Fuglemor skriver:
Jeg er dagpleje mor. Og er lidt nysgerrig.
hvordan har i det som forældre med at jeres børn kommer hjem med buler, skrammer, blå mærker osv? Jeg har nemlig aldrig fået spurgt nogen af forældrene om det, men det slog mig lige.
det er sjældent min dagpleje børn kommer hjem med noget men når det så sker så er det altid mere end en ting. så Er det jo også klaret
jeg tænker ikke selv over det for jeg har været der ved begge mine børn i dagpleje når det er sket. De har gået ved mig. Så jeg var til stede. Og nogen gange har jeg ikke set hvad der er sket. Men det har jo været mit eget barn.
men jeg får så dårlig samvittighed når mine dagpleje børn kommer til skade. både hvis det er en bule, har slået sig med eller uden blod eller blevet klemt eller hvad man siger. Og det værste er faktisk hvis jeg ikke har set det ske. forældrene siger sikkert det er hvad der sker. Men jeg har det så skidt med det. Heldigvis det ikke er tit det sker.
Normalt har jeg intet problem med det! Børn er børn og skal have lov til at lege og udforske verden - man kan ikke undgå at få lidt knubs en gang i mellem!
Når det så er sagt, er min datter hver dag i denne uge, kommet hjem med kradsmærker i hele hovedet! Det er den samme pige, som gang på gang præstere at få kløerne i min datter! Det ene mærke er så dybt, at det nærmest ser betændt ud!
Det synes jeg er et problem! Selvfølgelig kan det ske at et barn kradser, bider, slår eller andet (ikke at det gør det acceptabelt), men når det er sket hver gang i en hel uge, så mener jeg at personalet skal steppe lidt op!
Anmeld