Er ægdonor kompensation latterligt lave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2013

Havre74

o1Mutte skriver:

Ved ikke om jeg tør spørge.. Men hvorfor mener du ikke at det burde være tilladt??

Hvorfor er du i tvivl om du tør spørge ?

Jeg mener at et barn skal skabes ud fra det biologiske materiale, der findes mellem de to forældre. Kvindens æg og mandens sæd.

Jeg synes det er meget uetisk, at skabe et barn med en man ikke danner par med. En mandlig donor, kan blive far til mange børn i flere lande. Hvordan kan det være godt ?

Jeg ved der er mange, der ikke selv kan få børn. Derfor synes jeg der skal kastes et kæmpe beløb efter forskning, for at finde ud af, hvorfor det er sådan. Personligt tror jeg det kan have noget at gøre med alle de giftstoffer, der kommer i vores mad, tilsætningstoffer, farvestoffer m.v, og også bestråling fra master og elektriske apparater, men jeg ved det ikke. Men jeg synes man skal se at finde ud af det, for det er ikke rimeligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2013

o1Mutte

Havre74 skriver:

Hvorfor er du i tvivl om du tør spørge ?

Jeg mener at et barn skal skabes ud fra det biologiske materiale, der findes mellem de to forældre. Kvindens æg og mandens sæd.

Jeg synes det er meget uetisk, at skabe et barn med en man ikke danner par med. En mandlig donor, kan blive far til mange børn i flere lande. Hvordan kan det være godt ?

Jeg ved der er mange, der ikke selv kan få børn. Derfor synes jeg der skal kastes et kæmpe beløb efter forskning, for at finde ud af, hvorfor det er sådan. Personligt tror jeg det kan have noget at gøre med alle de giftstoffer, der kommer i vores mad, tilsætningstoffer, farvestoffer m.v, og også bestråling fra master og elektriske apparater, men jeg ved det ikke. Men jeg synes man skal se at finde ud af det, for det er ikke rimeligt.

Var i tvivl om at jeg havde lyst til at høre svaret..

Men jeg er ganske uenig.. Synes det er en fin og uselvisk gerning at donere sine gener til mennesker, der ikke har muligheden for at formere sig selv..

Resten er jeg helt enig i. Synes de burde sætte fokus på, at finde ud af HVORFOR så mange par ikke kan få børn. Og så forebygge, i stedet for at helbrede.

Anmeld

27. september 2013

Havre74

o1Mutte skriver:

Var i tvivl om at jeg havde lyst til at høre svaret..

Men jeg er ganske uenig.. Synes det er en fin og uselvisk gerning at donere sine gener til mennesker, der ikke har muligheden for at formere sig selv..

Resten er jeg helt enig i. Synes de burde sætte fokus på, at finde ud af HVORFOR så mange par ikke kan få børn. Og så forebygge, i stedet for at helbrede.

Jeg prøver altid på at svare ordentlig, selv om jeg har en anden mening.

Dit sidste afsnit rammer plet.

Ved du noget om, hvor meget der forskes i det ? For jeg synes aldrig man hører om det. Det eneste jeg har læst i nyhederne om fertilitetsbehandling, det er hvis der er en skandalesag og det synes jeg er underligt, når der er så mange der kæmper med det.

Anmeld

27. september 2013

o1Mutte

Havre74 skriver:

Ved du noget om, hvor meget der forskes i det ? For jeg synes aldrig man hører om det. Det eneste jeg har læst i nyhederne om fertilitetsbehandling, det er hvis der er en skandalesag og det synes jeg er underligt, når der er så mange der kæmper med det.

Nej det aner jeg faktisk ikke. Ved de kører noget forskning indenfor behandlingen hvor de prøver at finde ud af hvilken slags behandling der er mest succes med. Men håber da at de undersøger det.. For synes det er tankevækkende HVOR mange der egentlig er i behandling.

Anmeld

27. september 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
Havre74 skriver:

Der forskes helt sikkert i det. Danmark er faktisk blandt de førende indenfor fertilitetsforskning. Det er bare ikke sensationelt nok til at komme i nyhederne. Men det er der jo ikke meget forskning der er, desværre

Anmeld

27. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Havre74 skriver:

Der forskes skam meget i det - det vil jo være yderst prestigefyldt at være medvirkende til at "knække koden" og afhjælpe problemerne. Derudover er det hamrende dyrt for sundhedsvæsenet at yde bistand til de relativt mange ufrivilligt barnløse. 

Personligt tvivler jeg på, at der kommer et stort og banebrydende gennembrud indenfor forskningen på området. Der er så mange faktorer, der spiller ind på fertiliteten, at det er svært at forestille sig, nogen kan finde "nøglen". 

Jeg tror, naturen regulerer sig selv, og at mennesket som race har taget de første små skridt mod sin egen udryddelse. Vi har overbefolket og drænet jorden for ressourcer, og i min optik er det naturligt, at vi som race må gå under på et tidspunkt. Men selvfølgelig har det lange perspektiver, og vi kan nå at blive udryddet af helt andre årsager forinden. Endnu har vi jo kun været her ganske, ganske kort sammenlignet med dinosaurerne - til gengæld har vi hærget langt mere. 

Anmeld

27. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
KTP86 skriver:

Det er fløjtene underordnet om du syntes det er usmageligt eller ej. Ikke alle er vilige til diverse indgreb for at hjælpe andre hvis der er smerte involveret-hvilket der for de fleste er ved ægudtagning Men penge lokker,og sådan har det alle dage været,så vil man have flere til at donere æg,så må satsen stige markant

Synes du ikke, det er uetisk, hvis motivationen er kontanter? Det skal da nok virke - men for mig er det et alvorligt skred i hele vores måde at tænke donation på, hvis der går finansspekulationer i det. Jeg tænker uvilkårligt på de fattige lande, hvor folk donerer nyrer og andre vitale organer for at få brød på bordet - og hvor de velstillede så at sige bruger de fattigste som organlager. Naturligvis vil det ikke nå tilnærmelsesvis samme niveau i DK, men jeg gruer alligevel for scenariet, hvor de etiske konsekvenser af at donere æg hos den enkelte viger ved udsigten til at kunne supplere SU'en. 

Jeg har brug for at vide med sikkerhed, at de æg, der doneres, kommer til på det rigtige grundlag - et helt afklaret ønske om at hjælpe andre. 

Anmeld

27. september 2013

Havre74

Demosan skriver:

Der forskes helt sikkert i det. Danmark er faktisk blandt de førende indenfor fertilitetsforskning. Det er bare ikke sensationelt nok til at komme i nyhederne. Men det er der jo ikke meget forskning der er, desværre

Tak for svar.

Du har desværre ret angående nyhederne. Men jeg tror nu, især alle de barnløse, gerne vil høre, hvor langt man er nået med forskningen.

I teorien er det jo alle, der ønsker et barn, der kan risikere, at komme til at stå i den situation.

Anmeld

27. september 2013

Havre74

Mor og meget mere skriver:

Der forskes skam meget i det - det vil jo være yderst prestigefyldt at være medvirkende til at "knække koden" og afhjælpe problemerne. Derudover er det hamrende dyrt for sundhedsvæsenet at yde bistand til de relativt mange ufrivilligt barnløse. 

Personligt tvivler jeg på, at der kommer et stort og banebrydende gennembrud indenfor forskningen på området. Der er så mange faktorer, der spiller ind på fertiliteten, at det er svært at forestille sig, nogen kan finde "nøglen". 

Jeg tror, naturen regulerer sig selv, og at mennesket som race har taget de første små skridt mod sin egen udryddelse. Vi har overbefolket og drænet jorden for ressourcer, og i min optik er det naturligt, at vi som race må gå under på et tidspunkt. Men selvfølgelig har det lange perspektiver, og vi kan nå at blive udryddet af helt andre årsager forinden. Endnu har vi jo kun været her ganske, ganske kort sammenlignet med dinosaurerne - til gengæld har vi hærget langt mere. 

Tak for svar, jeg havde ikke lige tænkt over det fra den vinkel.

Jeg er meget enig med dig i det sidste afsnit du skriver. - Men hvor er det ærgeligt, at det er sådan.

Al den gift og skidt vi fylder verden, og dermed os selv, med, det er noget værre svineri.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.