Kontanthjælpsreformen - HJÆLP!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.718 visninger
33 svar
8 synes godt om
23. september 2013

Sisse Vinther

Åh nej
Kontanthjælpsreformen er af en eller anden sindsyg grund blevet vedtaget.
Her står vi som kommende forældre; 18 år studerende og 26 år som lønmodtager.
Vi bor naturligvis sammen! På egen gård.
Men...  Den kontanthjælpsreform vil jo tvinge os fra hinanden da min kæreste ikke har økonomi til at skulle forsørge 3 mennesker på 1 månedsløn.  (når jeg går på barsel i starten af 2014)

Nu vil jeg høre, hvad I andre gør?
Muligheden er selvfølgelig at flytte selv, hvilket vi helst ser ikke skal ske.
Og problemet er at jeg ikke er bevilliget til dagpenge.

Hjælp?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2013

B&J

alle der står i den kontanthjælper skriver på HJÆLP!

fordi ingen ved 100% hvad der sker og ikke sker omkring penge osv...

Anmeld

23. september 2013

Sisse Vinther

B&J skriver:

alle der står i den kontanthjælper skriver på HJÆLP!

fordi ingen ved 100% hvad der sker og ikke sker omkring penge osv...

Jeg forstår bare ikke at de kan tvinge folk fra hinanden.
Og med argumentet at det vil spare penge.
Det vil det netop ikke i en sådan situation, for jeg vil have brug for al mulig støtte fra kommunen hvis jeg skal bo selv med vores barn.

Anmeld

23. september 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
Sisse Vinther skriver:

Åh nej
Men...  Den kontanthjælpsreform vil jo tvinge os fra hinanden da min kæreste ikke har økonomi til at skulle forsørge 3 mennesker på 1 månedsløn.  (når jeg går på barsel i starten af 2014)

Hjælp?

Jamen hvis du er studerende, så får du vel SU i din barsel? 

Anmeld

23. september 2013

B&J

Sisse Vinther skriver:

Jeg forstår bare ikke at de kan tvinge folk fra hinanden.
Og med argumentet at det vil spare penge.
Det vil det netop ikke i en sådan situation, for jeg vil have brug for al mulig støtte fra kommunen hvis jeg skal bo selv med vores barn.

ved du hvad vi er 100% enige her hjemme vis jeg ikke får arbejde jamen så mister vi mellem 4000-6000kr hvordan vi skal klare os uden dem ja ved jeg ærlig talt ikke...

Anmeld

23. september 2013

Meliora

Åh nej

Hjælp?

Hvis du er studerende og han er lønmodtager, hvad er så problemet? Den rammer jo kun folk på kontanthjælp:-)

Anmeld

23. september 2013

Sisse Vinther

Demosan skriver:

Jamen hvis du er studerende, så får du vel SU i din barsel? 

Jeg har snakket med undervisningslederen på mit uddannelsessted, som siger at hvis kommunen ikke vil udskrive barselsstøtte til mig fortsætter jeg på min almindelige SU til skoleåret er omme, selvom jeg er på barsel.
Kommunen vælger nogle gange at ikke og ville give barselsstøtte (fx. kontanthjælp) hvis man er under uddannelse, men jeg tager jo så et års barsel hvor det hedder kontanthjælp efterfølgende, for der har skolen ikke noget med det at gøre.

Anmeld

23. september 2013

Sisse Vinther

Meliora skriver:

Hvis du er studerende og han er lønmodtager, hvad er så problemet? Den rammer jo kun folk på kontanthjælp:-)

Problemet er at når jeg går på barsel er den eneste barselsstøtte jeg kan få kontanthjælp da skolen ikke kan og vil støtte med andet end almen su (5300 før skat) så jeg går på kontanthjælp i mit barselsår.

Anmeld

23. september 2013

serinasmor

Sisse Vinther skriver:

Jeg har snakket med undervisningslederen på mit uddannelsessted, som siger at hvis kommunen ikke vil udskrive barselsstøtte til mig fortsætter jeg på min almindelige SU til skoleåret er omme, selvom jeg er på barsel.
Kommunen vælger nogle gange at ikke og ville give barselsstøtte (fx. kontanthjælp) hvis man er under uddannelse, men jeg tager jo så et års barsel hvor det hedder kontanthjælp efterfølgende, for der har skolen ikke noget med det at gøre.

?? ...

er det en ungdomduddannelse med ret til SU?

Hvis ja - så gælder disse regler http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/dufaarba rn/uu/Sider/default.aspx

der står intet om kommunen

Anmeld

23. september 2013

Sisse Vinther

B&J skriver:

ved du hvad vi er 100% enige her hjemme vis jeg ikke får arbejde jamen så mister vi mellem 4000-6000kr hvordan vi skal klare os uden dem ja ved jeg ærlig talt ikke...

Jeg synes ikke det er optimalt.
Staten kan ikke se at det i sidste ende går ud over alle. Ikke kun dem som skal flytte fra hinanden eller flytte i mindre huse/lejligheder, men også for dem da alle dem der flytter selv får brug for den støtte de ikke automatisk får ved en samlever.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.