Hvornår skal et barn kunne snakke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2009

Mormilla

Mette&Alexander skriver:

Min søn som blive 2 midt august, er lige nu begyndt at sige en helt masse forstålige ord, det er helt vild som vi efterhånden forstår hinanden. I lang tid troede jeg ikke vil ville kunne sige som meget forståligt inden han blev to, men det taget jeg i mig igen før hold da op det går derudaf.

Min sviger mor sagde for noget tid sige, da han længe havde sagt FAR men ikke mor at han bare ventede til han kunne sige det rigtigt og faktisk så passer det han siger kun ord som er forstålige, så hun har nok ret og sikkert derfor det hele kommer nu.

Han kan sige mor, far, farfar, farmor, mormor, vores navne, hov, ja, nej, den der, sut, henne, ble, Else dagleje mor, de andres børns navne, boller, tak mad, traktor. Ja jeg kunne blive ved....
Jeg elsker den dreng.

14 md. ville også være tidligt at have en tydeligt sprog, så tror du må vente lidt endnu det skal nok komme.  

Okay det er da flot!!! Sådan gjorde jeg det os da jeg var lille

Men jeg må jo nok bare vente

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2009

Mormilla

bondepigen skriver:

Min datter er 10 mdr. og kan sige:

hej
mor
far
Bo (Buu) det er vores ene kat.
mam mam
bøh

Og synes det går stærkt i de her dage med at lære hende nye ord. Kan osse høre hendes "ordforråd" eller lyde vel nærmest, har ændret sig meget lige pludseligt...

Det er bare så hyggeligt. Bliver så glad, når hun lærer noget nyt. Det er bare det bedste.

Ej hvor er det flot!!! Det er da os tidligt at hun er begyndt at sige noget

Der er ikke noget bedre end når de lære noget nyt, man bliver så glad!!!

Anmeld

25. juli 2009

Mormilla

Nanna1985 skriver:

Fia kan sige mange mange ord og os sætninger... Det går fremad med hende.. Man forstår hvad hun siger ihvertfald og det gør andre os, for det meste   Hun er ikk vildt fremme i skoene med sproget, men det er hun tilgengæld motorisk... Der er hun godt nok hurtigt og har altid været det

Okay glæder mig til at det bliver min tur....

Anmeld

25. juli 2009

Bondepigen

Mormilla skriver:

Ej hvor er det flot!!! Det er da os tidligt at hun er begyndt at sige noget

Der er ikke noget bedre end når de lære noget nyt, man bliver så glad!!!

Ja, det gør man. Grunden til at hun måske er lidt tidligt ude med ordene, tror jeg er fordi hun er i gips. Hun har medfødt hofteskred, som lægerne først opdagede, da hun var 5 mdr. selv om jeg blev ved med at sige der var noget galt....

Så hun kan jo af gode grunde ikke kravle osv., men lære noget det vil hun, så hun har altså valgt at kaste sig over at lære en masse ord.

Anmeld

26. juli 2009

Mormilla

bondepigen skriver:

Ja, det gør man. Grunden til at hun måske er lidt tidligt ude med ordene, tror jeg er fordi hun er i gips. Hun har medfødt hofteskred, som lægerne først opdagede, da hun var 5 mdr. selv om jeg blev ved med at sige der var noget galt....

Så hun kan jo af gode grunde ikke kravle osv., men lære noget det vil hun, så hun har altså valgt at kaste sig over at lære en masse ord.

Ej det er jeg da ked af at høre!!! Hvad er der galt med hendes hofter?
Har en veninde hvis barn sidder i frø stilling lige nu pga hofterne

Men der er da godt at hun er så go til at lære at sige noget!!!

Go bedring med hende!!!

Anmeld

26. juli 2009

Bondepigen

Ej det er jeg da ked af at høre!!! Hvad er der galt med hendes hofter?
Har en veninde hvis barn sidder i frø stilling lige nu pga hofterne

Men der er da godt at hun er så go til at lære at sige noget!!!

Go bedring med hende!!!

Det er det samme her. Emma er osse i frøstilling i 5 mdr... Hun skal have det af d. 16. sep. seks dage før hendes 1 års fødselsdag (hvis det stadig sidder som det skal osv.), så vi GLÆDER os alle tre.

Det er hofteskred hun har.... fordi jeg under graviditeten producerede for meget østrogen.Det gør sener og sådan løsere, så leddene måske forskubber sig...eller noget i den retning.

Har din venindes barn skinne på, eller er han/hun osse i gips?

Tak for ønsket om god bedring.

Anmeld

27. juli 2009

Mormilla

bondepigen skriver:

Det er det samme her. Emma er osse i frøstilling i 5 mdr... Hun skal have det af d. 16. sep. seks dage før hendes 1 års fødselsdag (hvis det stadig sidder som det skal osv.), så vi GLÆDER os alle tre.

Det er hofteskred hun har.... fordi jeg under graviditeten producerede for meget østrogen.Det gør sener og sådan løsere, så leddene måske forskubber sig...eller noget i den retning.

Har din venindes barn skinne på, eller er han/hun osse i gips?

Tak for ønsket om god bedring.

Håber da at alt sidder som det skal, så hun kan ha en 1år`s fødselsdag uden alt det på... I bliver nok os glad for det. Ved at det er ikke let at ha sit barn med rund og skifte ble er ikke nemt!!!

Han har gips på. Han skal snart ha det af... De glæder sig helt vildt

Det var så synd for ham, fordi han kommer nok aldrig til at gå. Inden havde han lige lært at rulle sig frem. Det var så sødt Nu skal han starte forfra med at lære at komme frem af... Men jeg er sikker på at han nok skal ta det med et smil for det gør han altid

Anmeld

27. juli 2009

Bondepigen

Mormilla skriver:

Håber da at alt sidder som det skal, så hun kan ha en 1år`s fødselsdag uden alt det på... I bliver nok os glad for det. Ved at det er ikke let at ha sit barn med rund og skifte ble er ikke nemt!!!

Han har gips på. Han skal snart ha det af... De glæder sig helt vildt

Det var så synd for ham, fordi han kommer nok aldrig til at gå. Inden havde han lige lært at rulle sig frem. Det var så sødt Nu skal han starte forfra med at lære at komme frem af... Men jeg er sikker på at han nok skal ta det med et smil for det gør han altid

Ååh det er da synd, hvis han aldrig kommer til at gå... Hvorfor er han i gips...?
Hvor gammel er han?

Ja, det er utroligt, hvad de finder sig i de små... men de har jo selvfølgelig heller ikke prøvet så meget andet..

Anmeld

27. juli 2009

Mormilla

bondepigen skriver:

Ååh det er da synd, hvis han aldrig kommer til at gå... Hvorfor er han i gips...?
Hvor gammel er han?

Ja, det er utroligt, hvad de finder sig i de små... men de har jo selvfølgelig heller ikke prøvet så meget andet..

Lægerne siger at hn aldrig kommer til at gå. Men man skal aldrig sige aldrig

Han er i gips fordi han`s hofter ikke sidder rigtigt. Mere ved jeg ikke... Han er 2 år gammel... Den mest glade dreng jeg nogen sinde har set

Anmeld

27. juli 2009

Bondepigen

Mormilla skriver:

Lægerne siger at hn aldrig kommer til at gå. Men man skal aldrig sige aldrig

Han er i gips fordi han`s hofter ikke sidder rigtigt. Mere ved jeg ikke... Han er 2 år gammel... Den mest glade dreng jeg nogen sinde har set

Årh, så er det bare endnu mere synd. Han er jo meget mere bevidst om tingene end Emma er endnu...

Gad vide om det er fordi det er opdaget så sent, at han måske aldrig kommer til at gå...?

Men det kan jo være han er en lille fighter, der bare vil gå... Det vil jeg håbe på, han kommer til!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.