surt opstød! beklager..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
MorDk skriver:

Nånå jamen så er jeg jo bare underligt. Og det skal du sidde og fortælle mig? Træk lige vejret og så prøv at se helheden i det istedet for straks at tro at jeg er ude på at provokerer eller lave ballade. Bliver altså lidt "harm" over sådan en udmeldning.... (ikke kun fra dig) Tag den dog med ro. Og ja muligvis skulle jeg ikke ha citeret men det var det jeg gjorde da det gav mening for mig.

Jeg tror da overhovedet ikke at du er ude på at provokere eller at lave ballade!! Hvor har jeg skrevet det? Og desuden så tager jeg det ganske stille og roligt. Jeg er da slet ikke hidset op over det her. Det er da mere dig der skal tage den med ro. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2013

MorDk

Omsorgsgiver skriver:

Jeg tror da overhovedet ikke at du er ude på at provokere eller at lave ballade!! Hvor har jeg skrevet det? Og desuden så tager jeg det ganske stille og roligt. Jeg er da slet ikke hidset op over det her. Det er da mere dig der skal tage den med ro. 

Jeg blev irriteret over måden dig og en anden skriver til mig på og måden du fortæller mig hvad jeg burde gøre. Men lad den ligge. Jeg skrev videre på noget fordi det gav mening for mig.

Anmeld

25. september 2013

Carina:-)

Men selv om der er 500 ansøgere til f.eks 20 elevstillinger -

Så skal de stadig bruge 20 og det kan lige så godt blive mig (hvis nu det var mig der søgte) frem for en anden.

En ting er sikker,man får ingen job hvis man på forhånd giver op og ikke søger fordi man regner med man ikke får noget.

Anmeld

25. september 2013

Masig

Diana2013 skriver:

Tror også der er mange der er træt af alle de debatter jeg kan ikke få job for der er ingen;0 ;0 måske skulle han udvide sit jobsøgning felt, da der ikke er mange der efterlyser den salgs job. Kasse dame, skraldemand, beton arbejder, uddannelser

Det nytter jo ikke noget at udvide sit søgefelt, når man netop sidder i midten og enten er overkvalificeret eller underkvalificeret...

Jeg går selv ledig, har lige mistet dagpengene, jeg er uddannet cand. mag inden for kommunikation og søger alt hvad der har med marketing, PR, kommunikation, HR, Organisationsanalyse m.m. at gøre... Der er INTET at få for en som ingen erfaring har... Dvs jeg er underkvalificeret, hvad enten vi snakker en simpel asistent stilling, eller en stilling som chef/koordinator..

Jeg har søgt alt inden for butik, kassedame, salg, ja sågar rengøringsjobs... Der er INTET at få fordi jeg er OVERkvalificeret...

Hvad f***** gør man så???

Så det der med at udvide sit søgefelt, den holder bare ikke, man har ikke en chance hvis man søger inden for sit felt, men sørme heller ikke en chance uden for sit felt...

Der er ofte 100-200 ansøgere om ÈN stilling.... Man skal derfor have både uddannelsen, erfaringen, og den helt rette personlighed for at få stillingen og selv dér er der måske stadig 20 tilbage som besidder alle tre faktorer, og ud af dem vinder den der har gjort det bedste indtryk ved samtalen, eller løst en opgave på den bedste måde ifølge dem der skal ansætte...

Så ja, jer heldige der har et job er muligvis trætte af at høre på os ledige, men prøv at sætte jer i vores situation, og forestil jer at uanset hvad du så end gør, hvor mange uddannelser du tager, hvor mange jobs du søger, hvor mange områder/brancher du søger inden for, ja så er der bare intet at få....

Dem i arbejde kan ikke sætte sig ind i hvor desprimerende, psykisk belastende, økonomisk frustrerende og i den grad nedslidende det er, ikke at kunne få et job og tjene penge til simpel overlevelse.... Så synes jeg faktisk det er ok, at de ledige lige får lov til at læsse af i en tråd herinde eller et læserbrev i avisen eller whatever... Folk kan jo lade være med at læse det hvis ikke de gider bekymre sig om det...

Anmeld

25. september 2013

Diana2013

Masig skriver:

Det nytter jo ikke noget at udvide sit søgefelt, når man netop sidder i midten og enten er overkvalificeret eller underkvalificeret...

Jeg går selv ledig, har lige mistet dagpengene, jeg er uddannet cand. mag inden for kommunikation og søger alt hvad der har med marketing, PR, kommunikation, HR, Organisationsanalyse m.m. at gøre... Der er INTET at få for en som ingen erfaring har... Dvs jeg er underkvalificeret, hvad enten vi snakker en simpel asistent stilling, eller en stilling som chef/koordinator..

Jeg har søgt alt inden for butik, kassedame, salg, ja sågar rengøringsjobs... Der er INTET at få fordi jeg er OVERkvalificeret...

Så det der med at udvide sit søgefelt, den holder bare ikke, man har ikke en chance hvis man søger inden for sit felt, men sørme heller ikke en chance uden for sit felt...

Der er ofte 100-200 ansøgere om ÈN stilling.... Man skal derfor have både uddannelsen, erfaringen, og den helt rette personlighed for at få stillingen og selv dér er der måske stadig 20 tilbage som besidder alle tre faktorer, og ud af dem vinder den der har gjort det bedste indtryk ved samtalen, eller løst en opgave på den bedste måde ifølge dem der skal ansætte...

Så ja, jer heldige der har et job er muligvis trætte af at høre på os ledige, men prøv at sætte jer i vores situation, og forestil jer at uanset hvad du så end gør, hvor mange uddannelser du tager, hvor mange jobs du søger, hvor mange områder/brancher du søger inden for, ja så er der bare intet at få....

Dem i arbejde kan ikke sætte sig ind i hvor desprimerende, psykisk belastende, økonomisk frustrerende og i den grad nedslidende det er, ikke at kunne få et job og tjene penge til simpel overlevelse.... Så synes jeg faktisk det er ok, at de ledige lige får lov til at læsse af i en tråd herinde eller et læserbrev i avisen eller whatever... Folk kan jo lade være med at læse det hvis ikke de gider bekymre sig om det...

Nu er jeg faktisk sygemeldt og mit vikariat er udløbet, så skal jeg på barsel, men har søgt ind på en uddannelse med voksenelev løn så jeg er garenteret en plads efter barsel. Men før jeg fik den plads var jeg da heller ikke nervøs for der er altid brug for hjemmehjælpere... Også uuddannet

Anmeld

25. september 2013

Diana2013

Masig skriver:

Hvor bor du henne af ?

Anmeld

25. september 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
MorDk skriver:

Jeg blev irriteret over måden dig og en anden skriver til mig på og måden du fortæller mig hvad jeg burde gøre. Men lad den ligge. Jeg skrev videre på noget fordi det gav mening for mig.

Ok. Men det var nu ikke for at irritere dig eller andet. 

God ide.... Vi lader den ligge.

Anmeld

25. september 2013

tioyv

Line - med 2 boblinger skriver:

Hvor henne i landet? 
Jeg synes lige jeg har set et stillingsopslag hvor de søger en IT supporter

Vi bor i midtjylland, men han har søgt i hele jylland snart..

Anmeld

25. september 2013

Masig

Diana2013 skriver:

Hvor bor du henne af ?

Hjemmehjælper tror jeg så ikke jeg har fysik til.. Den slags er jo desværre også en hindring nogle gange, når man er lille og svag hehe...

Jeg bor på Sydfyn, også et af de værste steder, der er INTET hernede overhovedet... Vi har ikke mulighed for at flytte, da manden har firma hernede, og når man har et barn der skal afl og hentes inden for normal åbningstider, så kan man heller ikke pendle alt for langt jo... Så det er virkelig svært....

Anmeld

25. september 2013

MorDk

Omsorgsgiver skriver:

Ok. Men det var nu ikke for at irritere dig eller andet. 

God ide.... Vi lader den ligge.

Fair nok  Lad os det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.