Børnehavebarn og huller i ørene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2013

TNBC

Mariehønen Evigglad <3 skriver:

Hej Piger

Min datter på 4½. Vil så gerne have huller i ørene, men mor her synes det er alt for tidligt

Hvad synes i andre og har jeres børnehavebørn huller i ørene?

Jeg har været ved at tjekke nettet for nogle klistermærker man kan få til ørene, er der nogen der har et link? Har også hørt man kan få magnet øreringe ??

Hilsen en mor til en meget sur datter

Jeg vil lige sige at jeg aldrig har oplevet eller hørt om nogen der har fået revet øreringene ud i børnehaven(kan godt være det er sket. Men hvor tit er det så)
De ved jo godt at man skal passe på hinandens ansigter.. det er vel det samme med børn der har briller, de andre børn lære jo at de skal passe på, fordi de kan gå i stykker.
Man skal ikke være så bange for hvad der kan ske. Det er et par øreringe og det skal jo ikke være kæmpe store der hænger helt ned til halsen, men små straks, som sidder helt inde i øret.. du skal virkelig tæt på for at få fat på den.. og hvad laver de ændre helt oppe ved barnets øre.

Og hvordan ser børn mere voksne ud med øreringe med blomster,hello kitty og hvad man ellers kan få af børnemotiver??

Jeg synes du skal snakke med din datter om hvad det indbærer at få øreringe. Lave nogle regler. Og hvis hun ikke kan finde ud af det, ja så må de komme ud.

Hun har et ønske om at øreringe og det er da bedre end at hun vil have højhællede sko eller andet, små børn slet ikke skal have.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2013

Mumto3

Nu er holdningen til øreringe i vores familie stærkt præget af at vi har en læge i familien der har set alt for mange ødelagte øre af øreringe. Når en ørering hænger fast i noget, så bliver den revet ud af øret på den måde at øreflippen bliver delt i to dele, og det er lagt fra altid at man kan reparere det igen. -og det ser bestemt ikke kønt ud! Selvfølgelig kan man bare have langt hår hele sit liv, som dækker ørene, men det er måske også lidt træls i længden.

Selvfølgelig er det de færreste det sker for! heldigvis!!! men jeg kunne ikke drømme om at give mit barn hul i ørene så længe hun er legebarn.

Anmeld

14. september 2013

sbs78

Min den mindste datter er 3år og har fået dem lavet her i sommerferien. Og der har ikke været noget problem med dem.

Anmeld

14. september 2013

Momo

Jeg faktisk overrasket over at nogen lader deres børn få det så tideligt, selv om børnene kommer og spørg i en alder 3-5 synes jeg absolut stadig det er mere forældrenes behov en børnenes. 

Jeg forstå slet ikke meningen med at de skal ha dem så tideligt? Hvorfor skal børn bliver så hurtige store nu?? 

Jeg kender en der fik det som lille og hun fik den flået ud i børnehaven samt øret der selvfølge revnet  AV siger jeg bare! 

Her mener jeg bestemt også det hedder TIDLIGST skolestart! 

Anmeld

14. september 2013

C-Dog

Mine børn kan få lov når de vil det tilstrækkelig meget, vi snakker daglig plagen, kigge på øreringe i blade og butikker, selv spare op og virkelig ønske og glæde sig til det. Og det uanset alder. Min 5 årige datter har aldrig nævnt det vil jeg lige tilføje- hun er blot vild med neglelak og hårpynt :-D

Anmeld

14. september 2013

Wimmie

Yurie skriver:

Jeg vil lige sige at jeg aldrig har oplevet eller hørt om nogen der har fået revet øreringene ud i børnehaven(kan godt være det er sket. Men hvor tit er det så)
De ved jo godt at man skal passe på hinandens ansigter.. det er vel det samme med børn der har briller, de andre børn lære jo at de skal passe på, fordi de kan gå i stykker.
Man skal ikke være så bange for hvad der kan ske. Det er et par øreringe og det skal jo ikke være kæmpe store der hænger helt ned til halsen, men små straks, som sidder helt inde i øret.. du skal virkelig tæt på for at få fat på den.. og hvad laver de ændre helt oppe ved barnets øre.

Og hvordan ser børn mere voksne ud med øreringe med blomster,hello kitty og hvad man ellers kan få af børnemotiver??

Jeg synes du skal snakke med din datter om hvad det indbærer at få øreringe. Lave nogle regler. Og hvis hun ikke kan finde ud af det, ja så må de komme ud.

Hun har et ønske om at øreringe og det er da bedre end at hun vil have højhællede sko eller andet, små børn slet ikke skal have.

Har gået i klasse med en pige med ødelagt øre fordi en dreng rev hendes ørering ud da hun gik i børnehave...han gjorde det med vilje 

Så det sker, og jeg tror det er lige før at den slags sker oftere end uheld; børn kan være ret så lede ved hinanden - desværre 

Anmeld

14. september 2013

TNBC

Wimmie skriver:

Har gået i klasse med en pige med ødelagt øre fordi en dreng rev hendes ørering ud da hun gik i børnehave...han gjorde det med vilje 

Så det sker, og jeg tror det er lige før at den slags sker oftere end uheld; børn kan være ret så lede ved hinanden - desværre 

Ja jeg ved børn er lede, jeg er i en vuggestue/børnehave, og har arbejdet med børn i omkring 15år og har aldrig oplevet sådan noget.
Men ja, ved at det kan ske, men derfor ville stadigvæk jeg ikke nægter mit barn det, hvis det virkelig gerne vil have det.

Anmeld

14. september 2013

Wimmie

Yurie skriver:

Ja jeg ved børn er lede, jeg er i en vuggestue/børnehave, og har arbejdet med børn i omkring 15år og har aldrig oplevet sådan noget.
Men ja, ved at det kan ske, men derfor ville stadigvæk jeg ikke nægter mit barn det, hvis det virkelig gerne vil have det.

Det ved jeg heller ikke om jeg ville...har ikke rigtig nogen holdning til det; synes det kommer an på det individuelle barn - hvor modent og ansvarligt det er til at tage sådan en beslutning og rense/rengøret hullet.
Men ville f.eks. ikke gøre det ved et barn der ikke var gammelt nok til at have en mening eller forstå den.

Anmeld

14. september 2013

TNBC

Wimmie skriver:

Det ved jeg heller ikke om jeg ville...har ikke rigtig nogen holdning til det; synes det kommer an på det individuelle barn - hvor modent og ansvarligt det er til at tage sådan en beslutning og rense/rengøret hullet.
Men ville f.eks. ikke gøre det ved et barn der ikke var gammelt nok til at have en mening eller forstå den.

Helt enig. Derfor det er vigtigt at snakke med barnet, og det kan man sagtens når barnet er 4½år. og så må man lægger nogle regler for det..

Anmeld

14. september 2013

camilla10

Mange steder i udlandet er det almindeligt at spædbørn får huller i ørerne, fx i USA. Her får lillepigen ikke lov før hun er forholdsvis gammel. Jeg fik selv huller i ørerne som 7 årig og havde ualmindeligt meget bøvl med dem pga allergi. Jeg er ret sikker på, at det er en del af årsagen til, at jeg har nikkel allergi i dag. Jeg ved godt, at grænsen for, hvor meget nikkel, der må være i smykker er mindre i dag, men grænsen er ikke lav nok til mig, der stadig slår ud over såkaldt nikkelfri smykker..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.