Chok !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2009

Cris

Kan man virkelig spare på bleer? Man kan altid købe de billige, men kan man bruge færre stykker end nødvendigt? For de bliver våd på tøjet, hvis man venter for længe til at skifte dem. especielt de første måneder, hvor deres kost er baseret på mælk... Hvis jeg var lidt for sent til at skifte min søn, så var der en våd lille dreng (og det værste var, hvis senge tøjet i sengen eller i barnevogen også var blevet våd! Så skulle man skifte det hele). Og de laver også nogle kæmpe puha selv om de er nogle små dejlige babier! hahahaha Jeg kunne ikke andet en kikke på den og tænke: men hvor kan så nogle små krop gemme så meget l**t!!!!

Tja, vi kan ikke gør noget ved det. Du vil fra nu af finde mange mødre men nogle mærkelige beslutning over for sine børn og det skal man akceptere... Vi er jo ikke ens! Jeg ville ikke tage det så personlig og så tung og så ville jeg bare tænke held og lykke og så videre. Du ved, hvad der er vigtigt for dit barn og det er det vigtigste!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2009

pussekat

M.Stryhn skriver:

Sad og snakkede med en veninde igår, som lige har fået en lille pige ..

Anyways, vi kom ind på emnet, at sparer penge, hvor jeg så sagde at hvis JEG skulle sparer nogle steder, blev det noget JEG måtte undvære.
Måske ryge mindre, ikke drikke cola, undvære de der fede bukser, osv - Jeg vil ikke sparer nogle steder, som kommer til at gå udover Emil.
I den sammen hænge, joker jeg så lidt med min veninde og siger til hende (Med et smil på læben) :
"Så skal I nok til at skærer lidt ned på alt det fastfood - Det er heller ikke sundt!"
"nææh"
.. Er den E N E S T E kommentar der kommer fra min veninde, og jeg får selvfølgelig et KÆMPE chok over hendes reaktion .. Havde jo regnet med at hun gav mig ret.
"Hvor vil I så spare?" spørger jeg hende selvfølgelig nysgerrig ..
Hun svarer :
"Vi har snakket om at sparer på bleerne - Hun kan bare tisse i den samme to gange, det dør hun ikke af!"

Jeg blev  chokeret, at jeg blev nød til at komme med en dårlig undskyldning, til at måtte gå .. Jeg kunne se hun mente det, hun trak ikke en mine.  
Jeg vil så gerne løfte en pegefinger, overfor hende, og fortælle hende at det bare IKKE er det punkt man sparer på, men hvordan går man lige det ??? Jeg kan jo ikke bare sidde og belærer hende, jeg er jo også selv lige blevet mor, så hvorfor skulle jeg vide bedre end hende ???

Blev bare lige nød til at komme af med det.

Forsat god dag, til jer alle

hejsa
tro hun skulle have en bleerne på som her være tisse i 2 gang og hun få den ikke af hun skulle have rød øre eller vil jeg håbet hun få en rød røv men den ble på flere gang eller en hele dag med den  
når jeg få et barn engang håbet på jeg bliv gravid den her gang på sygehus vil jeg ikke
sparer på når til min barn

Anmeld

20. juli 2009

ønskebørn74

pussekat skriver:

hejsa
tro hun skulle have en bleerne på som her være tisse i 2 gang og hun få den ikke af hun skulle have rød øre eller vil jeg håbet hun få en rød røv men den ble på flere gang eller en hele dag med den  
når jeg få et barn engang håbet på jeg bliv gravid den her gang på sygehus vil jeg ikke
sparer på når til min barn

Må tilslutte mig

Anmeld

20. juli 2009

Vingummien

1. Er forkert at have den holdning ja, men der er vi jo forskellige, og er en mulighed for at det bare er noget hun sagde.
2. Er faktisk sundere for barnet at tisse 2-3 gange at efter hva bleen kan holde til end det er at skifte hver gang barnet har tisset da det går ud over huden at blive vasket osv konstant.
3. Syntes også du bare skal lade det ligge og så se om det er noget der ligefrem går hen og bliver virkeligt og du kan se at barnet er ked af det fordi det ik bliver skiftet, el lad det ligge.
4. når hun først finder ud af at tis kan lugte grimt ligesom når de laver stort så skal hun nok skifte hende

Anmeld

21. juli 2009

Katjaro

Altså her i huset bliver bleerne nogengange skiftet efter en gang tis og andre gange har der tydeligvis været tisset i dem mere end en gang.

Om natten bliver bleen IKKE skiftet, med mindre der er mere end tis i den.

Så jeg synes heller ikke det er noget du hverken kan eller skal blande sig i. Og babyer dør IKKE af at tisse i en ble mere end en gang.

Hilsen katja

Anmeld

21. juli 2009

Miamaja

1. Er forkert at have den holdning ja, men der er vi jo forskellige, og er en mulighed for at det bare er noget hun sagde.
2. Er faktisk sundere for barnet at tisse 2-3 gange at efter hva bleen kan holde til end det er at skifte hver gang barnet har tisset da det går ud over huden at blive vasket osv konstant.
3. Syntes også du bare skal lade det ligge og så se om det er noget der ligefrem går hen og bliver virkeligt og du kan se at barnet er ked af det fordi det ik bliver skiftet, el lad det ligge.
4. når hun først finder ud af at tis kan lugte grimt ligesom når de laver stort så skal hun nok skifte hende

Jeg vasker ikke huden af altid efter guldklumpen har tisset i bleen. huden er som regel altid fin og tor saa der er ingen grund til det! jeg har dog altid haft et stort forbrug af bleer. jeg skifter vel hver 2-3 time.. jeg kan slet ikke have at jeg ved der er tis i, selvom det ikke er specielt meget saa paa med en ny. min guldklump har aldrig haft irriteret hud eller ble afslet. Ja, aldrig i hele sit liv. Den obligatoriske ble eksem creme de fleste kober inden baby bliver fodt, ligger ubrugt i skuffen- skont

hvis jeg skulle spare..saa blev det paa designer tojet til ham, og den sodeste vuggestue/bornehave rygsaek jeg lige har bestilt med initialer - Men altsaa ER den ikke kaer. Kan ikke lade vaere for saadan nogle luksus ting var der bare ikke raad til da jeg var lillePreschool Animal Backpacks and Lunch Bags

Anmeld

21. juli 2009

Cris

Miamaja skriver:

Jeg vasker ikke huden af altid efter guldklumpen har tisset i bleen. huden er som regel altid fin og tor saa der er ingen grund til det! jeg har dog altid haft et stort forbrug af bleer. jeg skifter vel hver 2-3 time.. jeg kan slet ikke have at jeg ved der er tis i, selvom det ikke er specielt meget saa paa med en ny. min guldklump har aldrig haft irriteret hud eller ble afslet. Ja, aldrig i hele sit liv. Den obligatoriske ble eksem creme de fleste kober inden baby bliver fodt, ligger ubrugt i skuffen- skont

hvis jeg skulle spare..saa blev det paa designer tojet til ham, og den sodeste vuggestue/bornehave rygsaek jeg lige har bestilt med initialer - Men altsaa ER den ikke kaer. Kan ikke lade vaere for saadan nogle luksus ting var der bare ikke raad til da jeg var lillePreschool Animal Backpacks and Lunch Bags

Hvor er de nogle søde tasker! Og du skal hellere ikke spare, hvis der ikke er behov for det. Man skal spare på luksus tingene, synes jeg også, når der en eller anden situation derhjemme som kræver, at man skal stramme op.

Jeg er helt vild med de to overste. Men er der ikke nogle andre farve? De ville se kanon godt ud i en fræk orange eller andre sjove farver... Hvad farve har du bestilt til guldklumpen?

Anmeld

21. juli 2009

Miamaja

Hvor er de nogle søde tasker! Og du skal hellere ikke spare, hvis der ikke er behov for det. Man skal spare på luksus tingene, synes jeg også, når der en eller anden situation derhjemme som kræver, at man skal stramme op.

Jeg er helt vild med de to overste. Men er der ikke nogle andre farve? De ville se kanon godt ud i en fræk orange eller andre sjove farver... Hvad farve har du bestilt til guldklumpen?

desvaerre faas de kun i beige og pink. ja de ville vaere skonne i andre farver ogsaa. men guldklumpen faar den beige. jeg tror folk ville undrer sig for meget hvis jeg kobte den pinkfarvede jeg kunne faktisk bedre lige elefanten, men den faas ikke i en mere neutral farve. ov.

men jeg valgte at bestille denne her til naar han begynder i preschool fordi man kan faa den lavet med ens barns navn paa og det er da perfekt i en institution med masser af andre tasker jeg gaar og venter utaalmodigt paa at den skal komme med posten om 5-7 hverdage..

Anmeld

21. juli 2009

Cris

Miamaja skriver:

desvaerre faas de kun i beige og pink. ja de ville vaere skonne i andre farver ogsaa. men guldklumpen faar den beige. jeg tror folk ville undrer sig for meget hvis jeg kobte den pinkfarvede jeg kunne faktisk bedre lige elefanten, men den faas ikke i en mere neutral farve. ov.

men jeg valgte at bestille denne her til naar han begynder i preschool fordi man kan faa den lavet med ens barns navn paa og det er da perfekt i en institution med masser af andre tasker jeg gaar og venter utaalmodigt paa at den skal komme med posten om 5-7 hverdage..

Ja, men man kan også købe så nogle etiketer med navne på, som kan limes eller syes på indre siden af tasken med navnet på... Men jeg kan godt forstå, at du blev vild med de der tasker. Men måske skal du bruge flittig tid på nettet for at finde andre modeler med sjove farver. Jeg er også vild med så nogle søde ting. Der er ikke så meget udvalgt i DK, men der kommer flere og flere ting på nettet. I Spanien kan man også finde forskellige søde ting...

Nå, men nu har vi øddelagt lidt den originale tråd

Anmeld

21. juli 2009

Mette+Mathias

Jeg tror ikke hun har ment det alvorligt, men hun har nok ment at det skulle du blande dig helt og aldeles udenom (hvilket jeg også synes du skal!), og så har hun sagt det for at lukke munden på dig.

Der er jo selvfølgelig ingen som giver barnet en våd ble på igen, - det giver da sig selv, - så er man i hvert fald ikke helt velbegavet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.