Hvornår skal et barn kunne snakke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2009

Vingummien

Mormilla skriver:

Er der er grænse for hvornår et barn skal kunne snakke/ sige nogen ord?

Min søn er de 14mån. Han siger svagt ja, nej, tak... Han "snakker" meget altså uden at det gir mening for os. Men det ser ud som om at det gir mening for ham 

Hvornår begyndte jeres børn at snakke/ sige nogen ord klart?

Hilsen en mor som glæder sig meget til hendes søn begynder at sige noget

er sjovt, har en knægt på snart 1 år her den 2 og han ævler løs og forstår ik en dyt af hva han siger, men man kan tydlig se at det gir mening for hsm og han virkelig vil fortælle noget

Tror det er forskelligt hvornår de begynder at snakke ordentlig, Emils storesøster på snart  4 kan snakke men hun kan stadig komme med noget man ik helt forstår. Men er sjællent.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2009

Mormilla

suanne85 skriver:

er sjovt, har en knægt på snart 1 år her den 2 og han ævler løs og forstår ik en dyt af hva han siger, men man kan tydlig se at det gir mening for hsm og han virkelig vil fortælle noget

Tror det er forskelligt hvornår de begynder at snakke ordentlig, Emils storesøster på snart  4 kan snakke men hun kan stadig komme med noget man ik helt forstår. Men er sjællent.

Ja nogen gange ville man bare ønske at man kunne forstå dem! Men det kommer jo nok en dag. Håber den dag snart er der

Anmeld

20. juli 2009

Kvindemin

Mormilla skriver:

Er der er grænse for hvornår et barn skal kunne snakke/ sige nogen ord?

Min søn er de 14mån. Han siger svagt ja, nej, tak... Han "snakker" meget altså uden at det gir mening for os. Men det ser ud som om at det gir mening for ham 

Hvornår begyndte jeres børn at snakke/ sige nogen ord klart?

Hilsen en mor som glæder sig meget til hendes søn begynder at sige noget

Celina er halvandet og siger rigtig rigtig meget, samt efterligner alt og husker de sagte ord.
Det kan være sætninger, på flere end 3 - 4 ord.

Anmeld

20. juli 2009

lene

Clara bliver 2 den 17 september og hun snakker løs, sidder ord sammen til sætninger, foreksempel når hun er færdig med at spise, siger ned bord, men ellers har hun også rigtig mange ord
hej
vel (farvel)
far
mor
mormor
farfar
thias ( mathias storebror)
nin ( kanin)
sut
hest
bil
tog
traktor
fugl 
mad 
is  og mange flere, men igen det er meget forskelligt hvornår de begynder at snakke

Anmeld

20. juli 2009

Miamaja

Clara bliver 2 den 17 september og hun snakker løs, sidder ord sammen til sætninger, foreksempel når hun er færdig med at spise, siger ned bord, men ellers har hun også rigtig mange ord
hej
vel (farvel)
far
mor
mormor
farfar
thias ( mathias storebror)
nin ( kanin)
sut
hest
bil
tog
traktor
fugl 
mad 
is  og mange flere, men igen det er meget forskelligt hvornår de begynder at snakke

det samme her og vores er 2 aar og 3 mdr

Anmeld

20. juli 2009

bette

mikkel er 2 år.. og kan ikke sige det helt vilde.. venter stadig spændt på at han begiver sig ud i noget mere.. mest fordi jeg gerne vil kunne snakke mere med ham.. kan ihvertfald mærke han er frusteret over ikke at kunne forklare sig.

han kan sige:
vov - siger han med næsen
hund
mis
is
muhh
gok gok
fugl
vand - men her siger han mest bare ba
sko
mad
ned
op
far
mor
farfar
traktor

Anmeld

21. juli 2009

Mormilla

Chritinap skriver:

Celina er halvandet og siger rigtig rigtig meget, samt efterligner alt og husker de sagte ord.
Det kan være sætninger, på flere end 3 - 4 ord.

Okay det er da flot at hun kan sige så meget

Anmeld

23. juli 2009

Alexander&Lærke

Min søn som blive 2 midt august, er lige nu begyndt at sige en helt masse forstålige ord, det er helt vild som vi efterhånden forstår hinanden. I lang tid troede jeg ikke vil ville kunne sige som meget forståligt inden han blev to, men det taget jeg i mig igen før hold da op det går derudaf.

Min sviger mor sagde for noget tid sige, da han længe havde sagt FAR men ikke mor at han bare ventede til han kunne sige det rigtigt og faktisk så passer det han siger kun ord som er forstålige, så hun har nok ret og sikkert derfor det hele kommer nu.

Han kan sige mor, far, farfar, farmor, mormor, vores navne, hov, ja, nej, den der, sut, henne, ble, Else dagleje mor, de andres børns navne, boller, tak mad, traktor. Ja jeg kunne blive ved....
Jeg elsker den dreng.

14 md. ville også være tidligt at have en tydeligt sprog, så tror du må vente lidt endnu det skal nok komme.  

Anmeld

23. juli 2009

Bondepigen

Min datter er 10 mdr. og kan sige:

hej
mor
far
Bo (Buu) det er vores ene kat.
mam mam
bøh

Og synes det går stærkt i de her dage med at lære hende nye ord. Kan osse høre hendes "ordforråd" eller lyde vel nærmest, har ændret sig meget lige pludseligt...

Det er bare så hyggeligt. Bliver så glad, når hun lærer noget nyt. Det er bare det bedste.

Anmeld

24. juli 2009

Nanna1985

Fia kan sige mange mange ord og os sætninger... Det går fremad med hende.. Man forstår hvad hun siger ihvertfald og det gør andre os, for det meste   Hun er ikk vildt fremme i skoene med sproget, men det er hun tilgengæld motorisk... Der er hun godt nok hurtigt og har altid været det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.