Hvordan har i det med.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2013

Fuglemor

Sikke da jeres unger kan komme til skade. Håber jeg da ikke at komme til at opleve. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2013

Silas&Mille

Fuglemor skriver:

Jeg er dagpleje mor. Og er lidt nysgerrig.

hvordan har i det som forældre med at jeres børn kommer hjem med buler, skrammer, blå mærker osv? Jeg har nemlig aldrig fået spurgt nogen af forældrene om det, men det slog mig lige.

det er sjældent min dagpleje børn kommer hjem med noget men når det så sker så er det altid mere end en ting. så Er det jo også klaret  

jeg tænker ikke selv over det for jeg har været der ved begge mine børn i dagpleje når det er sket. De har gået ved mig. Så jeg var til stede. Og nogen gange har jeg ikke set hvad der er sket. Men det har jo været mit eget barn.

men jeg får så dårlig samvittighed når mine dagpleje børn kommer til skade. både hvis det er en bule, har slået sig med eller uden blod eller blevet klemt eller hvad man siger. Og det værste er faktisk hvis jeg ikke har set det ske. forældrene siger sikkert det er hvad der sker. Men jeg har det så skidt med det. Heldigvis det ikke er tit det sker. 

Det lyder nok lidt underligt.

Men kommer mine børn hjem med skrammer og/eller buler, så ved jeg bare at de har givet den fuld gas sammen med dagplejer og de andre børn

Så længe de ikke kommer slemt til skade, som at brække noget, så har jeg det fint med det. De skal jo være børn

Anmeld

11. oktober 2013

Lunae

Fuglemor skriver:

hvordan har i det som forældre med at jeres børn kommer hjem med buler, skrammer, blå mærker osv? Jeg har nemlig aldrig fået spurgt nogen af forældrene om det, men det slog mig lige.

det er sjældent min dagpleje børn kommer hjem med noget men når det så sker så er det altid mere end en ting. så Er det jo også klaret  

jeg tænker ikke selv over det for jeg har været der ved begge mine børn i dagpleje når det er sket. De har gået ved mig. Så jeg var til stede. Og nogen gange har jeg ikke set hvad der er sket. Men det har jo været mit eget barn.

men jeg får så dårlig samvittighed når mine dagpleje børn kommer til skade. både hvis det er en bule, har slået sig med eller uden blod eller blevet klemt eller hvad man siger. Og det værste er faktisk hvis jeg ikke har set det ske. forældrene siger sikkert det er hvad der sker. Men jeg har det så skidt med det. Heldigvis det ikke er tit det sker. 

Normalt har jeg intet problem med det! Børn er børn og skal have lov til at lege og udforske verden - man kan ikke undgå at få lidt knubs en gang i mellem!

Når det så er sagt, er min datter hver dag i denne uge, kommet hjem med kradsmærker i hele hovedet! Det er den samme pige, som gang på gang præstere at få kløerne i min datter! Det ene mærke er så dybt, at det nærmest ser betændt ud!

Det synes jeg er et problem! Selvfølgelig kan det ske at et barn kradser, bider, slår eller andet (ikke at det gør det acceptabelt), men når det er sket hver gang i en hel uge, så mener jeg at personalet skal steppe lidt op!

Anmeld

11. oktober 2013

Sisse Vinther

Fuglemor skriver:

Altså nu har jeg ikke født endnu, men jeg er af den overbevisning at barnet ikke tager skade af det (når nu det er de små skrammer her som du snakker om)
Lige så vel som hvis mit barn vil male i sit tøj, skal det have lov til det, da jeg ikke vil sætte en grænse og sige; Du må ikke male, for nu har du Buberry på! Eller sådan noget. Men jeg har også selv altid fået lov at udfolde mig som jeg vil, og er kommet hjem uden negle og med sår og blå mærker over det hele efter at have faldet på en cykel der var lidt for stor, eller sådan noget, og min mor har aldrig hidset sig op. Kun når det har været disideret nødvendigt, altså når der har været en strid.
Men ellers så ville jeg ikke tage det så tungt. Jeg ville selvfølgelig lige høre hvad der var sket, og hvordan mit barn havde taget det og hvordan man havde trøstet og sådan de første par gange, men så ville jeg nok ikke tænke videre over det. Være opmærksom men ikke hysterisk

Anmeld

11. oktober 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

herhjemme siger at hvis han ikke fik blå mærker ind imellem ville han ikke være en rigtig dreng

Men vil sige at jeg også lige kigger efter hvor de sidder og hvordan de ser ud...

hvis det ligner noget med at han netop er faldet eller hoppet ned og har slået sig så fair nok men ligner det at han er blevet slået af andre så spørger jeg ind til det næste dag for ligesom at finde ud af om det er noget vi skal snakke med ham om at holde afstand til flyvende ting

Anmeld

11. oktober 2013

Fuglemor

Lunae skriver:

Normalt har jeg intet problem med det! Børn er børn og skal have lov til at lege og udforske verden - man kan ikke undgå at få lidt knubs en gang i mellem!

Når det så er sagt, er min datter hver dag i denne uge, kommet hjem med kradsmærker i hele hovedet! Det er den samme pige, som gang på gang præstere at få kløerne i min datter! Det ene mærke er så dybt, at det nærmest ser betændt ud!

Det synes jeg er et problem! Selvfølgelig kan det ske at et barn kradser, bider, slår eller andet (ikke at det gør det acceptabelt), men når det er sket hver gang i en hel uge, så mener jeg at personalet skal steppe lidt op!

Det synes jeg heller ikke er i orden. Det kan ske en gang og så er man som personale opmærksom når de to børn er sammen så det ikke sker igen. Jeg var blevet tosset hvis det var sket mod mit barn en hel uge. Og stakkels din pige, er sku synd,

Anmeld

11. oktober 2013

Mor til Majbørn

Fuglemor skriver:

jeg har det langt værre når jeg sender min dreng afsted til dagplejen med et blåt mærke (som han har fået i min varetægt), end når jeg får ham hjem med et (nyt) blåt mærke...

Anmeld

13. oktober 2013

charlottekri

Selvfølgelig vil de få skrammer og blå mærker; det kan ikke undgåes. 

Jeg havde for nylig en episode hvor jeg hentede min dreng på dengang 10 mdr hos dp hvor han havde en flænge over det ene øje, og jeg må indrømme at jeg fik et lille chok. Jeg sundede mig lige natten over og besluttede mig så for at sige til dp at de gerne lige måtte ringe hvis han fik sådan en 'skade' en anden fang, så jeg var lidt forberedt. Der skulle hverken limes eller noget, det er bare så jeg er mentalt forberedt til at hente et barn med såDan en skramme. Blå mærker eller andre skrammer er jeg 'ligeglad med' 

men for at komme til sagen, så synes jeg da at du skal tage en snak med forældrene om hvad de forventer mht skader og sygdom i det hele taget og også hvad du forventer. Så skulle der jo ikke gerne opstå misforståelser 

Anmeld

13. oktober 2013

LMX

Det er en ganske normal udvikling at raske nysgerrige børn slår sig indimellem.

Det er næsten mere bekymrende hvis de aldrig kommer lidt galt afsted.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.