Kontanthjælpsreformen - HJÆLP!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2013

Mini us

Lovgivningen hænger ikke sammen.  Men jeg synes det er på tide at reglerne blir de samme for os som er gift og nu også for dem som ikke er gift men samboende. Mange vil sikkert flytte fra hinanden efter første januar - men man skal huske at man så ikke kan få tilskud og kontanthjælp og så stadig leve i kærestelignende forhold med den partner man er flyttet fra :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2013

Sisse Vinther

Meliora skriver:

Åh jo, men så er der jo SU-lån at hente oveni og hvis du har haft studiejob, så får du jo barselsdagpenge derfra. Synes lidt det er noget svineri at misbruge kontanthjælpen på den måde, fordi du ikke gider låne eller bruge dagpengeret. Kontanthjælp er til de svageste i samfundet, ikke unge raske mennesker med dårlig planlægning.

Nu står det jo så sådan til at jeg ikke har ret til dagpenge. Hvis jeg havde ville jeg jo aldrig bevæge mig ud i kontanthjælp da det vil skade mere end at gøre gavn.
Men super fedt at fordømme folk på den måde.

Anmeld

25. september 2013

Momo

Meliora skriver:

Åh jo, men så er der jo SU-lån at hente oveni og hvis du har haft studiejob, så får du jo barselsdagpenge derfra. Synes lidt det er noget svineri at misbruge kontanthjælpen på den måde, fordi du ikke gider låne eller bruge dagpengeret. Kontanthjælp er til de svageste i samfundet, ikke unge raske mennesker med dårlig planlægning.

Bom så fik hun da også lige den.

Anmeld

30. september 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Så længe du er under 25år,træder den gensidige førsørgelsespligt ikke i kræft,men du får tilgengæld kun 5700 kr før skat fra 1/1-14 af. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.