Øv altså bedsteforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.534 visninger
32 svar
6 synes godt om
20. september 2013

bøllen

Har lige brug for luft. Øv en følelse jeg sidder med.

Manden og jeg har været i Århus idag, vi har lige hente knægten hos farmor & farfar. Det startede allerede i morges da vi fortalte ham , de skulle hente ham i børnehave. Hvilket han bestemt IKKE ville. Jeg var mest stemt for at aflyse turen men manden mente det nok gik.

men blev så klogere. For meldingen var da vi hentede ham, var at dette havde de bestemt ikke lyst til mere. Han var blevet sur da de skulle hjem. Og havde brugt den første 1/2 time på at være sur. De syntes det var hård ( hvilket jeg har fuld forståelse for ) og det var synd for ham. Og dem.

mindstemanden er under skarp mistanke om at være sensitiv som storebror. Hvilket giver en del ( MANGE ) udfordringer i hverdagen. 

nå men snakken gik og jo mere den gik , jo mere følte jeg mig i den grad ramt på min evner som forældre. Og sidder ski helt med ondt i maven.

jeg kender mine børn, og deres begrænsninger. Og syntes vi er gode til at se deres behov, men følte i den grad at de mener vi fejler. At vi ikke sætter nok grænser for vores børn , at vi bare lader dem.  

Og knægten skulle da bare en uge derind så skulle de nok lærer ham. 

Problmet er jo knægten ikke er vant til at blive hente og passes af hans bedsteforældre fordi de ikke viser interesse. Han er blev hentet 3 gange ialt på 3 år.

Og sidst men ikke mindst måtte vi tilsidesætte vores behov for at være væk fra vores børn , fordi det har den store svært ved. Jo jo vi har så også kun 1 gang på 12 år haft en kæreste tur. 

Men igen hvordan skal han også vende sig til dette når de ingen lyst har til at have dem på besøg ( gælder hos begge hold bedsteforældre )

og jo så fejler alle børn jo alt muligt i dagens Danmark , hvilket jo bare handler om opdragelse. For sådan var det jo ikke før hen.

kan blive ved og ved men vil skåne jer. Øv en følelse jeg havde da vi gik. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2013

camilla10

bøllen skriver:

Har lige brug for luft. Øv en følelse jeg sidder med.

Manden og jeg har været i Århus idag, vi har lige hente knægten hos farmor & farfar. Det startede allerede i morges da vi fortalte ham , de skulle hente ham i børnehave. Hvilket han bestemt IKKE ville. Jeg var mest stemt for at aflyse turen men manden mente det nok gik.

men blev så klogere. For meldingen var da vi hentede ham, var at dette havde de bestemt ikke lyst til mere. Han var blevet sur da de skulle hjem. Og havde brugt den første 1/2 time på at være sur. De syntes det var hård ( hvilket jeg har fuld forståelse for ) og det var synd for ham. Og dem.

mindstemanden er under skarp mistanke om at være sensitiv som storebror. Hvilket giver en del ( MANGE ) udfordringer i hverdagen. 

nå men snakken gik og jo mere den gik , jo mere følte jeg mig i den grad ramt på min evner som forældre. Og sidder ski helt med ondt i maven.

jeg kender mine børn, og deres begrænsninger. Og syntes vi er gode til at se deres behov, men følte i den grad at de mener vi fejler. At vi ikke sætter nok grænser for vores børn , at vi bare lader dem.  

Og knægten skulle da bare en uge derind så skulle de nok lærer ham. 

Problmet er jo knægten ikke er vant til at blive hente og passes af hans bedsteforældre fordi de ikke viser interesse. Han er blev hentet 3 gange ialt på 3 år.

Og sidst men ikke mindst måtte vi tilsidesætte vores behov for at være væk fra vores børn , fordi det har den store svært ved. Jo jo vi har så også kun 1 gang på 12 år haft en kæreste tur. 

Men igen hvordan skal han også vende sig til dette når de ingen lyst har til at have dem på besøg ( gælder hos begge hold bedsteforældre )

og jo så fejler alle børn jo alt muligt i dagens Danmark , hvilket jo bare handler om opdragelse. For sådan var det jo ikke før hen.

kan blive ved og ved men vil skåne jer. Øv en følelse jeg havde da vi gik. 

Det er da også meget nemmere at give jer skylden, når det nu ikke gik som bedsteforældrene forventede..

Anmeld

20. september 2013

B&J

åhh søde det er jeg ked af at læse

han vil jo slet ikke have det sådan hvis de var meget mere sammen, det er bare super træls de ikke vil vige deres barnebarn mere tid <3

og i er jo fantastiske forælder fordi i lytter til jo jeres barn/børn

Anmeld

20. september 2013

bøllen

camilla10 skriver:

Det er da også meget nemmere at give jer skylden, når det nu ikke gik som bedsteforældrene forventede..

Ja det er nok rigtig. Havde den største lyst til at gå i raseri . Men bed det i mig. Nu sidder jeg egenlig bare og har lyst til at tude.

Anmeld

20. september 2013

camilla10

bøllen skriver:

Ja det er nok rigtig. Havde den største lyst til at gå i raseri . Men bed det i mig. Nu sidder jeg egenlig bare og har lyst til at tude.

Op med humøret. Vi ved jo, at det er os, der kender vores sensitive børn bedst, ikke 

Anmeld

20. september 2013

bøllen

B&J skriver:

åhh søde det er jeg ked af at læse

han vil jo slet ikke have det sådan hvis de var meget mere sammen, det er bare super træls de ikke vil vige deres barnebarn mere tid <3

og i er jo fantastiske forælder fordi i lytter til jo jeres barn/børn

Tak søde  Det sku lidt trist.

prøvede også at forklare dem, at det jo klart i og med han ALDRIG bliver passet eller hentet af andre end mig/os.

tak men hold fast den ramte sku lige ind. Tydeligt de INGEN forståelse har. 

Anmeld

20. september 2013

B&J

bøllen skriver:

Tak søde  Det sku lidt trist.

prøvede også at forklare dem, at det jo klart i og med han ALDRIG bliver passet eller hentet af andre end mig/os.

tak men hold fast den ramte sku lige ind. Tydeligt de INGEN forståelse har. 

Nej det har de desværre ikke øv altså

det er bare ikke nemt alt så nogle problemer har vi også med brians forælder øv

Anmeld

20. september 2013

bøllen

camilla10 skriver:

Op med humøret. Vi ved jo, at det er os, der kender vores sensitive børn bedst, ikke 

Lige præsic . Det ved jeg også godt. Men har bare INGEN mulighed for at få passet vores børn ( den yderst sjældne gang det sker )

det er jo hårdt men for pokker sådan er vores hverdag jo hver evig enste dag

men ja som de siger de HAR HAFT de børn de skulle have. Og orker ikke mere.

Anmeld

20. september 2013

bøllen

B&J skriver:

Nej det har de desværre ikke øv altså

det er bare ikke nemt alt så nogle problemer har vi også med brians forælder øv

Fatter det ikke. At man ikke som bedsteforældre har LYST til at være sammen med deres børnebørn. Men sådan er der jo nogen der har det. Og det skal de jo selvfølgelig også have lov til

Anmeld

20. september 2013

camilla10

bøllen skriver:

Lige præsic . Det ved jeg også godt. Men har bare INGEN mulighed for at få passet vores børn ( den yderst sjældne gang det sker )

det er jo hårdt men for pokker sådan er vores hverdag jo hver evig enste dag

men ja som de siger de HAR HAFT de børn de skulle have. Og orker ikke mere.

Vi bøvler også med pasning, hvilket særligt bliver et problem, nu hvor jeg skal føde igen. Det er desværre ikke alle, der har bedsteforældre, der lige kan træde til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.