Samværs aftale udenom kommunen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2013

Guldimaven

LinLin skriver:

Vi var aldrig haft noget som helst igennem statsforvaltning/kommune og det har både været godt og skidt.
Vi gik fra hinanden som gode venner, men indimellem har vi ikke været på så fantastisk god talefod - oftest pga diskussioner om hvornår/hvordan/hvorfor man (=han ) ville ændre samvær!

Jeg synes helt klart man skal ordne/blive enige om det hele hvis man kan, men så er det nok en god idé at skrive det ned det har vi aldrig fået gjort... (Det er 6 år siden vi gik fra hinanden)

Ja, vi gik også fra hinanden som gode venner, men man har jo stadig følelserne i klemme ( jeg har i hvert fald.) og det kan jo give nogle udfald i den ellers sunde fornuft.  Så ja, jeg tror også det er en god ide at skrive det ned.. 

Må jeg spørge om noget andet? det lyder til du er godt inde i det her med dele barn!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2013

LinLin

Guldimaven skriver:

Ja, vi gik også fra hinanden som gode venner, men man har jo stadig følelserne i klemme ( jeg har i hvert fald.) og det kan jo give nogle udfald i den ellers sunde fornuft.  Så ja, jeg tror også det er en god ide at skrive det ned.. 

Må jeg spørge om noget andet? det lyder til du er godt inde i det her med dele barn!

Spørg løs

Anmeld

8. oktober 2013

Guldimaven

LinLin skriver:

Spørg løs

Altså det der med, når barnets far finder en anden.. Det er jeg altså ret bange for.. Tror jeg bliver vildt såret og bange, fordi er der nu nogle der skal være ekstra mor for MIT barn..  kan du følge mig?

Hvordan havde du det med det? Og hvor lang tid efter fandt han en ( hvis han har fundet en.) Og var det dig eller ham der fandt en først..

Jeg har nemlig meget på fornemmelsen han allerede dater, hvilket jeg slet slet ikke er klar til. Da jeg stadig bruger tid på at hele sår og være ked af det. Så bare jeg ser han bliver ven med et hunkøn på fb får jeg jo kvalme og bliver ked..

I det hele taget, hvordan klare man sig bedst igennem det hele? Hvad er dit bedste råd?

Anmeld

8. oktober 2013

LinLin

Guldimaven skriver:

Altså det der med, når barnets far finder en anden.. Det er jeg altså ret bange for.. Tror jeg bliver vildt såret og bange, fordi er der nu nogle der skal være ekstra mor for MIT barn..  kan du følge mig?

Hvordan havde du det med det? Og hvor lang tid efter fandt han en ( hvis han har fundet en.) Og var det dig eller ham der fandt en først..

Jeg har nemlig meget på fornemmelsen han allerede dater, hvilket jeg slet slet ikke er klar til. Da jeg stadig bruger tid på at hele sår og være ked af det. Så bare jeg ser han bliver ven med et hunkøn på fb får jeg jo kvalme og bliver ked..

I det hele taget, hvordan klare man sig bedst igennem det hele? Hvad er dit bedste råd?

Det er jeg nok ikke den rigtige til at give dig svar på... Jeg fandt nemlig først en - 3 mdr efter vi sluttede vores forhold... Ham er jeg så gift med i dag

Davids far har kun haft "småkærester"....

Anmeld

8. oktober 2013

Guldimaven

LinLin skriver:

Det er jeg nok ikke den rigtige til at give dig svar på... Jeg fandt nemlig først en - 3 mdr efter vi sluttede vores forhold... Ham er jeg så gift med i dag

Davids far har kun haft "småkærester"....

Nej okay, det kan jeg godt se.. Men tak fordi du ville 'lytte' i hvert fald.

Anmeld

8. oktober 2013

LinLin

Guldimaven skriver:

Nej okay, det kan jeg godt se.. Men tak fordi du ville 'lytte' i hvert fald.

Du kan da lave en tråd - måske der er nogle andre der har gode råd

Anmeld

8. oktober 2013

Mettefpigen

Guldimaven skriver:

Vi snakkede igennem om hvad vi helst gerne "ville have" når der kommer en ny kæreste til..... Og var ærlige...
Jeg sagde f.eks. at jeg gerne ville møde hende (kommer nok ikk til at ske, men igen være ærlig) at man skulle være sikker på at det skulle være DEN mand/kvinde (så barnet ikk blir forvirret) og at man skulle snakke med vores barn og høre hvad han synes om tingene (så han blir hørt) flere ting kommer der nok løbende, men lige på det punkt synes jeg at det er vigtigt at snakke sammen (hvis man kan selvfølgelig)

Anmeld

9. oktober 2013

Rockertand

Guldimaven skriver:

Fordi at man jo ikke kan regne med et gnidningsfrit samarbejde selvom det er det man går ud fra.. Og så er det godt at have noget på skrift, så der er klare regler om aftalerne.

I skal naturligvis gøre, som I har det bedst med.
Jeg vil blot påpege, at dokumentet ikke har nogen juridisk binding, og det vil heller ikke have den store vægt i Statsforvaltningen , da behov kan ændre sig hurtigt, f.eks. hvis en kommende kæreste også har delebørn, der skal med ind i regnestykket, og så vil jeres aftale lige pludselig ikke have så høj prioritet.
Dejligt at høre om nogle, som selv kan finde ud af tingene

Anmeld

9. oktober 2013

Guldimaven

Mettefpigen skriver:

Vi snakkede igennem om hvad vi helst gerne "ville have" når der kommer en ny kæreste til..... Og var ærlige...
Jeg sagde f.eks. at jeg gerne ville møde hende (kommer nok ikk til at ske, men igen være ærlig) at man skulle være sikker på at det skulle være DEN mand/kvinde (så barnet ikk blir forvirret) og at man skulle snakke med vores barn og høre hvad han synes om tingene (så han blir hørt) flere ting kommer der nok løbende, men lige på det punkt synes jeg at det er vigtigt at snakke sammen (hvis man kan selvfølgelig)

Ja, det er også en god ide. Det tror jeg også jeg gerne vil snakke med ham om, da jeg ikke ønsker min søn skal hives med ind i alle hans forskellige kvinder, og jeg syntes at de skal være sammen et godt stykke tid før hun skal møde min søn.. ( det gælder selvfølgelig også for mig.)

Anmeld

9. oktober 2013

Guldimaven

Rockertand skriver:

I skal naturligvis gøre, som I har det bedst med.
Jeg vil blot påpege, at dokumentet ikke har nogen juridisk binding, og det vil heller ikke have den store vægt i Statsforvaltningen , da behov kan ændre sig hurtigt, f.eks. hvis en kommende kæreste også har delebørn, der skal med ind i regnestykket, og så vil jeres aftale lige pludselig ikke have så høj prioritet.
Dejligt at høre om nogle, som selv kan finde ud af tingene

Nej okay, det er jo lidt vigtigt.. Men jeg tror og håber vi kan samarbejde godt, og ellers tager vi den der fra.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.