Hvornår skal et barn kunne snakke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2009

Dansker i England

Trina skriver:

Det er ogsaa en svaer én, synes jeg.

Umiddelbart er min hensigt at koebe nogen danskboeger og saa forsoege at lave oevelserne med min datter, naar hun bliver stor nok. Hun er 4 aar nu, snart 5. Den slags som boernene normalt bliver undervist i i skolen. Naar hun har foerst har forstaaet de grundliggende regler med at saette bogstaver sammen og danne lydene og dermed ordene paa spansk, regner jeg med at det bliver en smule lettere paa dansk.

Jeg har en tosproget veninde. Det kan vaere jeg lige skulle hoere hende hvordan hun laerte begge sprogene paa skrift.

Det lyder som en god ide med nogle danskbøger.
Jeg har en veninde som er halv dansker, som aldrig lært at læse eller skrive på dansk, og jeg ser helst, at mit barn ikke havner i den situation.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2009

Becks

Min gudsoen som fyldte 16 mdr i soendags siger heller ikke saa meget.
Men han kan sige:

Hej hej (mens han vinker)
Mam mam (mad)
Mam (vand)
Ma (sut)
Vov vov
Go (vaersgo)
Ak (tak)
Av
Boeh
Eii (glaede udbrud)
Ejjjjjjjjjjj (nej)
Naar min veninde sporger om han kan sige mor, griner han bare, naar jeg sporger om han kan sige mor, siger han Aia , saa det gaar vi ud fra betyder mor haha..

Ellers siger han en masse russisk blandet med fransk, som giver meget mening for ham

Anmeld

31. juli 2009

Miamaja

Jeg er absolut også af den overbevisning, at det er kun er sundt og godt for barnet at få flere sprog ind med modermælken - hvilket i og for sig er ret heldigt med tanke på alle de sprog baby skal lære sig .
Hvad har du tænkt dig at gøre med henblik på det skriftlige?
Undskyld hvis jeg spørger for meget, men det er ting, jeg snart skal forholde mig til.

JA, det er et godt sporgsmaal. har jeg slet ikke taenkt paa endnu. Jeg vil undersoge naar tiden er til at han skal i bornehave eller forste klasse, om der overhovedet er en skole der tilbyder undervisning i dansk, hvor vi bor. ellers maa mor her staa for det skriftlige og det vil tiden vise hvor god jeg er til det

Anmeld

31. juli 2009

Mormilla

Beck skriver:

Min gudsoen som fyldte 16 mdr i soendags siger heller ikke saa meget.
Men han kan sige:

Hej hej (mens han vinker)
Mam mam (mad)
Mam (vand)
Ma (sut)
Vov vov
Go (vaersgo)
Ak (tak)
Av
Boeh
Eii (glaede udbrud)
Ejjjjjjjjjjj (nej)
Naar min veninde sporger om han kan sige mor, griner han bare, naar jeg sporger om han kan sige mor, siger han Aia , saa det gaar vi ud fra betyder mor haha..

Ellers siger han en masse russisk blandet med fransk, som giver meget mening for ham

Han er begyndt at sige ja og nej tydeligt Men ellers er det os russisk blandet med fransk her hjemme hihihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.