Prøver at blive gravid (med for højt bmi)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.350 visninger
40 svar
5 synes godt om
25. september 2013

Anonym trådstarter

Hejsa. Jeg har netop smidt p-pillerne, da min mand og jeg efter flere års skrukhed endelig er et sted i livet hvor det er passende at få børn. Jeg har siden januar forsøgt at tabe mig, og det er blevet til 15 kg, hvilket er dejligt, men ikke helt nok, da mit bmi nu er på 36. Vi har dog valgt at sige vi ikke vil vente mere, og at jeg selvfølgelig skal forsøge at tabe mig mere indtil jeg bliver gravid og leve sundt når jeg er det.

Men nu til mit spørgsmål: Jer der vejer for meget ligesom mig, hvor hurtigt blev I gravide? og havde I komplikationer under graviditeten?

Er vildt spændt på at se hvor lang tid det kommer til at tage, for man læser jo så meget om at overvægt = nedsat frugtbarhed. Jeg er i slutningen af 20'erne og har en ok kondi, da jeg træner regelmæssigt.

På forhånd tak for svar :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2013

Sisse Vinther

Hejsa. Jeg har netop smidt p-pillerne, da min mand og jeg efter flere års skrukhed endelig er et sted i livet hvor det er passende at få børn. Jeg har siden januar forsøgt at tabe mig, og det er blevet til 15 kg, hvilket er dejligt, men ikke helt nok, da mit bmi nu er på 36. Vi har dog valgt at sige vi ikke vil vente mere, og at jeg selvfølgelig skal forsøge at tabe mig mere indtil jeg bliver gravid og leve sundt når jeg er det.

Men nu til mit spørgsmål: Jer der vejer for meget ligesom mig, hvor hurtigt blev I gravide? og havde I komplikationer under graviditeten?

Er vildt spændt på at se hvor lang tid det kommer til at tage, for man læser jo så meget om at overvægt = nedsat frugtbarhed. Jeg er i slutningen af 20'erne og har en ok kondi, da jeg træner regelmæssigt.

Jeg læste inde under mavebilleder uge 9 at der var en der var 8+1 henne eller sådan noget, med en bmi på 37.

Du kan prøve at læse om hende her, hun lader til at være meget åben og ærlig omkring det, du kunne jo tage kontakt til hende og spørge :-)

Held til.

Anmeld

25. september 2013

Sisse Vinther

Anonym skriver:

Ups glemte link...

https://www.baby.dk/debat/223878pi1/uge-9/80-og-bmi-paa-37.aspx

Værsgo

Anmeld

25. september 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

jeg havde godt nok kun bmi på 29 ved den ældste, men han er lavet på ppiller, ved de andre har mit bmi været normalt. så ved ikke helt om den tæller, men den ældste blev jeg gravid med efter 4 måneder deres far og jeg havde været sammen....

Anmeld

25. september 2013

Sisse Vinther

DianaRJS skriver:

jeg havde godt nok kun bmi på 29 ved den ældste, men han er lavet på ppiller, ved de andre har mit bmi været normalt. så ved ikke helt om den tæller, men den ældste blev jeg gravid med efter 4 måneder deres far og jeg havde været sammen....

Ja, jeg er førstegangsgravid, og h*n er også lavet på p-piller som af en eller anden grund har svigtet.
Min kæreste og jeg har  været sammen lidt over et halvt år.

Anmeld

25. september 2013

Menne

Hej. Jeg havde BMI på 32 inden jeg blev gravid. Det tog 8 mdr. for os, hvilket vidst er meget normalt. Jeg har ikke haft nogle særlige problemer under graviditeten - er 30+5 i dag. Det med at være i god form, tror jeg er rigtig godt. Jeg var også i rigtig god form, da jeg blev gravid. Har desværre haft svært ved at finde energi til at opretholde den... Held og lykke med projekt baby 

Anmeld

25. september 2013

Lukas&Liam<3

Da jeg boede med min eks brugte vi intet i 1 år hvor jeg vejede 88ca er 171 høj. Da vi gik fra hinanden tabte jeg mig og vejede 65, fandt en ny kæreste tog 5kg på og er blevet gravid i første hug begge gange 2. Gang vejede jeg godt nok 80 fordi jeg ikke havde tabt det hele (blev gravid 5 måneder efter jeg fødte) så jeg har ikke kunne blive gravid med et bmi på 30. I hvert fald ikke på under 1 år.

Anmeld

25. september 2013

Anonym trådstarter

Maria&Lukas skriver:

Da jeg boede med min eks brugte vi intet i 1 år hvor jeg vejede 88ca er 171 høj. Da vi gik fra hinanden tabte jeg mig og vejede 65, fandt en ny kæreste tog 5kg på og er blevet gravid i første hug begge gange 2. Gang vejede jeg godt nok 80 fordi jeg ikke havde tabt det hele (blev gravid 5 måneder efter jeg fødte) så jeg har ikke kunne blive gravid med et bmi på 30. I hvert fald ikke på under 1 år.

Når jeg siger "prøver at blive gravide" så tænker jeg ikke bare det at smide p-pillerne, men også gå specifikt efter at ramme de dage jeg er mest frugtbar. Gjorde I det I et år, hvor der intet skete? Ih det håber jeg da ikke sker her... 

Anmeld

25. september 2013

Anonym trådstarter

Menne skriver:

Hej. Jeg havde BMI på 32 inden jeg blev gravid. Det tog 8 mdr. for os, hvilket vidst er meget normalt. Jeg har ikke haft nogle særlige problemer under graviditeten - er 30+5 i dag. Det med at være i god form, tror jeg er rigtig godt. Jeg var også i rigtig god form, da jeg blev gravid. Har desværre haft svært ved at finde energi til at opretholde den... Held og lykke med projekt baby 

Mange tak for dit svar ;-)

Anmeld

25. september 2013

Anonym trådstarter

DianaRJS skriver:

Ok, det er da også ok hurtigt ;-) Håber vi er ligeså heldige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.