Jeg ved ikke helt hvad jeg skulle kalde dette indlæg, som forklarer situationen.. 
Men sagen er den, at vi idag har prøvet at forhøre min kærestes lillesøster + kæreste (kalder ham Y) om de ville afhente en ting* for os (privatkøbt), som de så kan tage med når vi ses hos mine svigerforældre som bor midt mellem os, i weekenden...
*= tingen er reelt set ikke til os, men til min far som har hjulpet os utroligt meget med renovering osv af huset, så derfor ville det være rigtig dejligt at kunne hjælpe ham også.. Tingen er intet tungt eller noget voldsomt der kræver trailer eller lign... Der er bare langt.
Vi bor 200 km fra hinanden, dvs de er lige 200 km tættere på end os, selvom de har 125 km hver vej til afhentningen..
Men her kommer så min irritation 
Min kæreste skriver så til sin søster at det vil være en stor hjælp for os hvis de gad afhente denne ting, og at de selvfølgelig fik 300 kr til dækning af benzin.. Hun svarer så tilbage at Y ikke mener at 300 kr kan dække turen og at det koster 2 kr pr km at køre den tur, altså 500 kr
da deres bil kun kører 13 km pr liter.
Min kæreste laver så en udregning, som ser sådan ud:
250 km i alt /strong> 13 km/l x 13 kr (literpris benzin) = 250 kr
Og skriver så resultatet til hende, og at 300 kr burde dække turen fint..
Hun skriver bare tilbage at hun ikke lige ved hvordan Y har regnet det ud..
Min kæreste bliver lidt irriteret og skriver bare tilbage at vi finder en anden løsning... Og siger så til mig "Jeg sagde jo at Y nok skulle komme i vejen"..
Jeg er møj hamrende irriteret på dem ligenu.. At hun lader sig påvirke sådan af en kæreste (der er ingen i familien der bryder sig om Y) - og at han forlanger sådan en overbetaling for at afhente noget, som jo skulle være en familietjeneste for os.. Det er endda fælles bil de har.. Og det er jo ikke engang fordi de ikke har tid, eller fordi vi forlanger at de gør det gratis, eller spørger dem jævnligt om tjenester...
Neeej! Han er grisk!
Som om vi nu gider hjælpe dem med noget, når de en dag har brug for hjælp!!! 
Har mest af alt lyst til at skrive til dem, og fortælle dem at det altså ikke koster 500 kr at køre 250 km, og at de aldrig skal spørge os om hjælp igen!
Hvad ville du synes er en rimelig pris for kørsel? Hvad tager/giver du selv? (Vi selv regner med 1 kr pr km, og dividerer med det antal personer der er med på turen i bilen.)
Kunne du finde på at skrive en besked til dem? Hvad ville du skrive?
Arrrrrgh.. Pust pust.. Trækker vejret dybt nu...