Er ægdonor kompensation latterligt lave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.760 visninger
38 svar
41 synes godt om
24. september 2013

MaraM

I Danmark et æg donor får 500 kr.

I USA et æg donor får 20.000 - 40.000 Kr!

Hvad synes du om det? Ville flere kvinder donere hvis erstatningen var højere?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2013

Loa

MaraM skriver:

Hold da op, får de virkelig så meget

Anmeld

24. september 2013

FrkZier

MaraM skriver:

Jeg kan måske godt få lidt ondt i røven over at det er så meget lavere end i USA - men på den anden side så mener jeg heller ikke at det udelukkende skal være pengene der driver folk til det.

Jeg er overbevist om at dem der donere æg (forhåbentligvis) ville gøre det uanset hvad de fik for det

Jeg kunne godt selv tænke mig senere hen at donere æg - det ville da være fedt at få 20.000 for det, men for mig er det 'løn nok' at kunne hjælpe barnløse

Anmeld

24. september 2013

(august)

Vidste slet ikke at man fik penge for det. 

Jeg synes det skal gøres ud fra den betragtning at man vil gøre noget for andre mennesker. På den anden side er det jo lidt mere omstændigt end at skulle lægge en klat i et bæger, der skal jo tages fri fra arbejde til scanninger og endelig til ægudtagning, så synes det er ok med en kompensation, men da slet ikke 20.000-40.000.

Anmeld

24. september 2013

Diana2013

MaraM skriver:

De steder jeg har kigget på får man ikke 500 kr, men man kan få "tilskud" eller hvad man kan sige til transport. Derudover synes jeg faktisk at man skal have noget kompensation hvis man fx skal tage fri for arbejde for at komme til undersøgelse, scanning mm. Og hvis man fx får kvalme, smerter så synes jeg også man skal kompenseres for dette. Grunden til jeg takkede nej alligevel er fordi Danmark er så lille og kan være bange for indarvl, når det er så anonymt som det her, det samme synes jeg at sæd donation bliver for meget delt ud, tænk en mand måske kan være far til 30 børn

Anmeld

24. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg mener kun, at man skal have dækket sine evt. udgifter samt et symbolsk beløb for svie og smerte, så jeg går absolut ind for den danske "pris". At donere æg er en handling, der kræver mange etiske overvejelser, og det må ALDRIG blive noget, en kvinde føler sig tilskyndet/presset til for at kunne betale sine regninger. 

Jeg har stor respekt for ægdonorer og har det rigtigt godt med at vide, at de gør det af rent medmenneskelige bevæggrunde og ikke for at få råd til huslejen. 

Anmeld

24. september 2013

modesty

MaraM skriver:

Jeg synes ikke at penge skal være en faktor, og derfor synes jeg faktisk heller ikke at man skal have penge for at donere sæd. Fint nok at man bliver kompenseret for f.eks transportomkostninger, hvis der er sådanne. 

Anmeld

24. september 2013

salix

som ægdoner kan jeg fortælle at man får mere en 500.- men ikke noget der gør at man gør det for pengen... og nej jeg syntest beløbet er fint for det er ikke noget man skal gøre for penge og det skal heler ikke være sådanne at de par der mangler æg skal kunne presse andre til at donere ved at tilbyde mange penge...

Anmeld

24. september 2013

LMX

Hvis jeg var i målgruppen så havde jeg gjort det uden at få penge for det. Jeg er desværre for gammel, selvom mine æg er sindssygt gode. Det må de være eftersom jeg bliver gravid konstant 

Anmeld

24. september 2013

KTP86

MaraM skriver:

Det er grunden til at jeg ikke vil donere æg. En mand får omkring 300 kr for at klatte i en kop men en ægudtagning er ikke en nydelse men et direkte indgreb og det vil kræve en større betaling at få flere kvinder til at donere, og ja selvfølgelig vil flere donere 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.