Hvordan har i det med.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2013

Fuglemor

Yurie skriver:

Jeg forstår dig fuldt ud. jeg får det også dårligt hvis jeg passer børn og de kommer til skade, for man vil jo gerne beskytte dem.
Min nevø faldt ned fra en vandrutsjebane(børnebassin) og ramte stengulvet med hovedet først. jeg havde det da også mega dårligt, for hvad hvis der var sket noget rigtigt slemt og det så var min skyld.

Det lyder godt nok ikke rart. kan godt forstå du havde det dårligt med det. Dete r jo også et stort ansvar forældrene giver en. De stoler på en og går ud fra at man passer godt på de små. Og når der så sker noget så får man det vildt dårligt for så har man jo ikke passet godt nok på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2013

Fuglemor

MariaE skriver:

Hm, jamen jeg har det både og. For det kan ikke undgås at der sker noget i dagplejen når børn leger.
Men samtidigt synes jeg også det er øv at se mit barn to uger i træk hår sår på hagen fordi hun falder i DP's have eller indkørsel. ikke at der er meget at gøre ved det, men synes på en måde ikke det er retfærdigt min datter skal slå sig samme sted hele tiden

Og ja, buler er hun også kommer hjem med, rivemærker osv. Og ja, det er ikke altid dp har set hvad der er sket, men det kan være svært at have 4 par øjne jo.
Ønsker som ofte lige at få historien bag, så jeg ved om det er noget jeg skal handle på eller om det er ok.

Det kan jeg godt følge dig i. Og vildt uheldigt hun slår sig samme sted. Det må godt nok heller ikke været rart at få revet op i såret på den måde

men ja god ide altid lige at få historien. Som dagplejemor synes jeg også det er en god ide at sige det for ellers kan det godt virke som om man skjuler noget og man skal kunne stole på som forældre at man får tingene at vide

Anmeld

10. oktober 2013

Fuglemor

twinny skriver:

Altså jeg har ikke noget imod buler og skrammer. Det sker jo for alle børn også hjemme.

Men det jeg bliver tosset over, er når min ene søn har taget en skraber hen af asfalten og pædagogen ikke ved der er sket. 

Og jeg ved han har grædt over det. 

Det kan jeg sku godt forstå. Det er sku ikke i orden. Vi har valgt kun at bruge græsplænen og så hegne et område ind så der er overblik over ungerne og de kan ikke komme så galt afsted. For jeg ville få dårlige nerver hvis vi skulle være på fliserne.

men forstår ikke at de ikke har set hvad der er sket. For er man ude så er det ekstra vigtigt at holde øje da jeg føler de kan komme mere til skade der

Anmeld

10. oktober 2013

TNBC

Fuglemor skriver:

Det lyder godt nok ikke rart. kan godt forstå du havde det dårligt med det. Dete r jo også et stort ansvar forældrene giver en. De stoler på en og går ud fra at man passer godt på de små. Og når der så sker noget så får man det vildt dårligt for så har man jo ikke passet godt nok på

det var heller ikke rart. jeg er aldrig kommet så hurtigt op af et bassin som den dag. nok derfor at jeg i dag virkelig er overbeskyttende. selvfølgelig kan jeg ikke bære rundt på dem hele tiden.
som du siger, man begynder at holde af de børn man passer..

Anmeld

10. oktober 2013

helle85

Fuglemor skriver:

Jeg er dagpleje mor. Og er lidt nysgerrig.

hvordan har i det som forældre med at jeres børn kommer hjem med buler, skrammer, blå mærker osv? Jeg har nemlig aldrig fået spurgt nogen af forældrene om det, men det slog mig lige.

det er sjældent min dagpleje børn kommer hjem med noget men når det så sker så er det altid mere end en ting. så Er det jo også klaret  

jeg tænker ikke selv over det for jeg har været der ved begge mine børn i dagpleje når det er sket. De har gået ved mig. Så jeg var til stede. Og nogen gange har jeg ikke set hvad der er sket. Men det har jo været mit eget barn.

men jeg får så dårlig samvittighed når mine dagpleje børn kommer til skade. både hvis det er en bule, har slået sig med eller uden blod eller blevet klemt eller hvad man siger. Og det værste er faktisk hvis jeg ikke har set det ske. forældrene siger sikkert det er hvad der sker. Men jeg har det så skidt med det. Heldigvis det ikke er tit det sker. 

med min datter tænkte jeg ikke rigtig over om hun kom hjem med buler(selvfølgelig spurgte jeg lige hvad der var sket hvis det så slemt ud) for hun fik lige mange både i dagpleje og der hjemme,
men hun var heller ikke bange for noget, også har hun skæve fødder så hun faldt tit især nå hun var træt,
der er dog kun en gang hvor jeg blev ringet op og det var fordi hun havde slået læben hvor det ikke ville stoppe med at bløde men da jeg kom derned var det næsten holdt op( hun havde slået munden ind i bordet også bidt sig i læben).

min drenghar aldrig rigtig haft buler for han har været en forsigtig dreng og altid været bange for alt ting og gjorde først tingene da han viste at han kunne. så der var jeg mere nysgerrig nå han så endelig fik en bule og det ikke var der hjemme

Anmeld

10. oktober 2013

Fuglemor

Yurie skriver:

det var heller ikke rart. jeg er aldrig kommet så hurtigt op af et bassin som den dag. nok derfor at jeg i dag virkelig er overbeskyttende. selvfølgelig kan jeg ikke bære rundt på dem hele tiden.
som du siger, man begynder at holde af de børn man passer..

Det er faktisk utrolig så hurtig man kan være når de kommer til skade eller der sker noget. Man får lige uanede superkræfter.

det tror jege r helt naturligt. Jeg kan også være meget overbeskyttende og jo ældre ungerne bliver jo mindre sjovt synes de det er

Anmeld

10. oktober 2013

Fuglemor

helle85 skriver:

med min datter tænkte jeg ikke rigtig over om hun kom hjem med buler(selvfølgelig spurgte jeg lige hvad der var sket hvis det så slemt ud) for hun fik lige mange både i dagpleje og der hjemme,
men hun var heller ikke bange for noget, også har hun skæve fødder så hun faldt tit især nå hun var træt,
der er dog kun en gang hvor jeg blev ringet op og det var fordi hun havde slået læben hvor det ikke ville stoppe med at bløde men da jeg kom derned var det næsten holdt op( hun havde slået munden ind i bordet også bidt sig i læben).

min drenghar aldrig rigtig haft buler for han har været en forsigtig dreng og altid været bange for alt ting og gjorde først tingene da han viste at han kunne. så der var jeg mere nysgerrig nå han så endelig fik en bule og det ikke var der hjemme

Det er sjovt så forskelligt søskende kan være og så forskelligt man takler skrammer ved dem men hun har da rigtig haft travlt med at få buler og skrammer. Det skal der jo også til. mener min morfar en gang sagde man bare bliver mere og mere hærdet jo flere skrammer man får

Anmeld

10. oktober 2013

TNBC

Fuglemor skriver:

Det er faktisk utrolig så hurtig man kan være når de kommer til skade eller der sker noget. Man får lige uanede superkræfter.

det tror jege r helt naturligt. Jeg kan også være meget overbeskyttende og jo ældre ungerne bliver jo mindre sjovt synes de det er

ja superkræfter. ligemeget hvor træt eller ondt man selv har, kommer superman bare op i en og man er der henne før man har tænkt over det.

heldigvis er han ok i dag, ingen skader og jeg er den bedste faster

Anmeld

10. oktober 2013

Fuglemor

Yurie skriver:

ja superkræfter. ligemeget hvor træt eller ondt man selv har, kommer superman bare op i en og man er der henne før man har tænkt over det.

heldigvis er han ok i dag, ingen skader og jeg er den bedste faster

Ja dete r helt vildt.

det var godt at høre. Og dejligt at han stadig ser dig som den bedste faster, heldigvis glemmer sådan nogle unger hurtigt

Anmeld

10. oktober 2013

Mother-love

Nu går Isabella godt nok i vs. Men jeg tænker faktisk ikke rigtig over det andet end jeg self synes det er synd for hende. Men sådan er det jo, det kan ikke indgåes.
Perioden hvor Isabella havde lært og gå og så sommeren over havde hun altid mindst 2 blå mærker i panden. Og hun havde 3 uger hvor hun blev ved medat falde pg slå det samme sted ude på legepladsen så hun havde et kæmpe sår i panden og på næsen i ca 1 mdr.

Så længe hun ikke kommer hjem med bidemærker og den slags tænker jeg ikke så meget over det. Andet end at holde øje mht hjernerystelse.

Jeg har aldrig bebrejdet pædagogerne at hun har de buler og skræmmer. Det er en del af at være barn hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.