Er ægdonor kompensation latterligt lave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2013

KTP86

mor:) skriver:

Ja det er de nok. Men ved at give latterlige høje beløb risikerer man jo også at nogle kvinder gør det fordi de føler sig økonomisk presset.
Jeg synes også det er ærgeligt at sammenligne med mandens beløb og tag en beslutning ud fra det. Det bliver sådan lidt: "hvis jeg ikke må få det legetøj så vil jeg bare ikke være med i legen".

Det ændre ikke på at flere ville komme på banen og det er det der er behov for  

Indgreb og onani kan ikke sammenlignes eller ligestilles!

Tankemæssigt,så er det min målgruppe der er flest af som er villige til at donoere men som ikke vil udelukkende pga satsen og grundet at et indgreb stortset sammenlignes med onani-for når alt kommer til alt så er det "bare" vores fertelitet vi hjælper andre med,men det er langt sværre at få fat på æg end sæd da sæd (sjovt nok) er let tilgængeligt hvilket æggene ikke er,så hvis man vil have flere æg,så skal satsen stige 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2013

KTP86

Carina:-) skriver:

Nu var det også donor jeg hentydede til mhs til betaling

Og det er da usmageligt hvis der bare skal penge til så er folk villige til alt.

Hvornår skal der så penge over når vi snakker bloddonor,organdonor eller marv?

Og endelig så kan jeg blive så "spids" at sige at hvis vi skal til at have penge ind over -ja så må folk jo selv betale som man f.eks gør i USA -

Vores velfærdssamfund kan ikke klare flere økonomiske byrder 

Det er fløjtene underordnet om du syntes det er usmageligt eller ej. Ikke alle er vilige til diverse indgreb for at hjælpe andre hvis der er smerte involveret-hvilket der for de fleste er ved ægudtagning Men penge lokker,og sådan har det alle dage været,så vil man have flere til at donere æg,så må satsen stige markant

Anmeld

26. september 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
KTP86 skriver:

Det ændre ikke på at flere ville komme på banen og det er det der er behov for  

Indgreb og onani kan ikke sammenlignes eller ligestilles!

Tankemæssigt,så er det min målgruppe der er flest af som er villige til at donoere men som ikke vil udelukkende pga satsen og grundet at et indgreb stortset sammenlignes med onani-for når alt kommer til alt så er det "bare" vores fertelitet vi hjælper andre med,men det er langt sværre at få fat på æg end sæd da sæd (sjovt nok) er let tilgængeligt hvilket æggene ikke er,så hvis man vil have flere æg,så skal satsen stige 

Så ville jeg hellere have det ikke kom flere på banen, hvis årsagen bag er økonomisk pres/tvang.
Jeg synes stadig det er fuldstændig underordnet hvor meget manden får. Så længe man selv får dækket sine udgifter.

Anmeld

26. september 2013

Loa

mor:) skriver:

Så ville jeg hellere have det ikke kom flere på banen, hvis årsagen bag er økonomisk pres/tvang.
Jeg synes stadig det er fuldstændig underordnet hvor meget manden får. Så længe man selv får dækket sine udgifter.

Bare sådan ren og skær nysgerrighed, hvorfor ville det genere dig at der kom flere ægdonorer til, hvis de blev betalt mere for det?

Ville det ikke kun være positivt for dem der står og kan få glæde af æggene?

Anmeld

26. september 2013

Carina:-)

KTP86 skriver:

Det er fløjtene underordnet om du syntes det er usmageligt eller ej. Ikke alle er vilige til diverse indgreb for at hjælpe andre hvis der er smerte involveret-hvilket der for de fleste er ved ægudtagning Men penge lokker,og sådan har det alle dage været,så vil man have flere til at donere æg,så må satsen stige markant

Jeg holder så på min ret til at synes det er usmageligt 

Anmeld

26. september 2013

Carina:-)

KTP86 skriver:

Og hvor skal vi så spare for at hente pengene?

Ved børnepasning?

Anmeld

26. september 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Loa skriver:

Bare sådan ren og skær nysgerrighed, hvorfor ville det genere dig at der kom flere ægdonorer til, hvis de blev betalt mere for det?

Ville det ikke kun være positivt for dem der står og kan få glæde af æggene?

Det ville absolut ikke genere mig, men det ville genere mig hvis årsagen bag var økonomisk pres. Derfor synes jeg ikke man i DK burde få beløb svarende til USA's.

Anmeld

26. september 2013

Havre74

MaraM skriver:

I Danmark et æg donor får 500 kr.

I USA et æg donor får 20.000 - 40.000 Kr!

Hvad synes du om det? Ville flere kvinder donere hvis erstatningen var højere?

Jeg mener slet ikke det burde være tilladt at donere æg/sæd, og derfor har jeg også svært ved at angive hvilken kompensation, der vil være den rette.

Anmeld

26. september 2013

o1Mutte

Havre74 skriver:

Jeg mener slet ikke det burde være tilladt at donere æg/sæd, og derfor har jeg også svært ved at angive hvilken kompensation, der vil være den rette.

Ved ikke om jeg tør spørge.. Men hvorfor mener du ikke at det burde være tilladt??

Anmeld

27. september 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Beløbet til kvinderne er uden tvivl alt alt for lavt,der er jo betydelig risiko forbundet både med hormonerne,men også ÆU,og i bund og grund,ved man stadig ikke med sikkerhed,hvad eftervirkningerne på længere sigt er,når man har taget alle de hormoner.

Jeg synes det er latterligt,at en mand han får det samme beløb,plus han også får en fornøjelse ud af det,og ingen fare for hverken hans liv eller helbred.

Jeg siger ikke beløbet skal være som i USA,men synes ikke en kompentationen på 5000-10.000kr er helt hen i vejret,det kræver en del dage med enten hele eller halve fri dage,plus man måske ikke kan arbejde i op til 14 dage efter ÆU,hvis man er uheldig.

Og der er slet ingen tvivl om,at flere kvinder ville komme på banen,hvis betalingen fulgte risikoen ved at donere,det har privat klinikkerne,også selv været ud at sige. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.