Aldersforskel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2013

BabyDrømme23

EnSødMor skriver:

Hvor mange år er der imellem dig og din kæreste?

Hvordan har du det med det?

Fordele/ulemper?

Hvor syntes du grænsen går? 

Der er 2 år mellem mig og min kæreste det har jeg det skøndt med. 

Fordele han har en lille smule mere erfaring på nogle områder ellers er der inge ulæmper synes jeg

grænsen går: det kommer lidt anpå hvor gammel man er da man kommer sammen. Er man fx 30 og 40 så tror jeg sagtens det kan fungere med 10 år mellem. 

Men er man 19 og 29 synes jeg ikke. Så i en ung alder så synes jeg ca 5 år mellem er ca grænsen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2013

MariaKyedDK

EnSødMor skriver:

Fordele/ulemper?

Hej  

Der er 7 år imellem min Kæreste og Jeg , og der er både fordele og ulember. 

Fordele er ( for Mig ) at han er ovre det stadie med byture osv, han er 33 år + han har en masse erfaring med rigtig mange ting som jeg ikke har. 

ulemperne: jamen det var for nogle år siden da vi liiiiige skulle finde ud af det, fordi jeg var kun 19 og han var 26, og da jeg var 19 gik jeg meget op i fester osv, hvor min kæreste var lidt mere '' kedelig'' og hellere vil sidde og snakke hjemme i sofaen f.eks men vi er alligevel på en måde '' vokset sammen '' vi har virkelig haft vores skænderier osv, men vi har her d. 24 december været sammen i 8 år, og vi har 2 dejlige børn sammen, en søn på 7 år og en lille datter på 8 uger.  og vi støtter og kender hinanden i tykt og tyndt, og det er så fantastisk  

Anmeld

16. oktober 2013

LinLin

14 1/2 år

Vi mødtes da jeg var 23... Ledte nok bevidst efter en der var noget ældre end mig (måske ikke så meget ) fordi jeg havde et barn, var næsten færdig med uddannelse og nok i det hele taget følte at een på min egen alder ville være for ung...

Til dagligt lægger vi overhovedet ikke mærke til forskellen... Det er faktisk kun når vi fx snakker om hvad han lavede i 1988, da han var 18; "nå, der var jeg så fire og gik i bhv..."

for mig går grænsen, når den ene i teorien kan være den andens forælder, dvs ca 17-18 år...

Anmeld

16. oktober 2013

Mitlivsommooor

EnSødMor skriver:

Fordele/ulemper?

Jeg er 1 år ældre end min kæreste  

synes det det er svært at sige hvor grænsen går, det kommer jo meget an på folks modenhed. 

Anmeld

16. oktober 2013

Aabye

EnSødMor skriver:

Fordele/ulemper?

Hos os er der 4 års forskel.. Det passer mig helt fint.. 

Synes det er lidt svært det der med alder.. Min mor og hendes mand er der f.eks 11 års aldersforskel på hvor min mor er den ældste..

Kender så et par hvor hun var.... 16... og han var 39 da de begyndte at være sammen.. Og det er i mine øjne ulækkert.. Kan ikke se hvad en mand på 39 vil med en på 16.. :s ja og omvendt.. Hvad vil en ung pige med så "gammel" en mand.. Havde hun nu været 26 havde jeg ikke set et problem i det..

Anmeld

16. oktober 2013

CarinaSB

EnSødMor skriver:

Fordele/ulemper?

Der er 5 år imellem min mand og jeg :) han bliver 31 her i dec og jeg blev 26 i juli :) jeg syntes det er perfekt .. og vi har været sammen i 6 år :)

Anmeld

16. oktober 2013

Faith

Min mand er 6½ år ældre end mig.

I hverdagen betyder det intet.

Anmeld

16. oktober 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Fordele/ulemper?

min nuværende kæreste er kun 4 dage ældre end mig, men min søns far er otte år ældre end mig...

Da vi fandt sammen var jeg 18 og han 26 så min familie var sikker på at det ikke ville holde mere end et år, men vi nåede at være sammen i 5½ år...

Jeg har en veninde der som 14-15 årig fandt sammen med en på 28 og syntes dengang det var ulækkert og forkert fordi han var så gammel... 

Anmeld

16. oktober 2013

Albertsen92

Min kæreste er 2 år ældre end mig, det er perfekt

Anmeld

17. oktober 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
modesty skriver:

M.h.t. det med børn, er det jo en individuel beslutning. Vi fik vores søn da jeg var 31 og min mand 49 (vi skulle i IVF behandling, så det tog to år - det var mig der var problemet, ikke ham).

Han er en fantastisk far. Han er moden, hviler i sig selv, vil tusind gange hellere hænge ud med sin søn end at gå ud med vennerne, bruge tid på hobbies el. lign. Alt praktisk og husligt deler vi 50/50 - han er bare generelt en ekstremt ansvarsfuld mand. Jeg har INGEN af de problemer som jeg hører mine veninder med yngre kærester har - at mændene hellere vil andre ting end være sammen med familien, at de ikke vil dele det huslige 50/50 (hvilket vi altid har gjort, uden brok).

Vores søn kommer til at få en "gammel" far, ja, men vi bor i et område og er en del af et segment hvor det er ret normalt, så det regner jeg ikke med bliver det store problem.

Fordelene opvejer ulemperne, vil jeg sige. MEN hvis jeg havde mødt ham da jeg var 20 og han var 38, havde vi da helt sikkert fået børn tidligere. men vi gik i gang med PB da vi havde kendt hinanden i 6 mdr.

Jeg er 24, min kæreste er 40. 

Jeg er enig i at der bestemt er fordele i forhold til at få børn senere, men der er alligevel sådan en bekymring om børnenes tid med deres far kunne blive for kort. Det går jo nok, men tror ikke bekymringen forsvinder  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.