Prøver at blive gravid (med for højt bmi)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2013

Clisolka

Uh, diabetes er lige præcis en af de komplikationer jeg frygter. Må jeg spørge hvordan din kost var undervejs? Altså levede du sundt med mange grøntsager og få kulhydrater eller spiste du det du havde lyst til? Har nemlig tænkt meget over hvorvidt gravid-diabetes er rent betinget af ens vægt eller mere af den kost man indtager under graviditeten...

Jeg levede ikke ligefrem sundt i min første graviditet  Det var først sent i graviditeten (37+) de opdagede at jeg havde svangerskabsdiabetes - det forsvandt efter fødslen. 

1½ år efter fødslen fik jeg konstateret diabetes type 2. 

I denne graviditet har jeg levet en del mere sundt, og tænkt over hvad jeg har spist, netop fordi jeg har type 2 nu - hvilket endte med at jeg kun tog 4 kg på Jeg var under streng kontrol af min diabeteslæge og fik taget en sladreprøve hver 4. uge  Jeg har prøvet at holde mig fra sukker og kulhydraterne, hvilket er det som jo giver de høje blodsukkertal 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2013

Jenny12

Hejsa. Jeg har netop smidt p-pillerne, da min mand og jeg efter flere års skrukhed endelig er et sted i livet hvor det er passende at få børn. Jeg har siden januar forsøgt at tabe mig, og det er blevet til 15 kg, hvilket er dejligt, men ikke helt nok, da mit bmi nu er på 36. Vi har dog valgt at sige vi ikke vil vente mere, og at jeg selvfølgelig skal forsøge at tabe mig mere indtil jeg bliver gravid og leve sundt når jeg er det.

Men nu til mit spørgsmål: Jer der vejer for meget ligesom mig, hvor hurtigt blev I gravide? og havde I komplikationer under graviditeten?

Er vildt spændt på at se hvor lang tid det kommer til at tage, for man læser jo så meget om at overvægt = nedsat frugtbarhed. Jeg er i slutningen af 20'erne og har en ok kondi, da jeg træner regelmæssigt.

På forhånd tak for svar :-)

Det tog os 1½ år inden jeg blev gravid med en bmi på næsten 40.

Min graviditet var helt alm uden vilde komplikationer. Jeg fødte vaginalt og meget hurtig (pga. igangsættelse 2½ time fra første ve) Men der opstod store komplikationer lige efter fødslen som endte i blodtab og operation i narkose. Komplikationen kan skyldes min høje vægt, men det kan også være pga. igangsættelsen.

Jeg håber i hurtig får gevinst

Anmeld

25. september 2013

Martin Pedersen

Husk nu det gode humør! Jeg har lige beregnet mit BMI og det er også helt katastrofalt. Det vigtigste er vel at man har det godt med sig selv og har overskud til et barn. Det bliver fantastisk at blive mor, og hvilken glædelig omstændighed til at smide et par kilo hvis du føler for det 

God vind 

Anmeld

25. september 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Hejsa. Jeg har netop smidt p-pillerne, da min mand og jeg efter flere års skrukhed endelig er et sted i livet hvor det er passende at få børn. Jeg har siden januar forsøgt at tabe mig, og det er blevet til 15 kg, hvilket er dejligt, men ikke helt nok, da mit bmi nu er på 36. Vi har dog valgt at sige vi ikke vil vente mere, og at jeg selvfølgelig skal forsøge at tabe mig mere indtil jeg bliver gravid og leve sundt når jeg er det.

Men nu til mit spørgsmål: Jer der vejer for meget ligesom mig, hvor hurtigt blev I gravide? og havde I komplikationer under graviditeten?

Er vildt spændt på at se hvor lang tid det kommer til at tage, for man læser jo så meget om at overvægt = nedsat frugtbarhed. Jeg er i slutningen af 20'erne og har en ok kondi, da jeg træner regelmæssigt.

Hej!

Da vi gik igang med PB i julen 2011 var vi begge igang med at tabe os, og jeg tror jeg på daværende tidspunkt vejede omkring de 90-95 kilo, jeg røg endnu længere ned, men så knækkede kuren og da jeg var ved læge første gang efter jeg havde testet positivt vejede jeg 97 kilo, og det vil så sige min BMI også var omkring 35-36 stykker da jeg blev gravid..
Det tog 6 måneder fra jeg smed pillerne til jeg stod med en test, om det var overvægtens skyld eller om det var tilfældigt, det ved jeg ikke..

Under graviditeten havde jeg absolut ingen gener de første 4-5 måneder, så var der lige en periode, hvor jeg døjede med min iskasnerve, som var LIGE ved at sætte sig, gjorde det HELDIGVIS ikke, og da den var løsnet var der igen ingenting..
Jeg endte med at gå 13 dage over tid før jeg blev sat igang og fik født, og igen, jeg ved ikke om det kan have noget med min ret massive overvægt at gøre, endte på en kampvægt af 115 kilo lige inden fødsel..

Håber du kan bruge mit svar til noget!
Og held og lykke med PB!

Anmeld

26. september 2013

Anonym trådstarter

Jenny12 skriver:

Det tog os 1½ år inden jeg blev gravid med en bmi på næsten 40.

Min graviditet var helt alm uden vilde komplikationer. Jeg fødte vaginalt og meget hurtig (pga. igangsættelse 2½ time fra første ve) Men der opstod store komplikationer lige efter fødslen som endte i blodtab og operation i narkose. Komplikationen kan skyldes min høje vægt, men det kan også være pga. igangsættelsen.

Jeg håber i hurtig får gevinst

Åh det lyder ikke rart:-( Håber ikke du fik nogen men :-)

Anmeld

26. september 2013

Anonym trådstarter

AnthonsMor skriver:

Hej!

Da vi gik igang med PB i julen 2011 var vi begge igang med at tabe os, og jeg tror jeg på daværende tidspunkt vejede omkring de 90-95 kilo, jeg røg endnu længere ned, men så knækkede kuren og da jeg var ved læge første gang efter jeg havde testet positivt vejede jeg 97 kilo, og det vil så sige min BMI også var omkring 35-36 stykker da jeg blev gravid..
Det tog 6 måneder fra jeg smed pillerne til jeg stod med en test, om det var overvægtens skyld eller om det var tilfældigt, det ved jeg ikke..

Under graviditeten havde jeg absolut ingen gener de første 4-5 måneder, så var der lige en periode, hvor jeg døjede med min iskasnerve, som var LIGE ved at sætte sig, gjorde det HELDIGVIS ikke, og da den var løsnet var der igen ingenting..
Jeg endte med at gå 13 dage over tid før jeg blev sat igang og fik født, og igen, jeg ved ikke om det kan have noget med min ret massive overvægt at gøre, endte på en kampvægt af 115 kilo lige inden fødsel..

Håber du kan bruge mit svar til noget!
Og held og lykke med PB!

Tak for dit svar, dejligt at høre at det gik relativt uden komplikationer, pånær det med nerven. Jeg sætter alt ind på at tabe mig mere nu og så må vi se hvornår der kommer to streger :-)

Anmeld

26. september 2013

MomInTheMaking

Mit bmi var 33 og jeg blev gravid med det samme. Jeg havde nogen komplikationer under graviditeten, faktisk havde jeg aldrig en eneste plukve og fødslen gik også som den skulle, hun blev dog taget med cup da hun vejede 4920 hun var ret stor. men det kan sagtens lade sig gøre at det hele går som det skal og når du træner og er i god form generelt så skal det nok gå.

Anmeld

26. september 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Tak for dit svar, dejligt at høre at det gik relativt uden komplikationer, pånær det med nerven. Jeg sætter alt ind på at tabe mig mere nu og så må vi se hvornår der kommer to streger :-)

Den kunne ligeså nemt have sat sig ved en undervægtig spurgte nemlig min læge om det havde med min overvægt at gøre "nææææ ikke nødvendigvis, har da set undervægtige med samme problem"

Anmeld

26. september 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Jeg blev Gravid i første hug og fik forhøjet blodtryk under graviditeten mit bmi ligger på 30 og jeg var lige blevet 28 da jeg blev Gravid

tillykke med det flotte vægttab indtil videre!

Anmeld

26. september 2013

mkb123

1. graviditet BMI over 40 = første forsøg

2. graviditiet det samme

Jeg er 23

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.