Dot D skriver:
Jeg er blevet kikkertopereret 4 gange for endometriose, og det er ikke slemt.
Det værste er næsten, at jeg har fået så ondt i mine skuldre
ja, lyder underligt, men der er en forklaring, hi hi..
Når de opererer med kikkert i mave/underliv, så puster de maven helt op som en ballon, så der er plads til at lave noget derinde, og noget af den luft kan, hos nogen, sætte sig i skuldrene, og det gør træls træls træls... Men det går forholdsvist hurtigt over. Smerten svare til, hvis du ligger forkert på en skulder i løbet af natten, det er vist den bedste måde at forklare det på.
Ellers synes jeg ikke, det er slemt, sårene efter kikkerten skal selvfølgelig holdes rene og kan som alle andre sår være lidt ømme, men det er ikke vildt..
Så vær ikke nervøs, men glæd dig over, at de kan gå ind og fjerne årsagen til dine smerter...
Jeg fik konstateret kroninsk endometriose, og har som skrevet fået 4 operationer, nu er jeg desværre begyndt at få lidt smerter igen, så jeg overvejer at få hormoner, som lægerne tilbød mig tidligere, men først når jeg havde fået børn.
Det er nogle trælse smerter at have, så jeg ønsker dig held og lykke med operationen og en god tid bagefter

Ih jeg håber godt nok ikke jeg får ondt andre steder.. Har du stadig problemer med dine skuldre?