Aldersforskel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2013

Kløver

Der er 6 pr mellem min mand og jeg, og synes jeg er ok, 10 år er rimeligt, men grænsen går helt klart ved 15, men personlig grænse er nok omkring de 10. Men over de 15 synes jeg der er for stort spring og for kort hop op til ens forældres generation og hvor man ofte er forskellige steder i livet, og tænker også frem, hvad når man selv er 55 og ens partner er 70+

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2013

baby012

5 måneder 

jeg er ældst  

synes det er fantastisk med sådan en ung fyr  

Anmeld

15. oktober 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

16 år. 

Fordelene, ja... Det er svært at svare på, men det er vel en af årsagerne til at vores forhold fungerer. 

Der er helt sikkert ulemper. Omgivelsernes reaktioner kan godt være svære at sluge. Det er ikke det de siger til ens ansigt, men blikkene og kommentarerne om andre par i samme situation. Derudover så er det hårdt at tænke på at man muligvis skal undvære ens kæreste i mange år. Det er ikke sikkert, men der er en større risiko. I forhold til børn er der også en del bekymringer, fordi han er ældre. Man kan ikke vente lang tid med at få børn. 

Anmeld

15. oktober 2013

Bshizzle

Der er 2 år  3 mdr mellem min kæreste og jeg..
Jeg er den ældste

Går ikke op i alderen.. og det er heller ikke noget der kan mærkes på os
Unge kød

Anmeld

15. oktober 2013

liten-mamma

Hvor mange år er der imellem dig og din kæreste?

Hvordan har du det med det?

Fordele/ulemper?

Hvor syntes du grænsen går? 

Der er 9 års forskel mellem min kæreste og jeg. Vi er henholdsvis 19 og 28 år gamle. Vi fandt sammen da jeg var 17 og han 26. 

Må ærligt indrømme at jeg ikke kan mærke forskel på vores alder, overhovedet! 

Ved ikke hvor jeg synes grænsen går. 15 år måske... Ej det kommer helt an på om pigen nu er 15 og manden så er f.eks 30, så synes jeg det er voldsomt. Men er kvinden f.eks 22 og manden 37, så synes jeg det er noget helt andet.

Anmeld

15. oktober 2013

Signe-bine

Der er 6 år mellem min kæreste og mig... 

Vi er bare et godt match, jeg tænker ikke så meget over aldersforskellen når jeg tænker på fordelene ved vores forhold og hvorfor vi passer så godt sammen... Jeg ser lidt mere mig selv som en fantasifuld, intuitiv og impuls-styret luftballon der flyver i alle retninger og har svært ved at holde jordforbindelsen, men hans rolige person sørger for at jeg holder jordforbindelsen og ikke svæver helt væk 

Anmeld

15. oktober 2013

MortilElias2010

EnSødMor skriver:

Fordele/ulemper?

Jeg er 34 og min mand er 42 (21. oktober) - på meget få områder er vi forskellige, så det passer fint sammen for vores vedkommende. Vi har udlevet det vi skal som umodne udviklende individer - så det vi gør nu er at udvikle os sammen 

Anmeld

15. oktober 2013

MortilElias2010

Demosan skriver:

16 år. 

Fordelene, ja... Det er svært at svare på, men det er vel en af årsagerne til at vores forhold fungerer. 

Der er helt sikkert ulemper. Omgivelsernes reaktioner kan godt være svære at sluge. Det er ikke det de siger til ens ansigt, men blikkene og kommentarerne om andre par i samme situation. Derudover så er det hårdt at tænke på at man muligvis skal undvære ens kæreste i mange år. Det er ikke sikkert, men der er en større risiko. I forhold til børn er der også en del bekymringer, fordi han er ældre. Man kan ikke vente lang tid med at få børn. 

Det var da alligevel også nogen år - hvor gamle er du og din mand/kæreste? 

Anmeld

15. oktober 2013

modesty

16 år. 

M.h.t. det med børn, er det jo en individuel beslutning. Vi fik vores søn da jeg var 31 og min mand 49 (vi skulle i IVF behandling, så det tog to år - det var mig der var problemet, ikke ham).

Han er en fantastisk far. Han er moden, hviler i sig selv, vil tusind gange hellere hænge ud med sin søn end at gå ud med vennerne, bruge tid på hobbies el. lign. Alt praktisk og husligt deler vi 50/50 - han er bare generelt en ekstremt ansvarsfuld mand. Jeg har INGEN af de problemer som jeg hører mine veninder med yngre kærester har - at mændene hellere vil andre ting end være sammen med familien, at de ikke vil dele det huslige 50/50 (hvilket vi altid har gjort, uden brok).

Vores søn kommer til at få en "gammel" far, ja, men vi bor i et område og er en del af et segment hvor det er ret normalt, så det regner jeg ikke med bliver det store problem.

Fordelene opvejer ulemperne, vil jeg sige. MEN hvis jeg havde mødt ham da jeg var 20 og han var 38, havde vi da helt sikkert fået børn tidligere. men vi gik i gang med PB da vi havde kendt hinanden i 6 mdr.

Anmeld

15. oktober 2013

Pigent

EnSødMor skriver:

Fordele/ulemper?

Der er et år og 5 mdr. mellem min kæreste og jeg. Når folk spørger siger vi halvandet år. 

Vores forhold fungere rigtig godt. Ser ikke rigtig nogle ulemper ved vores alders forskel, hmm fordele kan jeg heller ikke rigtig finde nogen af. Man siger modsætninger møder hinanden og det var/er vi på en del punkter, men alligevel har vi begge i løbet af den tid vi har været sammen lært at dele interesser og gør de ting vi hver især vil sammen. Han har ændret nogle ting på mig (positiv) og givet mig selvtillid. Tror det han er det ældre har været med til at gøre at han har kunne ændre de ting. For han er da til tider en drengerøv, men kan også være seriøs og voksen. Drenge på min egen alder eller lidt yngre er totalt drengerøve og barnlig, ihvertfald de fleste. 

Jeg kan hvis bare slut af med at sige jeg har verden bedste kæreste  Og for mig har kærlighed ingen alder, jo en 16 årige pige skal ikke kom sammen med en 25 årige, mens en 25 årige kvinde godt kan komme sammen med en 35 årige mand 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.