Prøver at blive gravid (med for højt bmi)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2013

Anonym trådstarter

Sisse Vinther skriver:

Ups glemte link...

https://www.baby.dk/debat/223878pi1/uge-9/80-og-bmi-paa-37.aspx

Værsgo

Mange tak for dit svar ;-) Vil prøve at kigge på hendes indlæg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2013

Lukas&Liam<3

Anonym skriver:

Når jeg siger "prøver at blive gravide" så tænker jeg ikke bare det at smide p-pillerne, men også gå specifikt efter at ramme de dage jeg er mest frugtbar. Gjorde I det I et år, hvor der intet skete? Ih det håber jeg da ikke sker her... 

Nej gjorde vi ikke, men har jeg heller ikke gjort med mine to graviditeter nu
Vi er heldigvis forskellige. Håber det kommer til at gå hurtigt for jer. Men super flot du allerede har tabt 15kg

Anmeld

25. september 2013

Anonym trådstarter

Maria&Lukas skriver:

Nej gjorde vi ikke, men har jeg heller ikke gjort med mine to graviditeter nu
Vi er heldigvis forskellige. Håber det kommer til at gå hurtigt for jer. Men super flot du allerede har tabt 15kg

Tak, håber jeg også Og mens jeg venter kan jeg jo så få smidt lidt mere 

Anmeld

25. september 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Ok, det er da også ok hurtigt ;-) Håber vi er ligeså heldige.

krydser fingre for det går hurtigt

Anmeld

25. september 2013

Lukas&Liam<3

Anonym skriver:

Tak, håber jeg også Og mens jeg venter kan jeg jo så få smidt lidt mere 

Ja, det er heldigvis god motivation

Anmeld

25. september 2013

DianaRJS

Sisse Vinther skriver:

Ja, jeg er førstegangsgravid, og h*n er også lavet på p-piller som af en eller anden grund har svigtet.
Min kæreste og jeg har  været sammen lidt over et halvt år.

alle mine graviditeter er på præventation så skal til en masse tests når jeg har født for at finde ud af hvorfor min krop ikke vil tage imod det, så første graviditet er på ppiller anden på minipiller og tredje på pstav og et sprunget kondom, og alligevel formår vi sku at lave tvillinger....

Anmeld

25. september 2013

Anonym trådstarter

DianaRJS skriver:

alle mine graviditeter er på præventation så skal til en masse tests når jeg har født for at finde ud af hvorfor min krop ikke vil tage imod det, så første graviditet er på ppiller anden på minipiller og tredje på pstav og et sprunget kondom, og alligevel formår vi sku at lave tvillinger....

ej hvor er det vildt! Har taget p-piller i 14 år, med kun 2 korte pauser, så det er heldigvis ikke mit problem. Må bare krydse fingre for at det bliver snart 

Anmeld

25. september 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

ej hvor er det vildt! Har taget p-piller i 14 år, med kun 2 korte pauser, så det er heldigvis ikke mit problem. Må bare krydse fingre for at det bliver snart 

ja men skal du også være glad for, for istedet for at man faktisk bliver overglad over man er gravid som manjo vil når det er planlagt, så bliver man faktisk en smule trist, og skal lige vende det hele inde i hovedet i nogle uger, men de er self. ligeså velkommen som de ville hvis de var planlagte

Anmeld

25. september 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Hejsa. Jeg har netop smidt p-pillerne, da min mand og jeg efter flere års skrukhed endelig er et sted i livet hvor det er passende at få børn. Jeg har siden januar forsøgt at tabe mig, og det er blevet til 15 kg, hvilket er dejligt, men ikke helt nok, da mit bmi nu er på 36. Vi har dog valgt at sige vi ikke vil vente mere, og at jeg selvfølgelig skal forsøge at tabe mig mere indtil jeg bliver gravid og leve sundt når jeg er det.

Men nu til mit spørgsmål: Jer der vejer for meget ligesom mig, hvor hurtigt blev I gravide? og havde I komplikationer under graviditeten?

Er vildt spændt på at se hvor lang tid det kommer til at tage, for man læser jo så meget om at overvægt = nedsat frugtbarhed. Jeg er i slutningen af 20'erne og har en ok kondi, da jeg træner regelmæssigt.

På forhånd tak for svar :-)

Jeg havde et BMI på omkring 31 da jeg blev gravid med min datter for 3,5 år siden - det tog ca. 1 års tid før jeg havde de 2 perfekte streger 

Denne gang tog det 4 måneder, så var der en lillebror i maven - jeg havde et BMI på 32 

Den "eneste" komplikation jeg havde under mine graviditeter var diabetes. 

Jeg udviklede svangerskabsdiabetes i min første graviditet - i denne graviditet havde jeg diabetes type 2 i forvejen 

Anmeld

25. september 2013

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Jeg havde et BMI på omkring 31 da jeg blev gravid med min datter for 3,5 år siden - det tog ca. 1 års tid før jeg havde de 2 perfekte streger 

Denne gang tog det 4 måneder, så var der en lillebror i maven - jeg havde et BMI på 32 

Den "eneste" komplikation jeg havde under mine graviditeter var diabetes. 

Jeg udviklede svangerskabsdiabetes i min første graviditet - i denne graviditet havde jeg diabetes type 2 i forvejen 

Uh, diabetes er lige præcis en af de komplikationer jeg frygter. Må jeg spørge hvordan din kost var undervejs? Altså levede du sundt med mange grøntsager og få kulhydrater eller spiste du det du havde lyst til? Har nemlig tænkt meget over hvorvidt gravid-diabetes er rent betinget af ens vægt eller mere af den kost man indtager under graviditeten...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.