Hvornår skal et barn kunne snakke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2009

Mormilla

bondepigen skriver:

Årh, så er det bare endnu mere synd. Han er jo meget mere bevidst om tingene end Emma er endnu...

Gad vide om det er fordi det er opdaget så sent, at han måske aldrig kommer til at gå...?

Men det kan jo være han er en lille fighter, der bare vil gå... Det vil jeg håbe på, han kommer til!!!

Ja det er meget synd for ham! Især når han lige havde lært at komme frem ved at trille...

De viste at han ikke ville blive normal hvis du forstår hvad jeg mener, at han ikke ville komme til og så 

Men måske en dag han kommer til at gå det er ikke til at sige...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2009

Bondepigen

Mormilla skriver:

Ja det er meget synd for ham! Især når han lige havde lært at komme frem ved at trille...

De viste at han ikke ville blive normal hvis du forstår hvad jeg mener, at han ikke ville komme til og så 

Men måske en dag han kommer til at gå det er ikke til at sige...

Jeg forstår...

Håber det bedste for ham/dem.

Anmeld

27. juli 2009

Mormilla

bondepigen skriver:

Jeg forstår...

Håber det bedste for ham/dem.

Ja det håber jeg os

Anmeld

30. juli 2009

Dansker i England

Miamaja skriver:

det samme her og vores er 2 aar og 3 mdr

Bliver jers søn opfostret tosproget? Og hvilket sprog er han i så fald kommet længst med? Jeg er lidt nysgerrig, da mit barn vil vokse op med tre sprog.

Anmeld

30. juli 2009

Miamaja

Dansker i England skriver:

Bliver jers søn opfostret tosproget? Og hvilket sprog er han i så fald kommet længst med? Jeg er lidt nysgerrig, da mit barn vil vokse op med tre sprog.

Ja, han er tosproget og kan forstaa alt paa begge sprog. det er slet ikke svaert for ham at hoppe rundt i sprogene- vi snakker dansk om morgenen og dagen indtil farmand, som er amerikaner, kommer hjem og saa staar den paa amerikansk. det fungerer super held og lykke med det. jo flere sprog, jo bedre

Anmeld

30. juli 2009

Safina

Josef er lige fyldt et år, og har den sidste måned klart og tydeligt sagt hej, når han vågner om morgenen, når han går nogen i møde osv. Han siger desuden mama og baba (mor og far - han er delvist tosproget)

Anmeld

31. juli 2009

Dansker i England

Miamaja skriver:

Ja, han er tosproget og kan forstaa alt paa begge sprog. det er slet ikke svaert for ham at hoppe rundt i sprogene- vi snakker dansk om morgenen og dagen indtil farmand, som er amerikaner, kommer hjem og saa staar den paa amerikansk. det fungerer super held og lykke med det. jo flere sprog, jo bedre

Jeg er absolut også af den overbevisning, at det er kun er sundt og godt for barnet at få flere sprog ind med modermælken - hvilket i og for sig er ret heldigt med tanke på alle de sprog baby skal lære sig .
Hvad har du tænkt dig at gøre med henblik på det skriftlige?
Undskyld hvis jeg spørger for meget, men det er ting, jeg snart skal forholde mig til.

Anmeld

31. juli 2009

4xGreve

Mormilla skriver:

Er der er grænse for hvornår et barn skal kunne snakke/ sige nogen ord?

Min søn er de 14mån. Han siger svagt ja, nej, tak... Han "snakker" meget altså uden at det gir mening for os. Men det ser ud som om at det gir mening for ham 

Hvornår begyndte jeres børn at snakke/ sige nogen ord klart?

Hilsen en mor som glæder sig meget til hendes søn begynder at sige noget

Så vidt jeg ved er normen. at de bare skulle ha sgat første ord inden de er 16måneder...

Knus Stina

Anmeld

31. juli 2009

3rollinger

Dansker i England skriver:

Jeg er absolut også af den overbevisning, at det er kun er sundt og godt for barnet at få flere sprog ind med modermælken - hvilket i og for sig er ret heldigt med tanke på alle de sprog baby skal lære sig .
Hvad har du tænkt dig at gøre med henblik på det skriftlige?
Undskyld hvis jeg spørger for meget, men det er ting, jeg snart skal forholde mig til.

Det er ogsaa en svaer én, synes jeg.

Umiddelbart er min hensigt at koebe nogen danskboeger og saa forsoege at lave oevelserne med min datter, naar hun bliver stor nok. Hun er 4 aar nu, snart 5. Den slags som boernene normalt bliver undervist i i skolen. Naar hun har foerst har forstaaet de grundliggende regler med at saette bogstaver sammen og danne lydene og dermed ordene paa spansk, regner jeg med at det bliver en smule lettere paa dansk.

Jeg har en tosproget veninde. Det kan vaere jeg lige skulle hoere hende hvordan hun laerte begge sprogene paa skrift.

Anmeld

31. juli 2009

Mormilla

WiitrioeN skriver:

Så vidt jeg ved er normen. at de bare skulle ha sgat første ord inden de er 16måneder...

Knus Stina

Nå okay.. Mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.