Børnehavebarn og huller i ørene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2013

mth1987

Mariehønen Evigglad <3 skriver:

Hej Piger

Min datter på 4½. Vil så gerne have huller i ørene, men mor her synes det er alt for tidligt

Hvad synes i andre og har jeres børnehavebørn huller i ørene?

Jeg har været ved at tjekke nettet for nogle klistermærker man kan få til ørene, er der nogen der har et link? Har også hørt man kan få magnet øreringe ??

Hilsen en mor til en meget sur datter

Jeg syntes det er alt for tidligt og derud over er det også kun få steder der vil gøre det på så små børn. Mener de først vil når børnene er 12 år hvilket jeg synes er mere passende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2013

MorDk

Min grænse går ved 6-7 år. Jeg synes det er for tidligt at få huller i ørene, når man går i BH (Siger en mor, som selv fik det da hun var 2½ år gammel - men det var jo ikke mit valg )

Anmeld

13. september 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min holdning er, at det er ALT for tidligt, at få huller i ørerne når de går i bh. De leget så meget og der kan ske så meget.

Jeg har sagt til vores datter, at hun må få huller i ørerne når hun er 7 år (hun er 4 1/2 år) og så må vi se hvad hun siger til den tid

Anmeld

13. september 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Hej Piger

Min datter på 4½. Vil så gerne have huller i ørene, men mor her synes det er alt for tidligt

Jeg har været ved at tjekke nettet for nogle klistermærker man kan få til ørene, er der nogen der har et link? Har også hørt man kan få magnet øreringe ??

Jeg synes, det er ALT for tidligt.
Min største bekymring går på, om de skulle hænge fast i noget, når de leger eller at andre børn kom til at hive i dem under leg mm.

Min datter har et par klips ørering med Hello Kitty, hun bruger fra tid til anden, men andre øreringe må hun først få ved 8-9 års alderen

Når det så er sagt, så tror jeg slet ikke, min datter ved, man kan have huller i ørene 

Anmeld

14. september 2013

Kløver

Det er jo en smagssag. Her tænker jeg ikke min datter får lov før hun tidligst går i 1 klasse

Anmeld

14. september 2013

Carina:-)

Har ingen mening om det .

I mange kulturer er det normalt at piger får det tidligt,og når de kan finde ud af at passe på og rense osv -så kan vi vel også

MIn ældste fik det omkring de 6 år fordi hun gerne ville.

Den yngste på 5 har ikke spurgt endnu,men får dem når hun vil.

Anmeld

14. september 2013

Swerg

Kender en, hvis piger har fået det inden 1 års alderen...

hvordan tror i at jeg så ud i ansigtet? Nogenlunde sådan her: 

Havde jeg en pige i den alder som din pige er, havde jeg overvejet det nøje. Havde hun stadigvæk plaget nogen måneder efter, så ville jeg nok gi mig. 

Anmeld

14. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

For mig handler det om, at barnet er i stand til at forstå, at det er en varig ændring af kroppen, og at huller i ørerne ikke bare kan "tages af" ligesom et stykke tøj. Da det ikke er noget, der på nogen måde er nødvendigt eller påkrævet, men ren pynt, ville jeg ikke lade det komme på tale før godt oppe i skolealderen. 

Anmeld

14. september 2013

Lykke:)

Mariehønen Evigglad <3 skriver:

Hej Piger

Jeg fik huller i ørene første gang jeg blev storesøster. jeg var en 3-4 år, og har aldrig haft problemer med det.

Anmeld

14. september 2013

Sander&Vitus-Mor

Jeg fik selv huller i ørene da jeg var omkring de 4. Og der har intet problem været overhovedet :-) hvis min pige ville have det når hun var 4, ville hun få lov. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.