5 års fødselsdag er det 'rund' og noget særligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2013

Nullermor

tinasmor skriver:

Om det er en større dag end andre synes jeg ikke er så relevant her i forhold til, at det jo er dig og din kæreste der sammen skal beslutte hvad I gør med gaver.

Min mand og jeg har faktisk stadigvæk den "regl" at vi hver i sær betaler vores egne gaver til vores familier og så sammen til venner osv. Det gjorde vi af den årsag, at vi giver rigtig forskelligt. Han er vant til at der bruges vildt meget på julegaver og fødselsdagsgaver hvor vi måske mere bruger 350 kr. eller lign. Så får ikke at få en diskution ud af det, så blev det bare sådan og har været det lige siden. Med hus, to unger osv. så kører vi stadigvæk hver vores økomoni og så selvfølgelig en fælles "familie" økonomi og børneopsparinger osv. Men det er rart at have sine egne penge hvor han kan bruge på ting jeg synes er ånsvagt og omvendt uden man skal høre for det.

Selvfølgelig er det ikke det rigtige at gøre for alle, men det har fungeret for os.

Det er faktisk også det vi er blevet enige om, dog har jeg en langt større familie end ham og meget mindre indtægt så han vil gerne hjælpe med at betale julegaver

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2013

Nullermor

mor:) skriver:

Jeg ville uanset alder ikke give mere end jeg har råd til. Men jeg synes ikke der er noget galt i at den står på ønskesedlen. Så må I jo bare give noget andet. Jeg har både dyre og knap så dyre ønsker på ønskesedlen. Er der nogen der vil/har råd til at købe noget af det dyre er det jo bare fint. Man må jo også købe noget der ikke står på ønskesedlen. Det er jo blot ønsker
Her gjorde vi det at vi var flere om gaven hvis den er dyr. Eller at mine svigerforældre betalte størstedelen og vi det vi havde råd til så kunne i måske tale med din kærestes forældre om at give lidt mindre?

Jeg synes heller ikke der er noget galt i at der står en cykel på ønskesedlen  Kan bare ikke se hvorfor vi skal give den dyreste gave der står på ønskesedlen. Det er min svigermor der har aftalt med min kæreste at det skal være den gave, uden at spørge hverken mig eller svigermors mand først, og vi deler udgiften lige over. Det med at de evt ku betale mere end os er slet ikke noget man kan snakke om.
Min kæreste har råd til gaven, jeg har ikke, men det er nok mere det med at vi giver mere til den 5 års fødselsdags gave end vi gør til konfirmationer jeg synes er ret forkert. Det hænger ikke sammen i mit hoved sådan noget.

Anmeld

19. september 2013

Sara.

Min datter blev 5 oktober sidste år og der holdte vi en stor fest med en 40-50 gæster ca. Min datter nød det

Dog var hendes gaver ikke større end normalt.

(grunden til den store fest var så også at far blev 30 4 dage før min datter fyldte, så de holdte fest sammen)

Anmeld

19. september 2013

Kofoed.

for mig er mærke fødselsdagene 1, 10, 18, 20/21, 25, 30 og så derefter er det de runde fødselsdage. grunden til jeg siger 21 er, at vi i min familie for børneopsparingen som 21 årig og har så holdt noget ekstra ordinært det år (alle undtaget mig, da jeg var højgravid ).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.