Kontanthjælpsreformen - HJÆLP!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
Sisse Vinther skriver:

Det er rigtigt.
Jeg forholdte mig bare til det som undervisningslederen sagde, nemlig at når jeg gik på barsel havde det intet med skolen at gøre længere og kommunen måtte gå ind og hjælpe mig.

http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/dufaarbarn/uu/Sider/default.aspx

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2013

Astoria

Sisse Vinther skriver:

Okay, nu er jeg med... Undskyld.

Det kan også være forvirrende, især når du har fået dårlig vejledning! 

Anmeld

23. september 2013

B&J

Sisse Vinther skriver:

Jeg synes ikke det er optimalt.
Staten kan ikke se at det i sidste ende går ud over alle. Ikke kun dem som skal flytte fra hinanden eller flytte i mindre huse/lejligheder, men også for dem da alle dem der flytter selv får brug for den støtte de ikke automatisk får ved en samlever.

nej det kan de desværre ikke self skal folk på en kontanthjælp ikke leve af luksus men syntes jeg bestemt heller ikke vi gør og vi har knoklet for at komme til det punkt vi er idag... men håber af hele mit hjerte at min tid snart er forbi med den dumme kontanthjælp..

Anmeld

23. september 2013

Sisse Vinther

B&J skriver:

nej det kan de desværre ikke self skal folk på en kontanthjælp ikke leve af luksus men syntes jeg bestemt heller ikke vi gør og vi har knoklet for at komme til det punkt vi er idag... men håber af hele mit hjerte at min tid snart er forbi med den dumme kontanthjælp..

Ja det kan jeg godt forstå.

Anmeld

23. september 2013

NovemberBaby2013

Det gælder kun hvis i begge er fyldt 25, eller hvis i er gift

Anmeld

25. september 2013

EnSødMor

Demosan skriver:

Ja, men så længe du stadig er indskrevet, så har du ret til de 12 måneders SU. Du er bare ikke aktiv. Så skulle du selv droppe ud. Så ville du ikke være berettiget. 

Så hvis man skal på barsel et par dage inden man er færdig på skolen, med eksamer osv? så får man su under barsel? 

Anmeld

25. september 2013

Astoria

Frk-Anonym skriver:

Så hvis man skal på barsel et par dage inden man er færdig på skolen, med eksamer osv? så får man su under barsel? 

I princippet, ja. Du skal bare have været studieaktiv måneden før. Du må selvfølgelig ikke have afsluttet dine eksaminer. Du ville jo også skulle tage ihvertfald semesteret om igen, hvis du ikke går til eksamen. 

Anmeld

25. september 2013

Momo

Tjaaa, vi har nu levet sådan i 4 år  2 børn og gift. Vi lever MEGA stramt men vi kan klare det og vi har hinanden 

Anmeld

25. september 2013

baby012

Vi lever to voksne og to børn og er gift på kun 14000 FØR SKAT .. Og vi er ikke gået fra hinanden  

Anmeld

25. september 2013

Meliora

Sisse Vinther skriver:

Problemet er at når jeg går på barsel er den eneste barselsstøtte jeg kan få kontanthjælp da skolen ikke kan og vil støtte med andet end almen su (5300 før skat) så jeg går på kontanthjælp i mit barselsår.

Åh jo, men så er der jo SU-lån at hente oveni og hvis du har haft studiejob, så får du jo barselsdagpenge derfra. Synes lidt det er noget svineri at misbruge kontanthjælpen på den måde, fordi du ikke gider låne eller bruge dagpengeret. Kontanthjælp er til de svageste i samfundet, ikke unge raske mennesker med dårlig planlægning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.