Anonym skriver:
Hejsa. Jeg har netop smidt p-pillerne, da min mand og jeg efter flere års skrukhed endelig er et sted i livet hvor det er passende at få børn. Jeg har siden januar forsøgt at tabe mig, og det er blevet til 15 kg, hvilket er dejligt, men ikke helt nok, da mit bmi nu er på 36. Vi har dog valgt at sige vi ikke vil vente mere, og at jeg selvfølgelig skal forsøge at tabe mig mere indtil jeg bliver gravid og leve sundt når jeg er det.
Men nu til mit spørgsmål: Jer der vejer for meget ligesom mig, hvor hurtigt blev I gravide? og havde I komplikationer under graviditeten?
Er vildt spændt på at se hvor lang tid det kommer til at tage, for man læser jo så meget om at overvægt = nedsat frugtbarhed. Jeg er i slutningen af 20'erne og har en ok kondi, da jeg træner regelmæssigt.
På forhånd tak for svar :-)
Hej!
Da vi gik igang med PB i julen 2011 var vi begge igang med at tabe os, og jeg tror jeg på daværende tidspunkt vejede omkring de 90-95 kilo, jeg røg endnu længere ned, men så knækkede kuren og da jeg var ved læge første gang efter jeg havde testet positivt vejede jeg 97 kilo, og det vil så sige min BMI også var omkring 35-36 stykker da jeg blev gravid..
Det tog 6 måneder fra jeg smed pillerne til jeg stod med en test, om det var overvægtens skyld eller om det var tilfældigt, det ved jeg ikke..
Under graviditeten havde jeg absolut ingen gener de første 4-5 måneder, så var der lige en periode, hvor jeg døjede med min iskasnerve, som var LIGE ved at sætte sig, gjorde det HELDIGVIS ikke, og da den var løsnet var der igen ingenting..
Jeg endte med at gå 13 dage over tid før jeg blev sat igang og fik født, og igen, jeg ved ikke om det kan have noget med min ret massive overvægt at gøre, endte på en kampvægt af 115 kilo lige inden fødsel..
Håber du kan bruge mit svar til noget!
Og held og lykke med PB!