Chok !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.059 visninger
31 svar
0 synes godt om
20. juli 2009

Harfeletten

Sad og snakkede med en veninde igår, som lige har fået en lille pige ..

Anyways, vi kom ind på emnet, at sparer penge, hvor jeg så sagde at hvis JEG skulle sparer nogle steder, blev det noget JEG måtte undvære.
Måske ryge mindre, ikke drikke cola, undvære de der fede bukser, osv - Jeg vil ikke sparer nogle steder, som kommer til at gå udover Emil.
I den sammen hænge, joker jeg så lidt med min veninde og siger til hende (Med et smil på læben) :
"Så skal I nok til at skærer lidt ned på alt det fastfood - Det er heller ikke sundt!"
"nææh"
.. Er den E N E S T E kommentar der kommer fra min veninde, og jeg får selvfølgelig et KÆMPE chok over hendes reaktion .. Havde jo regnet med at hun gav mig ret.
"Hvor vil I så spare?" spørger jeg hende selvfølgelig nysgerrig ..
Hun svarer :
"Vi har snakket om at sparer på bleerne - Hun kan bare tisse i den samme to gange, det dør hun ikke af!"

Jeg blev  chokeret, at jeg blev nød til at komme med en dårlig undskyldning, til at måtte gå .. Jeg kunne se hun mente det, hun trak ikke en mine.  
Jeg vil så gerne løfte en pegefinger, overfor hende, og fortælle hende at det bare IKKE er det punkt man sparer på, men hvordan går man lige det ??? Jeg kan jo ikke bare sidde og belærer hende, jeg er jo også selv lige blevet mor, så hvorfor skulle jeg vide bedre end hende ???

Blev bare lige nød til at komme af med det.

Forsat god dag, til jer alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2009

lonemus

M.Stryhn skriver:

Sad og snakkede med en veninde igår, som lige har fået en lille pige ..

Anyways, vi kom ind på emnet, at sparer penge, hvor jeg så sagde at hvis JEG skulle sparer nogle steder, blev det noget JEG måtte undvære.
Måske ryge mindre, ikke drikke cola, undvære de der fede bukser, osv - Jeg vil ikke sparer nogle steder, som kommer til at gå udover Emil.
I den sammen hænge, joker jeg så lidt med min veninde og siger til hende (Med et smil på læben) :
"Så skal I nok til at skærer lidt ned på alt det fastfood - Det er heller ikke sundt!"
"nææh"
.. Er den E N E S T E kommentar der kommer fra min veninde, og jeg får selvfølgelig et KÆMPE chok over hendes reaktion .. Havde jo regnet med at hun gav mig ret.
"Hvor vil I så spare?" spørger jeg hende selvfølgelig nysgerrig ..
Hun svarer :
"Vi har snakket om at sparer på bleerne - Hun kan bare tisse i den samme to gange, det dør hun ikke af!"

Jeg blev  chokeret, at jeg blev nød til at komme med en dårlig undskyldning, til at måtte gå .. Jeg kunne se hun mente det, hun trak ikke en mine.  
Jeg vil så gerne løfte en pegefinger, overfor hende, og fortælle hende at det bare IKKE er det punkt man sparer på, men hvordan går man lige det ??? Jeg kan jo ikke bare sidde og belærer hende, jeg er jo også selv lige blevet mor, så hvorfor skulle jeg vide bedre end hende ???

Blev bare lige nød til at komme af med det.

Forsat god dag, til jer alle

Jeg kan godt forstå din reaktion - men er I begge lige blevet mødre??

Hvordan kan din veninde sige hendes barn må tisse i en samme ble 2 gange, når man ikke ved hvor mange gange et barn egentlig tisser i bleen pr gang!?!?!

Da mine børn var spæde fik de en tør ble efter hver måltid, uanset hvor våd den var - og selvfølgelig ved hver prut. Dvs. den blev skiftet hver 3. - 4. time hele døgnet.

Nu er mine børn blevet hhv. 2 og 3 år, hvor de får skiftet den morgen, middag, eftermiddag og aften. I disse varme tider får de dog et par gange mere, da de jo osse drikker meget.
Min søn ved jeg går og sjattisser så snart der er noget i blæren, han er ikke så gammel og har ikke helt styr på det endnu.
Min datter tisser ca. hver 2. - 3. time, men en god portion. Hun har mere styr på det.

Lone

Anmeld

20. juli 2009

Mira0911

Nej nej nej, man spare slet ikke på bleer, Min mor var sådan ved mig da jeg var spæd...

Hvis jeg skal spare nogen steder, er det min rygning, slik, sodavand og unødvendige køb jeg tit laver...

Anmeld

20. juli 2009

Louise mortil4

vi kan sagtens blive enige om at det er det helt forkerte sted at spare, her hjemme sparer vi alle mulige andre steder, hvor det ikke rammer ungerne.

Når det så er sagt, så sys jeg ikke du kan "tillade" dig at sige noget til hende om det, ikke direkte, måske komme med en kommentar om at det bestemt ikke var et sted du ville spare, men mere sys jeg ikke du kan balnde dig, det er hendes barn og hende der bestemmer, du risikerer at ødelægge jeres forhold hvis du begynder at belære hende om hvor hun skal spare. Jeg selv ville gå helt baglæns hvis en veninde begyndte at gøre det ved mig.

Men jeg gir dig helt ret i at det ikke er det rigtige sted at spare.

Knus Louise

Anmeld

20. juli 2009

Honningblomst

Ja, vi er alle meget forskellige...men det er ikke dit bord..og tænker hun sådan, så tror jeg bestemt der skal mere end en kommentar til at ændre hendes holdning og tankegang.
Velkommen i en verden af mødre af alle slags og lige så mange børn...smiler
Knus Eva..

Anmeld

20. juli 2009

mariamiss6

hvor vildt at hun kunne få sig selv til at sige sådan.

jeg håber da virkelig ikke at de får behov for at spare så....

Anmeld

20. juli 2009

Bastian

Kan hun have følt sig provokeret af din bemærkning om at spare på fastfood, så hun fyrede noget af, som ville lukke munden på dig? Jeg ville måske også have følt mig provokeret, hvis nogle ytrede deres mening om, hvad jeg skulle spare på. Ellers vil jeg også sige, at bleer selvfølgelig er det sidste der skal spares på. Lidt fjollet hvis hun mener det alvorligt for hvor meget sparer man lige ved at skifte max halvt så mange bleer - så dyre er bleer altså heller ikke.

Anmeld

20. juli 2009

Harfeletten

Bastian skriver:

Kan hun have følt sig provokeret af din bemærkning om at spare på fastfood, så hun fyrede noget af, som ville lukke munden på dig? Jeg ville måske også have følt mig provokeret, hvis nogle ytrede deres mening om, hvad jeg skulle spare på. Ellers vil jeg også sige, at bleer selvfølgelig er det sidste der skal spares på. Lidt fjollet hvis hun mener det alvorligt for hvor meget sparer man lige ved at skifte max halvt så mange bleer - så dyre er bleer altså heller ikke.

Ved ikke om hun er blevet fornærmet, men det kunne jeg ikke forstille mig .. Vi har altid godt kunne joke sammen om alt muligt og umuligt mærkeligt.

Anmeld

20. juli 2009

Cstinne

Bliver bare så F*** rasende når jeg hører sådan noget... Helt ærlig, hvad er det lige bleer koster, hvis man ikke kan betale det skulle man F***** ikke have børn...
Undskyld raseriet... bliver bare så gal

Anmeld

20. juli 2009

Harfeletten

Cstinne skriver:

Bliver bare så F*** rasende når jeg hører sådan noget... Helt ærlig, hvad er det lige bleer koster, hvis man ikke kan betale det skulle man F***** ikke have børn...
Undskyld raseriet... bliver bare så gal

Ja, det gjorde jeg også .. Rasende, ked af det, skuffet. En masse blandet følelser. Jeg håber for guds skyld at hun kommer på andre tanker !! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.