Pyha, stakkels dig! og i virkeligheden også stakkels dine forældre. Særligt din mor må have det rigtig dårligt, siden hun bliver ved at holde fast i en mand, der må have såret hende dybt dybt dybt!
Jeg kan godt forstå din splittelse, og selvom du ud fra et fornuft synespunkt, absolut intet skylder dem! og selvom din mors eventuelle kræft intet har med dig at gøre, så er det bare sådan at vores følelser netop ikke er fornuftige, men er baseret på alt muligt andet!
Jeg synes det er flot at du har været stærk nok til at bryde med begge dine forældre! Stort skulderklap til dig!
Du skriver at du fortryder at det var din mor og ikke en anden voksen du fortalte det til den gang. Har du overvejet at fortælle det til din jordmoder? Jeg har ikke selv erfaring med incest, men jeg har læst, at fødslen godt kan være en overvældende oplevelse, ligsom amning kan være det, når man har været udsat for incest. På mange af de store fødesteder har de jordemødre der har speciale i fødsler med kvinder der som barn har været udsat for incest. (Fødslen er ikke fysisk anderledes, men kan være en psykisk meget voldsom oplevelse). Det er ihvertfald noget du bør overveje med dig selv, og evt. læse lidt om det. Der finde litteratur på biblioteket om det.
Jeg har desværre ingen gode råd i forhold til hvad du skal gøre, men jeg vil ønske dig masser af medvind i dit liv fremover!!!
Masser af gode tanker og ønsker herfra!
Anmeld