16 år.
Fordelene, ja... Det er svært at svare på, men det er vel en af årsagerne til at vores forhold fungerer.
Der er helt sikkert ulemper. Omgivelsernes reaktioner kan godt være svære at sluge. Det er ikke det de siger til ens ansigt, men blikkene og kommentarerne om andre par i samme situation. Derudover så er det hårdt at tænke på at man muligvis skal undvære ens kæreste i mange år. Det er ikke sikkert, men der er en større risiko. I forhold til børn er der også en del bekymringer, fordi han er ældre. Man kan ikke vente lang tid med at få børn.
M.h.t. det med børn, er det jo en individuel beslutning. Vi fik vores søn da jeg var 31 og min mand 49 (vi skulle i IVF behandling, så det tog to år - det var mig der var problemet, ikke ham).
Han er en fantastisk far. Han er moden, hviler i sig selv, vil tusind gange hellere hænge ud med sin søn end at gå ud med vennerne, bruge tid på hobbies el. lign. Alt praktisk og husligt deler vi 50/50 - han er bare generelt en ekstremt ansvarsfuld mand. Jeg har INGEN af de problemer som jeg hører mine veninder med yngre kærester har - at mændene hellere vil andre ting end være sammen med familien, at de ikke vil dele det huslige 50/50 (hvilket vi altid har gjort, uden brok).
Vores søn kommer til at få en "gammel" far, ja, men vi bor i et område og er en del af et segment hvor det er ret normalt, så det regner jeg ikke med bliver det store problem.
Fordelene opvejer ulemperne, vil jeg sige. MEN hvis jeg havde mødt ham da jeg var 20 og han var 38, havde vi da helt sikkert fået børn tidligere. men vi gik i gang med PB da vi havde kendt hinanden i 6 mdr.

Anmeld