Endometriose (?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2013

J85

Lykke:) skriver:

Der gik lang tid, men vi prøvede heller ikke.
Fra sidste P-pille til der skete noget gik nok halvandet år. der var gevinst lige efter der var blevet fjernet nogle cyster

Okay men 1.5 år, puha. Jeg er ellers ved at være utålmodig (vi har prøvet ca. 8 mdr.)

Men må høre dem når jeg skal på sygehuset her i uge 43, for at have kigget på navlen igen. Håber på et bedre svar denne gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2013

Lykke:)

J85 skriver:

Okay men 1.5 år, puha. Jeg er ellers ved at være utålmodig (vi har prøvet ca. 8 mdr.)

Men må høre dem når jeg skal på sygehuset her i uge 43, for at have kigget på navlen igen. Håber på et bedre svar denne gang

Men altså vi prøvede jo heller ikke, så vi gik jo ikke op i hvornår ægløsning var der, overhoved. - eller om den var der. Er den heldige vinder af PCO også
Håber i hvert fald på det bedste for jer! Og at der snart sker noget ellers er der hjælp at hente.

Anmeld

11. oktober 2013

Team Putte

LMX skriver:

Jeg har 2 gange fået fjernet cyster v. kikkertop. Det gør ikke ondt bagefter som sådan. Kun en smule ømhed ved indgangssår'ne. Kikkertop er meget nænsom så det skal du ikke være bange for. Når først cysten er fjernet generer den jo ikke mere.

Desværre danner du sikkert nye cyster bagefter. P-piller er det eneste som kan holde mine cyster væk. Og da jeg ikke ønsker at tage p-piller mere pga faren for blodpropper så tror jeg at jeg vælger at få fjernet æggestokkene når jeg er færdig med at få børn. 

I de fleste tilfælde brister mine cyster selv når de bliver store nok. (Meget smertefuldt) avs...

Mine kommer i forb. med ægløsning...

betyder det at du får nye cyster hver gang du har ægløsning? :O

Anmeld

11. oktober 2013

Team Putte

Dot D skriver:

Jeg er blevet kikkertopereret 4 gange for endometriose, og det er ikke slemt.

Det værste er næsten, at jeg har fået så ondt i mine skuldre ja, lyder underligt, men der er en forklaring, hi hi..

Når de opererer med kikkert i mave/underliv, så puster de maven helt op som en ballon, så der er plads til at lave noget derinde, og noget af den luft kan, hos nogen, sætte sig i skuldrene, og det gør træls træls træls... Men det går forholdsvist hurtigt over. Smerten svare til, hvis du ligger forkert på en skulder i løbet af natten, det er vist den bedste måde at forklare det på.

Ellers synes jeg ikke, det er slemt, sårene efter kikkerten skal selvfølgelig holdes rene og kan som alle andre sår være lidt ømme, men det er ikke vildt..

Så vær ikke nervøs, men glæd dig over, at de kan gå ind og fjerne årsagen til dine smerter...

Jeg fik konstateret kroninsk endometriose, og har som skrevet fået 4 operationer, nu er jeg desværre begyndt at få lidt smerter igen, så jeg overvejer at få hormoner, som lægerne tilbød mig tidligere, men først når jeg havde fået børn. 

Det er nogle trælse smerter at have, så jeg ønsker dig held og lykke med operationen og en god tid bagefter

Ih jeg håber godt nok ikke jeg får ondt andre steder.. Har du stadig problemer med dine skuldre?

Anmeld

11. oktober 2013

J85

Lykke:) skriver:

Men altså vi prøvede jo heller ikke, så vi gik jo ikke op i hvornår ægløsning var der, overhoved. - eller om den var der. Er den heldige vinder af PCO også
Håber i hvert fald på det bedste for jer! Og at der snart sker noget ellers er der hjælp at hente.

Nå okay, men er da dejligt for jer det lykkes trods både den ene og den anden sygdom

Ja vil lige høre dem til råds på sygehuset, fordi man bruger meget tid og energi på at tænke over det. Lykkes/lykkes det ikke. 

Og hvis man nu har brug for hjælpe er det jo bare med at komme i gang

Anmeld

11. oktober 2013

Lykke:)

J85 skriver:

Nå okay, men er da dejligt for jer det lykkes trods både den ene og den anden sygdom

Ja vil lige høre dem til råds på sygehuset, fordi man bruger meget tid og energi på at tænke over det. Lykkes/lykkes det ikke. 

Og hvis man nu har brug for hjælpe er det jo bare med at komme i gang

Ja! Det er fantastisk
Du har helt ret. Spørg dem endelig, og få hjælp hvis det er det i skal

Anmeld

11. oktober 2013

LMX

Team Putte skriver:

betyder det at du får nye cyster hver gang du har ægløsning? :O

Så godt som...

Anmeld

11. oktober 2013

justagirl

Team Putte skriver:

Jeg har har fået konstateret en endometriose (staves?) cyste på den ene æggestok.. Den skal fjernes ved en kikkertoperation i næste måned..

Er der nogle der har prøvet det? Gjorde det ondt efterfølgende og i så fald hvor længe?

Hej - jeg har det, og har haft det siden jeg var 16 år..

jeg havde 3 systre der var sprunget.. så jeg havde 3 indre blødninger.. + over 40 i feber i 4 dage før de ville lave en kikkert operation på mig..

arene er ikke slemme! men man kommer sig altså hurtigt! men ondt gør det når man hoster og rejser sig fra sofa seng osv.. men ikke i alverdens tid !

held og lykke!

Ps-- min holder sig i dvale når jeg ikke er på ppiller..

Anmeld

11. oktober 2013

modesty

Jeg har har fået konstateret en endometriose (staves?) cyste på den ene æggestok.. Den skal fjernes ved en kikkertoperation i næste måned..

Er der nogle der har prøvet det? Gjorde det ondt efterfølgende og i så fald hvor længe?

Mit tilfælde er ikke helt det samme - jeg fik fjernet den ene æggeleder ved kikkertoperation. De gik ind gennem navlen plus et sted i hver side af maven, altså tre steder. Ved ikke om de gør det samme ved dig.

Jeg havde ingen skuldersmerter, men var til gengæld overrasket over hvor lang tid det tog mig at komme mig efter operationen. Ingen havde fortalt mig at jeg skulle være sengeliggende i en uge, men det skulle jeg altså. Og derefter gik der nok 1-2 uger mere før jeg følte mig helt ovenpå.

Anmeld

11. oktober 2013

justagirl

J85 skriver:

Jeg har også endometriose, mit sætter sig bare ved navlen. Er blevet opereret for det en gang, og er bange for det er gået i "udbrud" igen

- Nu jeg kan se flere her det har det, hvordan så med børn og graviditet, har i kunne få/blive det naturligt (hvis i altså har børn)?  Det er nemlig noget der bekymre mig

vi prøvede 3 måneder og så var jeg gravid, men nogle har nemt, andre har svært! for du har nemt ved det..

ps. træning og sund livsstil uden fedt osv holder det nede :=)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.