Chok !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2009

Mor til Frederic og Freya

Kan kun sige hvad vi gør herhjemme...

Da han var mindre fik han ren ende før hvert måltid - før, pga han var en gylper.

Herhjemme kommer han først - altid. Sådan er vi, andre syntes det er forkert og? Det må de så snakke om i hjørnerne. Vi er kørt fra familie og venner tamtam, for at holde hans rytme og gjort meget for at han bliver puttet hjemme osv. Selv under hans indlæggelser har vi så vidt muligt holdt rytmen. 

På ham bliver der aldrig sparet - hverken penge eller kærlighed. Vi er ikke et sekundt i tvivl om at han ved han er elsket. Han går ej heller i dyrt mærketøj, for han er da ligeglad hvad der står i 'nakken' på tøjet, bare det er behageligt. Og til dem det gør, skal de da ha' lov til...

Var i storcenter og så de havde Hummel til 4o % fandt et par fede bukser som han da bare måtte have og spurgte en ekspedient: kan de overhovedet ånde i det her matriale? Nej svared hun, det er mere for de skal se 'godt ud'. Og de blev pænt hængt tilbage, fandme om han skal kravle rundt i noget hvor han ikke kan komme af med varmen...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2009

Vingummien

Miamaja skriver:

Jeg vasker ikke huden af altid efter guldklumpen har tisset i bleen. huden er som regel altid fin og tor saa der er ingen grund til det! jeg har dog altid haft et stort forbrug af bleer. jeg skifter vel hver 2-3 time.. jeg kan slet ikke have at jeg ved der er tis i, selvom det ikke er specielt meget saa paa med en ny. min guldklump har aldrig haft irriteret hud eller ble afslet. Ja, aldrig i hele sit liv. Den obligatoriske ble eksem creme de fleste kober inden baby bliver fodt, ligger ubrugt i skuffen- skont

hvis jeg skulle spare..saa blev det paa designer tojet til ham, og den sodeste vuggestue/bornehave rygsaek jeg lige har bestilt med initialer - Men altsaa ER den ikke kaer. Kan ikke lade vaere for saadan nogle luksus ting var der bare ikke raad til da jeg var lillePreschool Animal Backpacks and Lunch Bags

Det er rigtig, men der er jo nogen der nærmest går amok med vand.søbe og klud hver gang de skifter den bette, og det er ik sundt

Hvor er de kære de tasker, mega sødt

Anmeld

21. juli 2009

Bondepigen

M.Stryhn skriver:

Sad og snakkede med en veninde igår, som lige har fået en lille pige ..

Anyways, vi kom ind på emnet, at sparer penge, hvor jeg så sagde at hvis JEG skulle sparer nogle steder, blev det noget JEG måtte undvære.
Måske ryge mindre, ikke drikke cola, undvære de der fede bukser, osv - Jeg vil ikke sparer nogle steder, som kommer til at gå udover Emil.
I den sammen hænge, joker jeg så lidt med min veninde og siger til hende (Med et smil på læben) :
"Så skal I nok til at skærer lidt ned på alt det fastfood - Det er heller ikke sundt!"
"nææh"
.. Er den E N E S T E kommentar der kommer fra min veninde, og jeg får selvfølgelig et KÆMPE chok over hendes reaktion .. Havde jo regnet med at hun gav mig ret.
"Hvor vil I så spare?" spørger jeg hende selvfølgelig nysgerrig ..
Hun svarer :
"Vi har snakket om at sparer på bleerne - Hun kan bare tisse i den samme to gange, det dør hun ikke af!"

Jeg blev  chokeret, at jeg blev nød til at komme med en dårlig undskyldning, til at måtte gå .. Jeg kunne se hun mente det, hun trak ikke en mine.  
Jeg vil så gerne løfte en pegefinger, overfor hende, og fortælle hende at det bare IKKE er det punkt man sparer på, men hvordan går man lige det ??? Jeg kan jo ikke bare sidde og belærer hende, jeg er jo også selv lige blevet mor, så hvorfor skulle jeg vide bedre end hende ???

Blev bare lige nød til at komme af med det.

Forsat god dag, til jer alle

Altså jeg skifter Emma, når jeg synes hun trænger, for der var engang jeg skiftede hende hele tiden og det blev hendes hud bare irriteret af.

Om natten bliver hun ikke skiftet medmindre hun har lavet stort. Det har jeg læst i en pjece om barnets søvn, at man helst skal undgå, fordi det forstyrrer for meget.

Anmeld

21. juli 2009

Miamaja

Cris skriver:

Ja, men man kan også købe så nogle etiketer med navne på, som kan limes eller syes på indre siden af tasken med navnet på... Men jeg kan godt forstå, at du blev vild med de der tasker. Men måske skal du bruge flittig tid på nettet for at finde andre modeler med sjove farver. Jeg er også vild med så nogle søde ting. Der er ikke så meget udvalgt i DK, men der kommer flere og flere ting på nettet. I Spanien kan man også finde forskellige søde ting...

Nå, men nu har vi øddelagt lidt den originale tråd

hehe.. ja, sikke noget jeg synes der er ved at komme rigtig mange muligheder hvor man kan faa sit barns ting og toj ingraveret

Anmeld

21. juli 2009

Miamaja

bondepigen skriver:

Altså jeg skifter Emma, når jeg synes hun trænger, for der var engang jeg skiftede hende hele tiden og det blev hendes hud bare irriteret af.

Om natten bliver hun ikke skiftet medmindre hun har lavet stort. Det har jeg læst i en pjece om barnets søvn, at man helst skal undgå, fordi det forstyrrer for meget.

uha ja, jeg taenkte, ved folk ikke det? jeg kunne bare ikke forestille mig nogen vaekke en baby op om natten for at skifte en tisse ble hvis den ikke er vaad igennem tojet

Anmeld

21. juli 2009

Betina88

Hvis jeg sku' spare på noget , så var det alt det usunde mad og slik .. Slet ikk' på bleer ,. Det går sku' ikk' at min søn har en våd ble på sig .. Hvis han har tisset , så skifter vi ham lige så snart det er .. Bleer har man altid brug for ..

Din veninde ka' købe Vibelle bleer over i Aldi .. Så sparer hun mere .. De koster kun 85 kr .. Så de også meget bedre ..

(Er 39+3 henne)

Anmeld

21. juli 2009

Cris

Miamaja skriver:

uha ja, jeg taenkte, ved folk ikke det? jeg kunne bare ikke forestille mig nogen vaekke en baby op om natten for at skifte en tisse ble hvis den ikke er vaad igennem tojet

Jeg skulle skifte ble om natten de førte 3 måneder (circa, tror jeg) De gange jeg har prøvet at lade det være, var han gennemblødt der ca kl05 om natten: nattøj, sengetøj, dynen, det hele...   Men jeg skiftede faktisk ret hurtigt, pin pan, uden at tænde for lyset og uden at lave en lyd. Og så blev den heldige dag, hvor bleen kunne holde til morgenen og så blev han aldrig mere skiftet om natten. Så jeg tror, at der er nogle spædbørn, som virkelig har brug for en frisk ble der kl 02 eller 03, hvis man vil undgå at skifte det hele...

Anmeld

21. juli 2009

Bondepigen

Miamaja skriver:

Jamen for mig var det egentlig helt naturligt, at lade være med at skifte om natten, men var alligevel glad for at få bekræftet, at jeg gjorde det rigtige...

Anmeld

21. juli 2009

Miamaja

bondepigen skriver:

Jamen for mig var det egentlig helt naturligt, at lade være med at skifte om natten, men var alligevel glad for at få bekræftet, at jeg gjorde det rigtige...

ja, ellers skal man jo til at saette vaeggeuret hver 2 time hele natten hehe

Anmeld

21. juli 2009

Miamaja

Cris skriver:

Jeg skulle skifte ble om natten de førte 3 måneder (circa, tror jeg) De gange jeg har prøvet at lade det være, var han gennemblødt der ca kl05 om natten: nattøj, sengetøj, dynen, det hele...   Men jeg skiftede faktisk ret hurtigt, pin pan, uden at tænde for lyset og uden at lave en lyd. Og så blev den heldige dag, hvor bleen kunne holde til morgenen og så blev han aldrig mere skiftet om natten. Så jeg tror, at der er nogle spædbørn, som virkelig har brug for en frisk ble der kl 02 eller 03, hvis man vil undgå at skifte det hele...

saa maa det da vaere fordi bleen  ikke sidder og virker optimalt. jeg har selv vaeret igennem et par maeker for jeg fandt 2 maerker der ikke kunne tisses igennem om natten. pampers og huggies

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.