navnet på grund af svigermor.. Men det er da stadig surt 

Det skal lige siges, at alle andre i familien synes det er et rigtig fint og sødt, omend lidt anderledes navn. 

Nogen der har erfaringer med en lignende situation? Ville I fortælle svigermor, at I faktisk blev kede af hendes reaktion? Eller bare ignorere det fuldstændigt og kalde barnet det navn uanset hvad? Tænker at hun måske vænner sig til navnet når først barnet er født osv??

Tak 

Min søn hedder to navne (fornavn og mellemnavn) og min far kom til at sige "ej, det er da for fjollet" og grine lidt over navn nr. to da vi nævnte det første gang. Det tog jeg ikke så tungt, han skal da have lov til at have sin holdning.

Din svigermor leverer godt nok sin skepsis på en ikke særlig fed måde, men det kan jo være at hun bare er en ligefrem/dramatisk personlighed, og så bliver det sådan.

Jeg synes bestemt ikke at det er noget man skal ringe til hende om og fortælle at man blev såret. Så kommer der da først drama. Ignorér det og hvis hun gentagne gange bliver ved med at nævne det, så sig at det er jeres barn og at I bestemmer navnet.

Og så er det jo også bare tydeligt at hun er ekstremt konservativ, for Leander er da et helt okay navn og selvfølgelig ikke noget man bliver mobbet over.

Anmeld

30. oktober 2013

Lukas&Liam<3

Samme problem har vi med oldeforældrene /: vi har ikke sagt hvad han skal hedde for vi ved det ikke. Men et navn vi godt kunne lide blev nævnt og både min farmor og min kærestes mormor synes det var hæsligt og ej nej nej nej. Og det navn var vores eneste ide. Men har da ikke lyst til at kalde mit barn noget familien synes er vildt grimt /: min mor og pap mor elsker navnet. Men er også lidt mere med på moden, de er også kun omkring de 40. Men bedste vores bedsteforældre på 60-68 år synes det er hæsligt /:

Anmeld

30. oktober 2013

phoebebusch

phoebebusch skriver:

Hej

Jeg synes Leander er et vildt flot og charmerende navn!! Min venindes søn hedder det også, han bliver ikke drillet eller kaldt andet pga hans navn, jeg synes bare i skal være ligeglad med svigermor og hendes kæreste. 

Min søn hedder Maddox og det brød min svigermor sig heller ikke om, men nu er Maddox 8 år og hun forbinder nu hans personlighed med hans navn, og kan ikke forestille sig at han skulle hedde andet. Vi boede i Canada da vi valgte navnet og vi havde allerede en søn med det mest danske navn vi kunne finde (Mathias) og en datter ved navn Sofie (;

Min fætters søn hedder Sigurd, vildt fedt navn, men må indrømme det var en vits da de afslørede navnet, for da vi var små hed min fætters kanin nemlig også Sigurd (; 

Det er jo ikke navnet der definerer et barn, det er barnet selv (; 

Jeg må rette..

Jeg må indrømme at jeg troede det var en vits da de afslørede at han skulle hedde Sigurd (; han kom til at hedde Sigurd på selvom kaninen hed det for 20 år siden. 

Det var en skrivefejl. Jeg glemte nogle ord..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.