Er du jehova.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2013

asff

Mor og meget mere skriver:

Det er søreme ikke let, og det evige liv er bestemt ikke en "gratis omgang" for alle vidnerne. Det kræver en konstant opmærksomhed på de mange, mange regler, og for mange børn i JV er hverdagen præget af frygt for at træde ved siden af og blive dømt ved Armageddon. 

Jeg er absolut for religionsfrihed, men for mig bliver det suspekt, når man ikke billiger uddannelse - det er altid lettest at manipulere med mennesker, der ikke udfordres på deres synspunkter. 

Det jeg mener er, at det må være nemt at der er opsat regler; man må/ man må ikke... I det liv vi (jeg) lever, skal vi altid selv bestemme og træffe de rigtige valg. Jeg er skam klar over, det ikke er ''nemt'' at være underlagt deres regler. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
asff skriver:

Det jeg mener er, at det må være nemt at der er opsat regler; man må/ man må ikke... I det liv vi (jeg) lever, skal vi altid selv bestemme og træffe de rigtige valg. Jeg er skam klar over, det ikke er ''nemt'' at være underlagt deres regler. 

Jo, men der er også tanker, man ikke må tænke og følelser, der er forbudte - og Gud holder øje hele tiden. Var det "bare" handlinger, man dømtes på, ville det være nemmere. Og dog - selv om vores personlige frihed kan volde os kvaler og afstedkomme svære valg, ville jeg nødigt være den foruden. 

Anmeld

18. september 2013

asff

Jo, men der er også tanker, man ikke må tænke og følelser, der er forbudte - og Gud holder øje hele tiden. Var det "bare" handlinger, man dømtes på, ville det være nemmere. Og dog - selv om vores personlige frihed kan volde os kvaler og afstedkomme svære valg, ville jeg nødigt være den foruden. 

Jeg tror bare mit liv ville være nemmere på den måde; med den slags regler (dermed IKKE sagt at jeg vil være med i det ræs). Jeg kendte en pige der var vidne. Hun synes det var 'nemt' netop fordi de regler var der.

Anmeld

18. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
asff skriver:

Jeg tror bare mit liv ville være nemmere på den måde; med den slags regler (dermed IKKE sagt at jeg vil være med i det ræs). Jeg kendte en pige der var vidne. Hun synes det var 'nemt' netop fordi de regler var der.

Nogle gange ville livet være mere enkelt, absolut. Men der har vi jo været historisk set, og folk har kæmpet for vores nuværende, indimellem frustrerende frihed, med livet som indsats. 

Allerede Adam og Eva gjorde i myten oprør mod det beskyttede, trygge liv - jeg tror, det ligger i vores DNA som mennesker at kæmpe for selvstændighed og frihed. Derfor finder jeg det også skræmmende, at piger som din veninde foretrækker en manual over livet. Det er jo et mentalt fængsel. 

Anmeld

18. september 2013

asff

Nogle gange ville livet være mere enkelt, absolut. Men der har vi jo været historisk set, og folk har kæmpet for vores nuværende, indimellem frustrerende frihed, med livet som indsats. 

Allerede Adam og Eva gjorde i myten oprør mod det beskyttede, trygge liv - jeg tror, det ligger i vores DNA som mennesker at kæmpe for selvstændighed og frihed. Derfor finder jeg det også skræmmende, at piger som din veninde foretrækker en manual over livet. Det er jo et mentalt fængsel. 

Jamen jeg er da enig Og ja, det er skræmmende. Men jeg forstår det stadig sagtens. Livet er jo LANGT mere enkelt, hvis man ved PRÆCIS hvilken vej man skal gå.

Anmeld

18. september 2013

Lilje82

Nej, det er jeg ikke. Og det er jeg egentlig meget glad for, for måtte have 4 portioner blod efter fødslen, og gad vide, hvordan det var gået, hvis ikke jeg havde måttet modtage det, og af samme årsag kan jeg aldrig blive det.

Folk må have den religion de lyster, så længe ingen prøver, at trække den ned over hovedet på mig. 

Anmeld

18. september 2013

jydeinden

nej man kan vel næsten godt passende kalde mig ateist.. jeg skal ikke giftes i en kirke, og begravelse til den tid tjaa der må man sådan set gøre ved mig hvad man ønsker. Men jeg agter da først og fremmest ikke at lade en religion bestemme for mig hvornår jeg skal herfra, og dét mener jeg den kommer til i såfald at jeg bestemmer at jeg ikke vil modtage blod når/hvis jeg blev så syg at dette var nødvendigt. Læger er i min verden til for at redde liv, og hvis vi fratager dem denne "gave" jamen så ved jeg ærligt ikke hvad jeg skal mene.

Anmeld

20. september 2013

Benjamins'mor

Nej, det er jeg ikke og skal aldrig være det.
Vil ikke bryde mig om at andre skal bestemme hvad jeg skal og ikke skal, selvfølgelig hvis man er vokset op i det er det noget andet, men nej.
Og synes det er irriterende når de banker på døren, hvilket heldigvis er længe siden hos os.

Anmeld

20. september 2013

A&F

Nej det er jeg ikke

Anmeld

20. september 2013

Muhmi

jeg tror på 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.