"Familietjenester" (kørsel)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2013

Anonym trådstarter

Aalborg_Pigen skriver:

Nej tror bestemt heller ik i er ondskabsfulde..

Han er bare en meget svær person at blive klog på..

Generelt har resten af familien mange fælles interesser (inkl omtalte søster), hvor han falder helt ud og slet ikke forsøger/gider at deltage. Når hele familien er samlet og snakker, sidder han bare med sin tlf/Ipad og spiller/googler/hvad ved jeg, bruger flere timer på toilettet eller lægger sig ind på "deres gæsteværelse" og ser film.. Når maden er serveret, har han allerede øst op og igang med at spise, inden alle har nået at sætte sig..

Han mangler bare generelt noget pli efter min mening, men det var nu heller ikke det tråden handlede om..  Jeg går bare og bliver mere og mere irriteret over at han "opfører" sig sådan, især når man prøver at hive ham ind i flokken. Han virker jo ikke som en der gider os andre.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2013

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Åhh, helt deroppe... Det er svigerfamilien her der kører derop også. Lækkert din kæreste gider køre derop når i nu er næsten halvvejs.....

Må jeg spørge hvad det er i skal have hentet, -langt, og sælger vil ikke sende!!

ja, jeg er da røv nysgerrig

Jamen det er "bare" en håndklædetørrer  Så den er jo lidt uhandy at sende og måske også derfor sælger ikke vil, men ville min far jo gerne betale for, hvis det var ..

Anmeld

14. oktober 2013

VIPpigen

Anonym skriver:

Jamen det er "bare" en håndklædetørrer  Så den er jo lidt uhandy at sende og måske også derfor sælger ikke vil, men ville min far jo gerne betale for, hvis det var ..

Haha. Jeg ligger faktisk også inde med en, den skal bare sættes i en kontakt.... 

Anmeld

14. oktober 2013

AMM00

Anonym skriver:

Tak for dit svar..

Blev godt nok også irriteret da jeg hørte det svar fra ham/dem..

Det var desvære det svar min kæreste havde forventet.

Hvis de så spurgte dig en dag, om du ville hjælpe dem, ville du så sige nej, eller forlange overpris eller??

Jeg er nu ikke den type der tænker "noget for noget." Jeg hjælper gerne med de ting jeg kan hjæloe med sp hvis de spærger mig om hjælo og jeg kan klare deb hjælp sp vil jeg gøre det. Vil aldrig ikk selv bede om benzin penge fra familie medlemmer.

Anmeld

14. oktober 2013

Anonym trådstarter

C-Dog skriver:

Synes ikke du kan tillade dig at brokke dig over de siger nej. Alle har ret til at sige nej, Du aner jo reelt set ikke om de har en masse om ørene for tiden. Det har vi feks herhjemme, og jeg håber da ved gud ikke min familie snakker grimt om mig fordi jeg mangler overskud til at lave vennetjenester. Hvis det feks er deres økonomi der halter, og det kan den jo godt selv om man tjener godt, så er overskuddet der nogle gange bare ikke til at hjælpe andre. Ihvertfald ikke uden at skrabe lidt håndører sammen for det.

Så havde de jo sagt til, hvis de ikke havde tid og overskud... Så meget kender vi dem da.. Og det er jo ikke fordi de siger nej, men fordi de forlanger ca det dobbelte af hvad det reelt koster at køre den tur, jeg bliver irriteret...

Måske kan jeg ikke tillade mig at brokke mig, men når vi nu også hjælper dem, så synes  jeg ikke at det er for meget at forlange..

Anmeld

14. oktober 2013

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Haha. Jeg ligger faktisk også inde med en, den skal bare sættes i en kontakt.... 

Hehe, så må vi jo se om han falder for den i stedet, når du får den lagt op 

Anmeld

14. oktober 2013

Anonym trådstarter

AMM00 skriver:

Jeg er nu ikke den type der tænker "noget for noget." Jeg hjælper gerne med de ting jeg kan hjæloe med sp hvis de spærger mig om hjælo og jeg kan klare deb hjælp sp vil jeg gøre det. Vil aldrig ikk selv bede om benzin penge fra familie medlemmer.

Okay, jeg hjælper normalt også hvor jeg kan, men min lyst til at hjælpe dem igen, er lig 0 ligenu 

Anmeld

14. oktober 2013

Anonym

For mig er det en kolossalt stor tjeneste og langt ud over, hvad jeg ville kunne få mig selv til at bede nogen om - 250 km er en MEGET lang køretur i min verden, ikke mindst de tre-fire timer, der ville gå med det inkl. afhentning på adressen. Jeg synes ærligt talt, det er ok at sige nej, eller i hvert fald at kunne se et udbytte af det ud over benzinprisen. Hvis jeg var Y - eller din kærestes søster - ville jeg altså også måbe over at blive bedt om at køre så langt for at hente en dims til min (kærestes) brors svigerfar. 

Havde det drejet sig om at hente et barn, fordi forældrene ikke kunne, ville jeg gøre det - men en håndklædetørrer, som I har valgt at købe i den modsatte ende af landet? Der ville jeg tænke, at det var jeres valg og jeres problem. 

Anmeld

14. oktober 2013

piadas

Har ikke læst alle svarene, men jeg gad ikke køre så langt for at hente en ting for hverken min mor, min far, min bedste veninde eller nogen andre - og jeg kunne heller ikke drømme om at bede andre gøre det samme for mig. Havde det været 5 km. havde det været en anden sag, men 250 km. er ALT for langt efter min mening!

Anmeld

15. oktober 2013

mor88

Åhh, helt deroppe... Det er svigerfamilien her der kører derop også. Lækkert din kæreste gider køre derop når i nu er næsten halvvejs.....

Må jeg spørge hvad det er i skal have hentet, -langt, og sælger vil ikke sende!!

ja, jeg er da røv nysgerrig

Jeg kan afhente og sende det hvis det er, at det ellers ikke går 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.