Er ægdonor kompensation latterligt lave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2013

Åse

Jeg vil ikke doner for pengenes skyld, når jeg skal taget æg ud så har jeg aftalt med min læge, at alt over 8 skal doneres væk. Jeg vil bare rigtig gerne gøre en anden familie lykkelig, når jeg nu selv har oplevet hvor ondt det gør, når der er noget man virkelig ønsker sig og ikke kan få.
Jeg vil så også sige, at jeg har skifte så meget mening fra over hoved ikke at synes om doner til at godt synes om ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2013

LRJ

Jeg har doneret 7 gange.. og jeg har gjort det fordi jeg ville hjælpe andre ( den sidste af gangene var det til en nær veninde, som også har fået en dejlig datter ud af det )

MEN syntes IKKE vi skal have meget mere får det end det vi får i forvejen ( men sådan det dækker tabt arbejdsfortjeneste og transporten, i stedet for kun transporten) , da det nok vil få mange til at prøve at blive det , og måske endda lyve om arvelige sygedomme, og det ville være forfærdeligt..

Anmeld

24. september 2013

gædde/gitte

MaraM skriver:

I Danmark et æg donor får 500 kr.

I USA et æg donor får 20.000 - 40.000 Kr!

Hvad synes du om det? Ville flere kvinder donere hvis erstatningen var højere?

narh.............

Er det ikke med til at sikre at folk gør det af medmenneskelighed og ikke for at lave hurtige penge??

- mon ikke også det er fordi de ikke har sygesikring og der er jo rissici ved alle "operationer" så de skal ha Mange penge for at tage chancen for at ende ud i at betale dyrt ved screwups ??

Anmeld

24. september 2013

Lise

salix skriver:

som ægdoner kan jeg fortælle at man får mere en 500.- men ikke noget der gør at man gør det for pengen... og nej jeg syntest beløbet er fint for det er ikke noget man skal gøre for penge og det skal heler ikke være sådanne at de par der mangler æg skal kunne presse andre til at donere ved at tilbyde mange penge...

Det kommer an på hvor man donerer. 

der hvor jeg har doneret æg får man ingenting udover kørselsgodtgørelse. 

Jeg regnede ikke med at få noget overhovedet, så det var da en dejlig overraskelse. For Mig var tanken om at kunne hjælpe nogen nok, men for kr. 20.000 gjorde jeg det gerne igen og igen og igen  

Anmeld

24. september 2013

Carina:-)

Jeg ville aldrig donere ligegyldigt hvor mange penge man ville få da jeg ikke bryder mig om tanken om at jeg er mor til nogen som jeg ikke selv har i mit liv.

Selve tanken om at gøre noget for andre er da rar,men for mig ville det give søvnløse nætter ved tanken om at jeg har børn derude et sted.

Og jeg ville være bekymret for om nogen ville spekulere i det ,hvis der var mange penge indover.

Og det gør tanken endnu mere usmageligt da vi jo altså snakker om noget som bliver til et menneske en dag.

Og det burde ikke kunne gøres op i penge (hvis man altså ellers har lyst til at gøre det-gør man det vel af medmenneskelige hensyn)

Så et beløb til at dække transport og evt tabt arbejdsfortjenste burde være nok.

Anmeld

24. september 2013

esioul

MaraM skriver:

I Danmark et æg donor får 500 kr.

I USA et æg donor får 20.000 - 40.000 Kr!

Hvad synes du om det? Ville flere kvinder donere hvis erstatningen var højere?

Jeg tror jeg ville donere uanset pris, men først når jeg har fået de børn jeg vil have.

Nu har jeg selv erfaring indenfor behandlingsverden, og det er nok en af de bedste gerninger man kan gøre.

Anmeld

26. september 2013

KTP86

Carina:-) skriver:

Jeg ville aldrig donere ligegyldigt hvor mange penge man ville få da jeg ikke bryder mig om tanken om at jeg er mor til nogen som jeg ikke selv har i mit liv.

Selve tanken om at gøre noget for andre er da rar,men for mig ville det give søvnløse nætter ved tanken om at jeg har børn derude et sted.

Og jeg ville være bekymret for om nogen ville spekulere i det ,hvis der var mange penge indover.

Og det gør tanken endnu mere usmageligt da vi jo altså snakker om noget som bliver til et menneske en dag.

Og det burde ikke kunne gøres op i penge (hvis man altså ellers har lyst til at gøre det-gør man det vel af medmenneskelige hensyn)

Så et beløb til at dække transport og evt tabt arbejdsfortjenste burde være nok.

Folk i behandling er ret ligeglade med om donoreren er blevet betalt eller har været frivillig   Det de vil,er at blive forældre, og muligheden for at flere kvinder ville gennemgå indgrebet og derved kunne hjælpe barnløse der meget gerne vil have fat i de her æg- er logisk nok større ved betaling 

Anmeld

26. september 2013

tarkoflen

Jeg mener man burde blive kompenseret for tabt arbejdsfortjeneste, kørsel og et mindre beløb for svie og smerte. I min optik skal det aldrig op bare i nærheden af hvad man får i USA, men det er altså et relativt stort indgreb, kvinden skal tage hormoner og ægudtagningen er altså noget omstændig i forhold til, at en mand kan leverer i en kop og få samme beløb og han kan faktisk gøre det ret ofte. Derfor synes jeg ikke det hænger sammen.

Dog vil jeg sige, at hvis mine æg kunne bruges, så havde jeg valgt at donere, når jeg var færdig med at amme. Ville ikke gøre det mens vi selv var i behandling, da jeg ville være for bange for, at det var netop det gode æg vi gav væk! Men efterfølgende ville jeg gerne, og det til trods for, at det mildest talt gjorde temmelig ondt på mig at få taget æg ud!

Med den mangel der er på ægdonorer, så undre det mig, at det ikke overvejes, at en lidt mere rimelig kompensation kunne gøre en forskel, det ville dog ikke gøre en forskel for mig, hvis mine æg kunne bruges, men det hænger nok sammen med, at vi selv har været i behandling, og det betyder uendelig meget for os, at vi har fået vores lille miniput

Anmeld

26. september 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
KTP86 skriver:

Folk i behandling er ret ligeglade med om donoreren er blevet betalt eller har været frivillig   Det de vil,er at blive forældre, og muligheden for at flere kvinder ville gennemgå indgrebet og derved kunne hjælpe barnløse der meget gerne vil have fat i de her æg- er logisk nok større ved betaling 

Ja det er de nok. Men ved at give latterlige høje beløb risikerer man jo også at nogle kvinder gør det fordi de føler sig økonomisk presset.
Jeg synes også det er ærgeligt at sammenligne med mandens beløb og tag en beslutning ud fra det. Det bliver sådan lidt: "hvis jeg ikke må få det legetøj så vil jeg bare ikke være med i legen".

Anmeld

26. september 2013

Carina:-)

Nu var det også donor jeg hentydede til mhs til betaling

Og det er da usmageligt hvis der bare skal penge til så er folk villige til alt.

Hvornår skal der så penge over når vi snakker bloddonor,organdonor eller marv?

Og endelig så kan jeg blive så "spids" at sige at hvis vi skal til at have penge ind over -ja så må folk jo selv betale som man f.eks gør i USA -

Vores velfærdssamfund kan ikke klare flere økonomiske byrder 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.