Hvordan har i det med.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2013

Tystys14

Tror ikke det unormalt at man som pædagog for dårlig samvittighed når børnene kommer til skade. Men det kan jo simpelthen ikke undgås at de gør,  nu mere gå på mod de små har, jo større er sandsynligheden for at få et barn med skammer og sår med hjem. (Eller buler i hovedet og blå mærker diverse steder på kroppen.)

Gloede godt nok lidt da jeg hentede min datter igår fra vuggestuen, og hele hendes næetip var et stort sår???  Men igen det sker jo, og hun er bestemt heller ikke pige der går stille frem. Hi hi.

Men hvis du har det så dårligt med det sker, så der jo ikke andet for end at sige det til de forældre der henter et barn med en bule osv.  Tror ikke det noget de lægger helt vildt meget vægt på, hvis det ikke sker så tit.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2013

Pcokate

Fuglemor skriver:

Jeg er dagpleje mor. Og er lidt nysgerrig.

hvordan har i det som forældre med at jeres børn kommer hjem med buler, skrammer, blå mærker osv? Jeg har nemlig aldrig fået spurgt nogen af forældrene om det, men det slog mig lige.

det er sjældent min dagpleje børn kommer hjem med noget men når det så sker så er det altid mere end en ting. så Er det jo også klaret  

jeg tænker ikke selv over det for jeg har været der ved begge mine børn i dagpleje når det er sket. De har gået ved mig. Så jeg var til stede. Og nogen gange har jeg ikke set hvad der er sket. Men det har jo været mit eget barn.

men jeg får så dårlig samvittighed når mine dagpleje børn kommer til skade. både hvis det er en bule, har slået sig med eller uden blod eller blevet klemt eller hvad man siger. Og det værste er faktisk hvis jeg ikke har set det ske. forældrene siger sikkert det er hvad der sker. Men jeg har det så skidt med det. Heldigvis det ikke er tit det sker. 

Da min søn var lige chance han tit div. Skrammer Fra dagplejemor Jeg tog det som han må have leget vildt og godt

Anmeld

10. oktober 2013

TNBC

Fuglemor skriver:

Jeg siger det også når det sker. For jeg vil endelig ikke have skylden for jeg ikke har sagt noget. Det er bare svært når man ikke ved hvordan det lige er sket.

havde en gang en pige derhavde slået sig så det havde givet et stor blod samling og hvordan det skete aner jeg ikke. Og jeg havde det frygteligt med ikke at vide det, men stod med en lille der skulle skiftes og var væk to min. Forældrene tog det heldigvis pænt, på trods af jeg ikke vidste hvad der var sket  kan selv den dag i dag få dårlig samvittighed over det. Men dete r så ulempen kun at være en. 

jeg har også siddet med en dreng der havde slået hul i hovedet, og vi vidste kun hvad der var sket, fordi at storesøsteren var grunden(Ikke med vilje selvfølgelig)

men der sker uheld og man ser det ikke altid, og sådan er det. Børn kan jo også komme til skade derhjemme uden at forældrene ser det. jeg tror ikke der er nogen der bliver sure over at du ikke ved hvordan de har fået en bule eller en skramme.

Anmeld

10. oktober 2013

Fuglemor

NV skriver:

Tror ikke det unormalt at man som pædagog for dårlig samvittighed når børnene kommer til skade. Men det kan jo simpelthen ikke undgås at de gør,  nu mere gå på mod de små har, jo større er sandsynligheden for at få et barn med skammer og sår med hjem. (Eller buler i hovedet og blå mærker diverse steder på kroppen.)

Gloede godt nok lidt da jeg hentede min datter igår fra vuggestuen, og hele hendes næetip var et stort sår???  Men igen det sker jo, og hun er bestemt heller ikke pige der går stille frem. Hi hi.

Men hvis du har det så dårligt med det sker, så der jo ikke andet for end at sige det til de forældre der henter et barn med en bule osv.  Tror ikke det noget de lægger helt vildt meget vægt på, hvis det ikke sker så tit.

Der er heldigvis aldrig nogen forældre i min tid der har bebrejdet mig noget. Det er kun mig selv. De er altid søde og forstående. Og det kan gå lidt vildt for sig til tider, og det er jo også fint for hvad får børnene ud af at vi skal sidde stille og pusse nusse. Så hellere der sker noget og de får skrammer men jeg har altid sagt det til forældrene for så har jeg min sti ren.

puha det var da godt nok heller ikke det sjoveste sted at slå sig. Det kan godt se voldsomt ud

Anmeld

10. oktober 2013

Fuglemor

Yurie skriver:

jeg har også siddet med en dreng der havde slået hul i hovedet, og vi vidste kun hvad der var sket, fordi at storesøsteren var grunden(Ikke med vilje selvfølgelig)

men der sker uheld og man ser det ikke altid, og sådan er det. Børn kan jo også komme til skade derhjemme uden at forældrene ser det. jeg tror ikke der er nogen der bliver sure over at du ikke ved hvordan de har fået en bule eller en skramme.

Det er jeg glad for at høre man vil så gerne passe på dem og det kan man bare ikke altid. da jeg startede op tænkte jeg at det skulle nok gå med de skrammer. og havde aldrig troet de ville give mig dårlig samvittighed. Men ungerne bliver jo næsten som ens egne og det gør ondt på en når der sker noget.

Anmeld

10. oktober 2013

Fuglemor

Yurie skriver:

Det værate er når vores egne børn har været skyld i de andre har fået skrammer. Jeg har også passet egne børn hos mig og det har været på lige fod med de andre, men enkelte gange har der ved et uheld kommet legetøj i hovedet på en anden når de har taget det fra en hylde, øj det var træls. For de skulle jo ikke tro mine børn bare måtte gøre det. Men de har været så forstående forældrene. Så er virkelig glad for dem jeg har haft

Anmeld

10. oktober 2013

Mettefpigen

Fuglemor skriver:

Hold da op ja så har han da godt nok også taget sin del af skrammer men man er vel heller ikke en rigtig dreng hvis ikke man får den slags

Jaa det har han ;-) nej jeg tænker bare at han har hygget sig :-)

Anmeld

10. oktober 2013

TNBC

Fuglemor skriver:

Det er jeg glad for at høre man vil så gerne passe på dem og det kan man bare ikke altid. da jeg startede op tænkte jeg at det skulle nok gå med de skrammer. og havde aldrig troet de ville give mig dårlig samvittighed. Men ungerne bliver jo næsten som ens egne og det gør ondt på en når der sker noget.

Jeg forstår dig fuldt ud. jeg får det også dårligt hvis jeg passer børn og de kommer til skade, for man vil jo gerne beskytte dem.
Min nevø faldt ned fra en vandrutsjebane(børnebassin) og ramte stengulvet med hovedet først. jeg havde det da også mega dårligt, for hvad hvis der var sket noget rigtigt slemt og det så var min skyld.

Anmeld

10. oktober 2013

Muffinmus

Hm, jamen jeg har det både og. For det kan ikke undgås at der sker noget i dagplejen når børn leger.
Men samtidigt synes jeg også det er øv at se mit barn to uger i træk hår sår på hagen fordi hun falder i DP's have eller indkørsel. ikke at der er meget at gøre ved det, men synes på en måde ikke det er retfærdigt min datter skal slå sig samme sted hele tiden

Og ja, buler er hun også kommer hjem med, rivemærker osv. Og ja, det er ikke altid dp har set hvad der er sket, men det kan være svært at have 4 par øjne jo.
Ønsker som ofte lige at få historien bag, så jeg ved om det er noget jeg skal handle på eller om det er ok.

Anmeld

10. oktober 2013

twinny

Altså jeg har ikke noget imod buler og skrammer. Det sker jo for alle børn også hjemme.

Men det jeg bliver tosset over, er når min ene søn har taget en skraber hen af asfalten og pædagogen ikke ved der er sket. 

Og jeg ved han har grædt over det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.