Aldersforskel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2013

morethanperfect

EnSødMor skriver:

Hvor mange år er der imellem dig og din kæreste?

Hvordan har du det med det?

Fordele/ulemper?

Hvor syntes du grænsen går? 

3 mdr..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2013

esioul

8 år

24 og 32

Anmeld

15. oktober 2013

LSU

Der er 16 år mellem min kæreste og jeg.

Det sværeste har klart været folks reaktioner... Ikke så meget fremmede mennesker, men de nære i omgangskredsen. De har dog trukket i land, efter at have set os sammen og lært den anden at kende :-)

Der er flere ting at tage hensyn til, når aldersforskellen er så stor. Børn osv., men jeg ville stadig ikke bytte det for noget :-)

Anmeld

15. oktober 2013

salix

Her er der 6 år mellem os han er yngst... Vi har ikke oplevet noget ude fra omkring vores alder, han er en forrygende papfar for mine børn 

Anmeld

15. oktober 2013

ønskebørn74

EnSødMor skriver:

Fordele/ulemper?

Jeg er 2 år ældre end min mand, jeg var 24 og han var 22.. Nytårs aften er det 15 år siden.. 

Og vi elsker hinanden vildt.. 

Anmeld

15. oktober 2013

Mother-love

Jeg er 26 og min kæreste er 38. Så 11,8 år imellem os.
Vi passer utrolig godt sammen. Min kæreste er i en krop på 38 år men et hovede som en på 25 år. Vi har været sammen i 4 år.
Han er dog den ældste jeg har været sammen med. Men det fleste af de forhold jeg har haft har min kæreste været ældre. Fra ca 2år ældre og fremad.
Jeg har altid været utrolig moden af min alder, og har aldrig gået ret meget i byen så det har passet bedst for mig med en der var lidt ældre.
Jeg kan slet ikke med dem på min egen alder.

Vi griner mange gange lidt af når man tænker at da jeg var 10 var han 22. Ret klamt. Men igen der var vi jo ikke sammen.

Ulempen tænker jeg er at min kæreste self bliver hurtigere gammel end jeg. Men ellers ser jeg ingen ulemper.

Hvis man elsker hinanden og man passer godt sammen så er det ligegyldigt hvad alderen siger.

Anmeld

15. oktober 2013

mulle85

min kæreste er 21 og jeg bliver 28 denne måned, så her er der 7 år!

vi har været sammen snart 2 år nu, vi har det bare generelt godt sammen og sådan så tænker egenlig ikke på aldrenen!

kærelighed har jo ingen alder, så det er jo op til folk selv, så længe man er lykkelig!

Anmeld

15. oktober 2013

Benjamins'mor

Der er lige knap 6 års forskel.
Har det fint med det, det er ikke som sådan noget vi tænker over.
Fordelen er nok at han er mere moden end dem på min alder, men nu har vi snart været sammen i 5 år.

Anmeld

16. oktober 2013

pussekat

EnSødMor skriver:

Fordele/ulemper?

hejsa
jeg bliv 42 på mandag og min mand er 37 og vi elsker hende så højt
her prøve at være samme med en som være 32 år i meller os og det gør jeg ikke mere da
og min elsker mand sige så mange sød ting til mig og han vil kamp med at vi få et barn samme her vi gjor i ca 9 år nu og han vil bliv ved til jeg ikke får min lort mere

Anmeld

16. oktober 2013

Ciss

Jeg er seks år ældre end min mand - men det opdagede vi først, da vi havde kendt hinanden et stykke tid. Vi troede begge, at vi var jævngamle.

Når man først er voksen handler det vel i højere grad om personlighed end om alder egentlig. Det handler jo ikke bare om, hvor gammel man er, men også om, hvad man har gjort med sin tid. F eks har jeg studeret i udlandet, og det har min mand ikke. Dermed har jeg nogle erfaringer og perspektiver på enkelte ting, som han ikke har, men det har jo ikke direkte noget med alder at gøre.

Hvis aldersforskellen bliver meget stor, kommer man jo i bund og grund fra to forskellige generationer, og er dermed vokset op med helt forskellige refferencer til mange ting og med en anden barnekultur osv, og da tror jeg nok, man kan opleve en ret stor kulturforskel sig imellem på nogle punkter - men 6 års forskel er i hvert fald ikke nok til at man oplever den slags problemer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.